4 827 741 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
scim skrev:Äntligen målat klart första varvet på farstukvisten, andra blir till veckan. Passade även på att ta bort parabol och antenn, parabolen används inte längre och antennen används primärt som toalett för småfåglar. Slängde in den på vinden istället, funkade bra 👍
[bild]
Beskar även lite äppelträd, detta är det fjärde av sex, före och efter.
[bild]
Hur gjorde du med stolparna. Är de grovsågade (massiva) eller limmade 45
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Har en bekant med timmersåg. Om man gör en stolpe på låt säga liknande mått 150x150mm. Hur bör man då torka den? Både jag och sambon blev lite sugna på att göra något liknande med vår entré 
Jag sågade mina av gammal törgran som redan legat och torkat ett bra tag, sedan låg den max några veckor innan jag monterade, så jag har tyvärr inget bra svar. Men säkrast är väl att mäta med fuktmätare.Chrissofsweden skrev:
Målade lite på farstukvisten, men det började regna 😱 Lyckligtvis så blåser det mer än det regnar så det kanske inte gick helt åt helvete.
Sedan tog jag och smygstartade projekt dörr mellan vardagsrum och matrum. Vi har sett på ritningar att det varit en dörr där tidigare och hålet var igensatt med några brädor och en tretexskiva. Så det var bara några skär med mattkniven och lite milt våld med kofoten för att återöppna
Sedan tog jag och smygstartade projekt dörr mellan vardagsrum och matrum. Vi har sett på ritningar att det varit en dörr där tidigare och hålet var igensatt med några brädor och en tretexskiva. Så det var bara några skär med mattkniven och lite milt våld med kofoten för att återöppna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men gångjärnen verkar sitta på en underlig sida ...scim skrev:Målade lite på farstukvisten, men det började regna 😱 Lyckligtvis så blåser det mer än det regnar så det kanske inte gick helt åt helvete.
[bild]
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Ställt dit bänken och pulat in elektroniken. Saknar lite kabelkanaler och längre kablar. Sen ska såklart luckan dit.. den blev lite stor. Skulle eventuellt kunna gjort den 7cm mindre på djupet. Men äsch.. Go big or go home 
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
För att kunna relatera till något så har den samma djup som en diskbänk, den lilla TVn på väggen är på 65" och om jag lägger mig raklång bredvid så är den 60cm längre 
Sen påstod en kompis att barnen kunde gömma sig i högra facket. Jag sa tvärtom att där kommer dom ju aldrig leta och vinsten är min!!
Sen påstod en kompis att barnen kunde gömma sig i högra facket. Jag sa tvärtom att där kommer dom ju aldrig leta och vinsten är min!!
Logga in
Skapa konto
Chrissofsweden skrev:För att kunna relatera till något så har den samma djup som en diskbänk, den lilla TVn på väggen är på 65" och om jag lägger mig raklång bredvid så är den 60cm längre
[bild]
Fler än jag som kommer att tänka på The Entertainment Unit i vänner? =)
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag hade tagit med stolpen till jobbet och skickat in i enav torkarna.. jobbar på sågverk!Chrissofsweden skrev:
Har du inte möjligheten så får du plocka fram hårtorken! 😃
Äntligen har jag fått byggt prototypen som ska ersätta den tillfälliga lösningen som agerat trappa i ... ehm ... sju år. Förut har där varit en hiskelig lösning av regelvirke och OSB, nu är den utbytt mot nedan avbildade underverk! Denna ska få mogna lite (några år) innan jag (kanske) byter stegen mot något i ek istället.
Lite stolt faktiskt... kanske skulle göra en egen tråd om min trappa.
Lite stolt faktiskt... kanske skulle göra en egen tråd om min trappa.