4 827 484 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Västerbotten
· 295 inlägg
Kanske beror på att alla inte har lika fina kärror som du 🙈MathiasS skrev:Dagen började med ett prat med NCC (skäms på er Jehanders och Skanska som med "säkerhet" som svepskäl portat privatkunder från de flesta av sina anläggningar, man vill förstås sälja ink hemkörning eller på dyra säckar). För att få hämta sten i Vårby behöver man nu vara avtalskund, så så fick det bli. En stund senare kunde jag rulla hem med 2550kg bergkross
[bild]
....det är ganska tungt. drygt 5 bar i däcken här.
[bild]
Om någon undrar varför man ska ha ett för stort släp så beror det på att det behövs. Här ligger det 700kg bergkross mitt på samtidigt som jag lastar på massorna jag gräver bort
[bild]
Första halvan av dagen gick åt till att fylla kross bakom stödmuren, andra halvan gick åt till att gräva bort diverse lera och jord framför muren, på garageuppfarten, och ersätta detta med kross.
[bild]
och ja, ryggen är lite mer böjd än den brukar vara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Packat och burit ner 8 sopsäckar från den pågående renoveringen på övervåningen. Började bli svårt att arbeta när det låg bröte överallt på golvet....
Samtidigt börjat fundera på hur exakt jag ska fälla in ledbelysningen
Samtidigt börjat fundera på hur exakt jag ska fälla in ledbelysningen
Flyttat på saker som är i vägen till platser där dom är i vägen 30 minuter senare. Gav upp den övningen efter 2 timmar och bar grejerna till andra sidan huset istället. Byggt en takstol och rivit mera men nu är det lunch.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satt upp glespanel och Huntonit innertak i den blivande tvättstugan i källaren.
Hade ingen 60mm hålsåg för spottarna men allt är förberett för håltagningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gårdagens arbete, satte in en bättre begagnad garageport åt svärfar, ingen större finish lagt på panelen då den ska bytas nästa år. Fick höja och smalna av porthålet lite.
Kvar lite finjustering och montera motordelen inomhus.
Ont om jobb på huset idag men jagat en 5 åring genom Naturhistoriska i göteborg..
Ser det som ett plus att alla resta skelett står kvar 👍🏼
Sedan varit ute 3 timmar i området med röjsågen.. Nu slipper man städdagen imorgon och kan gå på grönstedten 👍🏼😄👍🏼
Barnfri till imorgon eftermiddag så antingen så blir det att fixa med snöslungan eller så åker en film/ Xbox på.. Får se hur hårt grönstedten tar 😎
Ser det som ett plus att alla resta skelett står kvar 👍🏼
Sedan varit ute 3 timmar i området med röjsågen.. Nu slipper man städdagen imorgon och kan gå på grönstedten 👍🏼😄👍🏼
Barnfri till imorgon eftermiddag så antingen så blir det att fixa med snöslungan eller så åker en film/ Xbox på.. Får se hur hårt grönstedten tar 😎
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Eftersom Skrållan är såld..KnockOnWood skrev:
Snöslungan står demonterad i garaget så står det antingen till att fortsätta med grönstedten genom vintern alt köra röjsågen i snön 😎
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ja, hur var det vi sa over there: A man has to do what a man has to do 
Gjorde klart det sista på stödmur och körde iväg lite schaktmassor....
Nästa projekt påbörjades också - staket runt tomten. Första steget är att ta bort gamla stolpar som inte använts på 40 år....
Gröna flätverksstängsel är inte snygga men bra på att hålla hundar på plats....
Logga in
Skapa konto
Nästa projekt påbörjades också - staket runt tomten. Första steget är att ta bort gamla stolpar som inte använts på 40 år....
Logga in
Skapa konto
Gröna flätverksstängsel är inte snygga men bra på att hålla hundar på plats....
Redigerat: