Hej!

Jag skulle behöva kopplingar för anslutning på en Laddomat enligt nedan. Jag vet inte var jag skall jag leta efter Mässingsfärgad Laddomat med löpmutter och gängade anslutningar för kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
namn på sådana här konkopplingar med löpmutter.

Utvändiga gängen på Laddomaten är 39,8 mm och har stigning nära 13 gängor per tum (som är enda tolken jag har).

På andra ändan av Laddomaten sitter lika anslutningar, men med diameter utvändigt på gäng 34,3 mm och 18 gängor per tum. Jag vill ansluta 28 mm kopparrör på dessa muffar. Antingen med klämringskoppling eller V presskoppling

Har du löst det?

L lostinsweden skrev:
Har du löst det?
Nej, jag fick ingen ordning på det. Löste det genom att ta bort adaptern med den konstiga gängen.
Den hade vanlig R25 i andra ändan, och sen var det ju bara att välja vad som helst

• Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
L Letnde skrev:
Nej, jag fick ingen ordning på det. Löste det genom att ta bort adaptern med den konstiga gängen.
Den hade vanlig R25 i andra ändan, och sen var det ju bara att välja vad som helst
Hade varit bra att veta vad de var för kopplingar. De erfarna här vet kanske ? Är det Securex?

Det är inget ovanligt med den en lödkoppling 28x25R utv. Bra grejer med konisk tätning.

3970_1.jpg

• Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
L lostinsweden skrev:
Hade varit bra att veta vad de var för kopplingar. De erfarna här vet kanske ? Är det Securex?
Det är lödkopplingar. De säljs ofta kompletta men det går att köpa även muttern och lödkonan.

Mässingsfärgade lödkopplingar: en mutter och en lödkona, skilda från varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
L lordi skrev:
Det är lödkopplingar. De säljs ofta kompletta men det går att köpa även muttern och lödkonan.

[bild]
Och ovanpå kopplingen i ts bild är det bara olika dimensioner ihop lödade?

L lostinsweden skrev:
Och ovanpå kopplingen i ts bild är det bara olika dimensioner ihop lödade?
Man sticker i röret inuti konan och löder. Så konan har samma diameter invändigt som röret har utvändigt.

• Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
L lordi skrev:
Man sticker i röret inuti konan och löder. Så konan har samma diameter invändigt som röret har utvändigt.
Tack. Bra att man har fått lära sig nåt.

• Gilla
lordi
  • Laddar…
Den du visade på första bilden är en unionkoppling

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.