Skall man smida det där av en rundjärnskofot måste man stuka ihop den på längden och det är ett enormt arbete som man inte kan göra utan att kapa bort ändan.
Det är alltså inte en omsmidd kofot. Vad det än är så är det smitt för ändamålet.
Det är alltså inte en omsmidd kofot. Vad det än är så är det smitt för ändamålet.
Hej!H heimlaga skrev:
Tror också på att den är smidd för ändamålet, men till vad? Har fått den ihop med andra verktyg på en auktion.
GRgr
Ett kombiverktyg av något slag med två funktioner?
Jag ser verkligen inget enstaka användningsområde för verktyget.
//Ronnie
PS Ett smalt blad med hullingar känns ju ämnat att öppna upp och riva ut något; delen med kofoten kan ju vara både för att bryta eller dra spik tex? Tunnaste isen på slakaste linan nånsin, tror jag... DS
//Ronnie
PS Ett smalt blad med hullingar känns ju ämnat att öppna upp och riva ut något; delen med kofoten kan ju vara både för att bryta eller dra spik tex? Tunnaste isen på slakaste linan nånsin, tror jag... DS
Spiskrok av något slag, skulle jag tro.
Hej!P Pysslarn skrev:Ett kombiverktyg av något slag med två funktioner?
//Ronnie
Du är nog inne på rätt väg, kanske något som kan användas till att ta bort gammal takpapp kanske!
Tycker det är lite konstigt att inte någon kan ge ett säkert tips. Har försökt hitta något liknande på
nätet men misslyckats.
Hälsn GRgr
Liknande trådar
-
Vad heter detta verktyg!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad heter detta verktyg och vad används det till?
Vem kan säga vad detta handverktyg heter?
Vad heter detta petverktyg?
Hjälp - vad heter detta verktyg...
Verktyg, Maskiner & Fordon