Hej!
Jag har tyvärr råkat ut för en rörmokare som är väldigt svår att komma i kontakt med...
Under vintern frös mina rör när jag var bortrest. Nyss hemkommen skulle jag titta till "lagningen" och såg till min förvåning att det fortfarande läckte...
Jag bor ganska otillgängligt så hantverkare är inte så intresserade att ta sig hit...
Någon som kan hjälpa mig att se vad det är för detalj som läcker...
Tack på förhand.
Ps. Det är jag som lagt dit en hängränna för att leda bort vattnet.... inte rörisen!!

• IMG_20260406_111306.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
cpalm
  • Laddar…
Det ser ut som en kulventil tycker jag. Har du inget handtag nånstans till den så du kan stänga av den? Kanske bara dåligt åtdragen.

1776517284651.jpeg
Skapa konto

• Gilla
andhul0301
  • Laddar…
Ok! Det får jag kolla? Tack för tipset...

Krilleman
Det är mer saker som saknas.

En vanlig kulventil utan handtaget monterat ser ut såhär:

1776519490424.png
Skapa konto

1776519519134.png
Skapa konto

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Det ser ju ut som en vatette kulventil som spindeln har farit av dvs det man fäster själva spaken på. Vad gjorde denna rörmockare där egentligen?

• Gilla
andhul0301
  • Laddar…
Ja det kan man undra. Kulventilen är ju kaputt och saknar delar, det måste dit en ny, eller något annat som är tätt.

• Gilla
andhul0301 och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Har bara läst första meningen, men om det var bra kontakt du var ute efter skulle du anlitat en elektriker!

Redigering: Har läst hela tråden nu och håller med Fotografen.

Redigerat:
  • Gilla
andhul0301
  • Laddar…
V Vector skrev:
Det ser ju ut som en vatette kulventil som spindeln har farit av dvs det man fäster själva spaken på. Vad gjorde denna rörmockare där egentligen?
Kanske därför han inte svarar när jag hör av mig...? Har o andra sidan inte fått någon faktura heller!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.