Byggt en klädkammare till tjejerna.
Köpte gammal onredning från en butik på Blocket , målade om och byggde in lite hyllor.
Voilà !
Återbrukad butiksinredning omgjord till klädkammare med gardiner och inbyggda hyllor, speglar på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad klädkammare med svartmålade, inbyggda garderober och hyllor, fyllda med kläder och belysta ovanifrån.
Skapa konto

Renoverad klädkammare med svartmålade spegeldörrar, inbyggda hyllor och zebra-mönstrad matta.

Nybyggd klädkammare med svart inredning, vita hyllor, klädhängare och en stor spegel, inomhusbelysning.
Skapa konto

Nymålad klädkammare med inbyggda hyllor, öppna garderober och en sittpuff på ett zebra-mönstrat matta.
Skapa konto

Allt kostade runt 8 tkr.

• Gilla
Anna_H och 23 till
  • Laddar…
P
Klippt gräset och bytt olja och gjort övrig 25 timmarsservice på gräsklipparen

• Gilla
D09
  • Laddar…
Barn och fru borta så jag har haft det tveksamma nöjet att tömma ett slutet utrymme under trappan på gammal mineralull (luktade inte bra vid fuktigt väder)

Öppning under trappa med gammal mineralull och träspill, bredvid en dammsugarslang.
Skapa konto

Utrymme under trappa med gammal mineralull och träplankor.
Skapa konto

Gammal mineralull som tas bort under trappa, synliga träreglar och damm.
Skapa konto

Gamla bitar av mineralull i olika färger samlade i en byggsäck utomhus.
Skapa konto

Öppnat utrymme under en trappa med synliga träbjälkar och rörledningar, och spår av borttagen isolering.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fått upp ytterbelysningen.
En spot saknas men annars bra :)

Kvällsbild av ett husfasad med punktbelysning längs gångvägen och vid entrén. En spot saknas vid dörren.
Skapa konto

Yttervägg med nyinstallerad belysning vid ett fönster på en träfasad under kvällstid.
Skapa konto

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Tog ner en tall o några björkar som skymde en lyktstolpe. Säkrade därmed ytterliggare ett års grillningar.

Kollage av fjärde bilder visar först en tall intill byggnader, huggna björkar, upphuggna vedträn och en lyktstolpe längs en väg.
Skapa konto

Målade dessutom äntligen klart farstukvisten, i sista sekund eftersom det ska bli minusgrader varje natt den här veckan 😳

Ny målad farstukvist på ett rött hus med en stege lutad mot balkongen och färgburkar på marken.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Bra fart då det där farstubygget!

Chrissofsweden skrev:
Bra fart då det där farstubygget!
Kollade bland bilderna nu och tydligen har det tagit ganska precis 6 veckor 😪

Att ha en sån här som vill ha ens uppmärksamhet ökar inte direkt produktiviteten 😊

Bebis med stora hörlurar sitter vid bord, ser in i kameran, kök i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
D09
Gjort entretrappstegen lite djupare sen jag noterade att vovven är lite osäker på trappan

• Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Gjort entretrappstegen lite djupare sen jag noterade att vovven är lite osäker på trappan
Man får tänka på de små liven (oavsett strlk).. tur vi har två ingångar, ibland tror jag det vankas ramp framöver på ena.. liten hund, lite problem med höfterna (som inte blir bättre med åldern direkt).. Men såklart hela familjen ska ta sig in o ut..

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
scim skrev:
Kollade bland bilderna nu och tydligen har det tagit ganska precis 6 veckor 😪

Att ha en sån här som vill ha ens uppmärksamhet ökar inte direkt produktiviteten 😊

[bild]
Ahh har du en sån så blir man ju än mer impad :) Dom är luriga dom där. Så fort man måste göra något blir dom väldigt pappiga :P

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vem är det som ser till att dessa alltid ligger i vägen?

Stor sten i en grävd grop nära byggmaterial, frågeställande dess placering vid en byggarbetsplats.
Skapa konto

Stor sten som blockerar byggarbetsplats med grävd grop och murverk i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
D09 och 4 till
  • Laddar…
Lider med dig, det är jobbigt med dessa stora stenar. Jag har tagit upp en hel del här som är tak på en kanal i en stor stenkista. Jag fuskade dock och byggde ett torn av haki och använde talja för att få upp dem. Tänker varje gång när jag ser dessa konstruktioner av sten som gjordes förr hur fint allt är konstruerat och vilket fruktansvärt slit det måste varit.

• Gilla
D09
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Vem är det som ser till att dessa alltid ligger i vägen?
Det är en kollega till Slartibastfast.

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
ceson skrev:
Lider med dig, det är jobbigt med dessa stora stenar. Jag har tagit upp en hel del här som är tak på en kanal i en stor stenkista. Jag fuskade dock och byggde ett torn av haki och använde talja för att få upp dem. Tänker varje gång när jag ser dessa konstruktioner av sten som gjordes förr hur fint allt är konstruerat och vilket fruktansvärt slit det måste varit.
Haki är inte så dumt faktiskt.

Tänkte från detta läge ta det stora spännbandet i ett sling runt stenen och sedan ytterligare ett 10m band runt det första bandet och sedan till dragkroken på jeepen. Lågväxel i => det går att smyga upp stenen utan att saker flyger....

....men, därefter ska stenhelvetet upp på släpet och det är ju inte lika roligt. Och sedan ska den av också, utan att man mosar släpet på kuppen.....

MathiasS skrev:
Haki är inte så dumt faktiskt.

Tänkte från detta läge ta det stora spännbandet i ett sling runt stenen och sedan ytterligare ett 10m band runt det första bandet och sedan till dragkroken på jeepen. Lågväxel i => det går att smyga upp stenen utan att saker flyger....

....men, därefter ska stenhelvetet upp på släpet och det är ju inte lika roligt. Och sedan ska den av också, utan att man mosar släpet på kuppen.....
Du har ingen borrhammare så du kan spräcka stenen istället för kroppen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.