4 827 711 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Erkänn, det blev pinsamt först när du läste manualenmexitegel skrev:Kul att träffas IRL! Och uppleva Backen!
Korgarna såg lite annorlunda ut men passade perfekt
Den övre korgen verkade gå att justera i höjdled och så jag funderade på i vilket läge den skulle vara och ägnade en stund åt att jämföra med den gamla. Tänkte att det säkert var en finess på din betydligt nyare diskmaskin så jag tänkte jag skulle surfa upp manualerna för att jämföra lite. Och då blev det lite komiskt för:
1. Det gick visst på våra gamla korg också. Tänk om man vetat om det under alla 8 år när man svurit över att de höga höga vinglasen inte går att få in
2. Det finns visst tidsfördröjd start, just den funktionen har vi saknat på den maskinen
3. Den lilla röda lampan lyser inte för att disken är klar utan för att saltet är slut
Pinsamt juh! Allt det här platsar ju i tråden om "Den funktionen hade jag ingen aning om!",
[länk]
Så tusen tack D09, både för korgarna och för att vi nu vet hur diskmaskinen fungerar![]()
Därför man inte läser dom 😇😎😇
Höjningsbar säger du 🤔
😂😂😂
Jag har nog ett par stycken olika i utmärkt fint skick, som bara inte åkt till metallskroten än.niklasn skrev:
Hade en lite baktanke att de kanske skulle kunna bli en del av den permanenta utställningen i ett elmuseum annars.
Då vi tillslut efter 8 månader fått bygglovet klart har jag firat det med att gräva en grop ...
Startskottet för renoverings- och ombyggnads projektet som lär ta sin lilla/långa tid. Skall starta en projektråd om det med då jag kommer att ha frågor på vägen för mig nya områden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Startskottet för renoverings- och ombyggnads projektet som lär ta sin lilla/långa tid. Skall starta en projektråd om det med då jag kommer att ha frågor på vägen för mig nya områden.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Svarade du igen på samma inlägg?Mikael_L skrev:
Jag är väldigt nyfiken på vad han ska ha den till
Nej Rinkaby har slutat vara billiga på "allt".Rikard Gjersvold skrev:
Just Grundfos nya pumpvarianter är dom långt ifrån billigast på. Jag har gjort en jämförelse om just dessa i en tidigare tråd. Men hittar den inte just nu.
Sen kan jag räkna upp flera saker på rak arm som är dyrare än i fysisk butik, inte för att tala om andra internetbutiker. Men det lämnar jag till en annan gång.
Oavsett så är det bra att vara lite "om sig och kring sig" (lätt för mig att säga när jag jobbar som röris :wow
Panelat en vägg, foder börjar sättas , elektriker har satt lite spottar
Med vänlig hälsning, fremax
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med vänlig hälsning, fremax
Ser nu att jag for med lite osanning, pumpen var 865:- billigare än Rinkaby, jag gav 2.495:- för en Alpha 2 25-60 180.krilleman_215 skrev:Nej Rinkaby har slutat vara billiga på "allt".
Just Grundfos nya pumpvarianter är dom långt ifrån billigast på. Jag har gjort en jämförelse om just dessa i en tidigare tråd. Men hittar den inte just nu.
Sen kan jag räkna upp flera saker på rak arm som är dyrare än i fysisk butik, inte för att tala om andra internetbutiker. Men det lämnar jag till en annan gång.
Oavsett så är det bra att vara lite "om sig och kring sig" (lätt för mig att säga när jag jobbar som röris :wowför det finns pengar att tjäna om man offrar lite tid på att jämföra priser!!
Idag har jag äntligen blivit 100% klar med rum #2 i huset 
Satt en bit invändig fönstersmyg som saknades.
Satt bit av invändig smyg på samma sätt i v-rum också, och liknande i köket, de rummen blev dock inte helt klara ändå.
Bild togs, kanske orkar skicka upp imorgon.
Nu saknas det bara lite lite invändig fönstersmyg i tvättstugan, så är alla invändiga fönstersmygar på nedervåningen klara.
Det gäller att skynda långsamt.
När jag ändå höll på så blev en invändig smyg i garaget också klart, och till dörren där halvklart typ.
Och så dörrfoder på insidan badrum, så nu är faktiskt badrummet helt klart förutom en liten sträng silicon runt fönstret. Men det kan jag nog faktiskt strunta i också om jag vill, det ser ändå så bra ut ...
Kommer sista listen på plats innan huset säljs om 20 år, tro ???
I övrigt har jag börjat planera för eventuellt lite DALI-ljusstyrning i kök och v-rum.
Ofärdiga projekt har aldrig hindrat mig ifrån att starta nya. :x
Satt en bit invändig fönstersmyg som saknades.
Satt bit av invändig smyg på samma sätt i v-rum också, och liknande i köket, de rummen blev dock inte helt klara ändå.
Bild togs, kanske orkar skicka upp imorgon.
Nu saknas det bara lite lite invändig fönstersmyg i tvättstugan, så är alla invändiga fönstersmygar på nedervåningen klara.
Det gäller att skynda långsamt.
När jag ändå höll på så blev en invändig smyg i garaget också klart, och till dörren där halvklart typ.
Och så dörrfoder på insidan badrum, så nu är faktiskt badrummet helt klart förutom en liten sträng silicon runt fönstret. Men det kan jag nog faktiskt strunta i också om jag vill, det ser ändå så bra ut ...
Kommer sista listen på plats innan huset säljs om 20 år, tro ???
I övrigt har jag börjat planera för eventuellt lite DALI-ljusstyrning i kök och v-rum.
Ofärdiga projekt har aldrig hindrat mig ifrån att starta nya. :x
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg