Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Det är alltså en rörkorsning i en värmeanläggning, 60-talet.
Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Nej, det är en rörkorsning. Finns hemma i föräldrahemmet och har fascinerat mig sedan barnsbenen
Det är nog en koppling som användes för att kunna korsa andra rör på samma höjd, vet dock inte vad den heter. Kan dock tänka mig en sån del skapat problem vid strömningen... därefter som Immobil säger tagits bort från marknaden.
Medlem
· Blekinge
· 12 235 inlägg
Nej. I min grunka är det två skilda vattenströmmar som korsar varandra. Jag är inte säker om den har funnits på marknaden nångång. Den aktuella installationen har en ganska brokig historia så det är kanske en singulär händelse.Janus82 skrev:
Jag tycker bara den är enorm praktisk!
Klicka här för att svara
