Som jag skrev förut hette vår klippare Arrto. Den är nu utbytt mot en Gardena Sileno City som heter Bouboushh.

Ordlek efter en fransk hund i familjen som hette Bouboule, lär betyda något i stil med "lilla bollen". Dottern tyckte nya klipparen såg ut som Boushh, ni vet (?), den som Leia klär ut sig till när hon räddar Han Solo i karbonite från Jabbas palats...

Boushh:
latest

Bouboushh:
9679509-05-5__9b5b7a2a-06e3-4ed8-bad2-2ff374b0a060.jpg

• Gilla
  • Haha
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Grabben är galen i tvprogrammet Daidalos och figuren Taurus som även är namnet på vår smart sileno life 1000.

Jag funderar starkt på att döpa om den till Flip eller Gronken (som också är figurer i Daidalos)

Grannen döpte sin till Leclerc (Worx Landroid), så vi döpte vår till Bottas (Gardena Sileno). Färgerna stämmer hyfsat med namnen, formel 1-fan som vi båda är:p

Hmm. Tänkte först de Klerk och Botha, men minns så mycket om både robotklippare och formel 1 att jag vet att inte båda är vita.

I
Roboten köptes samtidigt som barnen var inne i en smått manisk Pippi Långstrumpfas. De döpte den till Jocke med kniven.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 2 till
  • Laddar…
F
S Svedis skrev:
Grannen döpte sin till Leclerc (Worx Landroid), så vi döpte vår till Bottas (Gardena Sileno). Färgerna stämmer hyfsat med namnen, formel 1-fan som vi båda är:p
Man får ha bra fantasi för att få en Worx till en Ferrari, det är ju helt klart McLarens signaturfärg.

• Haha
Svedis
  • Laddar…
M mxjolle skrev:
Grabben är galen i tvprogrammet Daidalos och figuren Taurus som även är namnet på vår smart sileno life 1000.

Jag funderar starkt på att döpa om den till Flip eller Gronken (som också är figurer i Daidalos)
TV-programmet heter Labyrint, labyrintmästaren heter Daidalos. Klipparen borde väl heta Krampus förresten? Det är ju den roboten som har klor och klipper grejer!

Våran heter Doris, inspirerat efter filmen ”Hitta Doris”. En älskvärd existens med en smula begränsad intelligens som ändå räcker till mer än väl i slutänden :-).

I ärlighetens namn väldigt sällan man behöver leta efter henne, sköter sig fortsatt utmärkt!

Vår heter Berra så att vi kan be grannarna Berra hem Berra om han kör fast när vi är på semester.

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Lutar åt Dumbo. Den är ju inte direkt smart :-)

Vores hedder Putte.
Den er altid så kælen og kommer hen og hilser når vi er i haven. :rofl:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Judas heter min

• Haha
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Grimmen Grimmen skrev:
Judas heter min
Hur kom du på detta roliga namn?

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hur kom du på detta roliga namn?
Ett tag var den helt opålitlig och svek mig gång på gång, så det fick bli det

• Gilla
  • Haha
Hammarfall och 3 till
  • Laddar…
Bamse och Lille skutt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.