4 934 290 läst ·
34 008 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Sjuk grabb hemma så det är väldigt lugnt
5 batterier till brandvarnare bytta. 4 kvar
men nu slipper jag det där vidriga pipet på nätterna 😄👍
Höjde byggställningen en sektion och riktade om en ö-kamera lite men blev inte helt nöjd.
5 batterier till brandvarnare bytta. 4 kvar
Höjde byggställningen en sektion och riktade om en ö-kamera lite men blev inte helt nöjd.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, instämmer, den ljusare färgen, absolut!
Och jag skulle nog hållit den smala mittstolpen i fönstret i samma färg som fönsterbågarna.
Och jag skulle nog hållit den smala mittstolpen i fönstret i samma färg som fönsterbågarna.
Vi gjorde så först men efter att ha läst på hur man gjorde på 30-talet och åkt runt och tittat på andra hus så känns det rätt att endast måla bågarna i fönstrens färg.KnockOnWood skrev:
Kul att ni gillar den ljusare! Den är nästan vit, jag föredrar den gråare (som också är ljus, men lite varmare).
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, så klart, Det heter ju Megabits pro stunde på tyskaullberg skrev:
Fast ursäkta lite söndagstrams
Du måste väl i alla fall hålla med om att 1000 mbps är långt över vad någon kan konsumera i hemmet?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Inte direkt jobbigt, lite bökigt är det väl däremot eftersom den går sönder så fort man bryter i den. Men med ett ordentligt koben och handkraft går det fint. Andningsskydd, skyddsbrillor och handskar är ett måste, sen är det bara att köra 💪🏼Chrissofsweden skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Nja, nog ser jag möjliga scenarion där 1000 mbps kan vara rättfärdigat (off-site lagring och behandling av stora mängder data, sannolikt rörligt media) men visst är det nog väl i överkant för den stora massan.KnockOnWood skrev:
Sen tycker jag samtidigt att detta är en väldigt mild form av lyxkonsumtion som jag aldrig skulle gå i polemik med utövaren kring, om något är väl detta ett sätt att stödja infrastrukturutbyggnad så jag kan nog se det som ett förtjänstfullt beteende.
/U
Fortfarande lite OTullberg skrev:Nja, nog ser jag möjliga scenarion där 1000 mbps kan vara rättfärdigat (off-site lagring och behandling av stora mängder data, sannolikt rörligt media) men visst är det nog väl i överkant för den stora massan.
Sen tycker jag samtidigt att detta är en väldigt mild form av lyxkonsumtion som jag aldrig skulle gå i polemik med utövaren kring, om något är väl detta ett sätt att stödja infrastrukturutbyggnad så jag kan nog se det som ett förtjänstfullt beteende.
/U
Jag kan nog hålla med om att det är lyx men dottern som jobbade med videoredigering uppskattade hastigheten när hon skulle hämta och lämna material till andra sajter. Det är rätt sällan man hittar en site på nätet som kan nyttja bandbredden med undantag av sajter som Microsoft och Sunets FTP servrar där det tar under minuten att hämta ISO avbildningar av CD/DVD installationsmedia eller (rent hypotetiskt i rent test syfte ...) att ladda ner en HD film under minuten om det finns tillräckligt med seeders. Och andra sidan kör de flesta bilar som kan gå fortare än 120 km/h ...
Sen spelade väl priset in med, vi kunde få 100/100 Mbps för 129:-/månad och efter lite diskussioner med leverantören fick vi 1000/1000 Mbps för 129:- per månad. Siffrorna jag postade ovan var precis när installationen var klar, idag när alla 70 fastigheterna är kopplade och kör ligger vi mer åt 700/700 Mbps häradet vilket är inom det lovade 500-1000 Mbps.
Håll koll på enheterna - M för Mega och inte m för milli vilket vore rätt långsamt. Kom att tänka på jämförelsen, det går 10^12 mikrofoner på en Megafon ...
Redigerat: