4 985 läst ·
15 svar
5k läst
15 svar
Vad heter "stickproppen" till en cirkulationspump? Behöver skaffa en ny.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
Grundfos cirkulationspump kommer med en "stickpropp" för elanslutningen med helt värdelöst system för anslutning av elkablarna, så kallade snabbkopplingsklämmor (omöjlighetsklämmor är ett bättre ord).
Jag vill köpa en lös kontakt på elgrossisten med skruvanslutning. Är ganska säker på att detta är en standardkontakt, men vad heter den?
Tack på förhand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vill köpa en lös kontakt på elgrossisten med skruvanslutning. Är ganska säker på att detta är en standardkontakt, men vad heter den?
Tack på förhand.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Hade ju varit bättre med en bild på omöjlighetskontakten än på en cirkulationspump.
är det möjligen samma som sitter på magnetventiler med en låsskruv i mitten?
Protte
är det möjligen samma som sitter på magnetventiler med en låsskruv i mitten?
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
Ja den är oval och man ser faktiskt var den skall in på bilden, underifrån på pumpen i den röda kontakten som sitter där.elmont skrev:
Skall försöka ta en riktig bild på kontakten om ett par dgr när jag är på bygget igen.
Produktbeskrivningen säger ju: "Innovativ stickpropp förenklar pumpinstallationen". Så det låter ju mer som en specialmodell av stickpropp än en standardmodell.
http://se.grundfos.com/products/find-product/new-alpha2.html
http://se.grundfos.com/products/find-product/new-alpha2.html
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Detta att snabbkopplingsklämmorna är "omöjliga". Det är inte så att du försöker ansluta fel typ av kabel?
Du skall ansluta denna med en gummikabel...inte ekk/eklk eller likn..
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Brukar inte dom där oftast komma med färdigt sladdställ?
//Patrik
//Patrik
Nja. Dom jag har kopplat kom med lös kontakt.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Den instruktionen visar på skruvanslutning, det som TS efterlyser.
Finns det inte instruktion för snabbanslutning?
Protte
Finns det inte instruktion för snabbanslutning?
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 1 658 inlägg
Gummikabel 3x1,5 har jag provat med, klippt kablarna exakt så långa som föreskrivs (finns en liten instruktion till snabbkontakten med) men helt hopplöst att få in alla tre kablarna så de fastnar. Har även provat att lägga lite lödtenn så att en hård ände (likt en enkardelig kabel) uppnås men utan att lyckas.
Tog sen en EKK Light eller liknande med 1 kardel men lyckades inte då heller. Har verkligen försökt. Nu är nog klämmorna i kontakten inte riktigt som nya längre...
Tog sen en EKK Light eller liknande med 1 kardel men lyckades inte då heller. Har verkligen försökt. Nu är nog klämmorna i kontakten inte riktigt som nya längre...