4 827 707 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Byggt en klädkammare till tjejerna.
Köpte gammal onredning från en butik på Blocket , målade om och byggde in lite hyllor.
Voilà !
Allt kostade runt 8 tkr.
Köpte gammal onredning från en butik på Blocket , målade om och byggde in lite hyllor.
Voilà !
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allt kostade runt 8 tkr.
Barn och fru borta så jag har haft det tveksamma nöjet att tömma ett slutet utrymme under trappan på gammal mineralull (luktade inte bra vid fuktigt väder)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tog ner en tall o några björkar som skymde en lyktstolpe. Säkrade därmed ytterliggare ett års grillningar.
Målade dessutom äntligen klart farstukvisten, i sista sekund eftersom det ska bli minusgrader varje natt den här veckan 😳
Logga in
Skapa konto
Målade dessutom äntligen klart farstukvisten, i sista sekund eftersom det ska bli minusgrader varje natt den här veckan 😳
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Bra fart då det där farstubygget!
Man får tänka på de små liven (oavsett strlk).. tur vi har två ingångar, ibland tror jag det vankas ramp framöver på ena.. liten hund, lite problem med höfterna (som inte blir bättre med åldern direkt).. Men såklart hela familjen ska ta sig in o ut..D09 skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Ahh har du en sån så blir man ju än mer impadscim skrev:
Lider med dig, det är jobbigt med dessa stora stenar. Jag har tagit upp en hel del här som är tak på en kanal i en stor stenkista. Jag fuskade dock och byggde ett torn av haki och använde talja för att få upp dem. Tänker varje gång när jag ser dessa konstruktioner av sten som gjordes förr hur fint allt är konstruerat och vilket fruktansvärt slit det måste varit.
Haki är inte så dumt faktiskt.ceson skrev:Lider med dig, det är jobbigt med dessa stora stenar. Jag har tagit upp en hel del här som är tak på en kanal i en stor stenkista. Jag fuskade dock och byggde ett torn av haki och använde talja för att få upp dem. Tänker varje gång när jag ser dessa konstruktioner av sten som gjordes förr hur fint allt är konstruerat och vilket fruktansvärt slit det måste varit.
Tänkte från detta läge ta det stora spännbandet i ett sling runt stenen och sedan ytterligare ett 10m band runt det första bandet och sedan till dragkroken på jeepen. Lågväxel i => det går att smyga upp stenen utan att saker flyger....
....men, därefter ska stenhelvetet upp på släpet och det är ju inte lika roligt. Och sedan ska den av också, utan att man mosar släpet på kuppen.....
Du har ingen borrhammare så du kan spräcka stenen istället för kroppen?MathiasS skrev:Haki är inte så dumt faktiskt.
Tänkte från detta läge ta det stora spännbandet i ett sling runt stenen och sedan ytterligare ett 10m band runt det första bandet och sedan till dragkroken på jeepen. Lågväxel i => det går att smyga upp stenen utan att saker flyger....
....men, därefter ska stenhelvetet upp på släpet och det är ju inte lika roligt. Och sedan ska den av också, utan att man mosar släpet på kuppen.....