Plastskruven som sitter i ”bottenpluggen” i mitt tvättställ (i badrummet, tror möbeln är från IKEA) gick av för något år sedan. Jag hittade ingen reservdel så jag satte i en vanlig skruv i metall istället. Nu är den sönderrostad så dags att göra något bättre. Vad heter delen jag söker? Borde ju gå att få tag på tycker jag.

• Rostig metallskruv i bottenpluggen på ett porslinstvättställ i badrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte bara byta till en rostfri skruv/gängstång?

useless useless skrev:
Kan du inte bara byta till en rostfri skruv/gängstång?
Jo det kan säkert funka, men de där plastskruvarna känns ganska standard så jag borde kunna få tag i en om jag bara vet vad jag ska söka efter. Har ingen VVS-butik i närheten som jag kan gå in å prata med.

Y YuGi skrev:
Jo det kan säkert funka, men de där plastskruvarna känns ganska standard så jag borde kunna få tag i en om jag bara vet vad jag ska söka efter. Har ingen VVS-butik i närheten som jag kan gå in å prata med.
Eller standard och standard 😊 Det är väl inte lika vanligt med lyftventil längre. Standard numera är väl en fjädrande propp som ploppar upp resp ned.

Bottenventil kallas dom

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
K krambriw skrev:
Bottenventil kallas dom
Vill helst inte byta hela ventilen (för det är väg hela paketet som installeras i porslinet. Helst bara skruven. Annars proppen med skruv (eller köpa en propp och sno skruven ifall själva proppen har fel storlek men skruven rätt)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.