Färdigställt senaste tillskottets rum samt städat ur det, sorterat verktyg mm. och täck nästa rum i ordningen för att köra igång med spackling och målning imorgon

Går bra med tapatalk...

Skottat snö

Sent from my LT26w using Byggahus

Rivit gavelspetsen på huset och garaget. Så att tillbygget kan fortskrida imorgon med nya takstolar.

Mikael_L
I denna kyla och snö! :eek:
Det är tuffa tag. :cool:

ullberg
Mikael_L skrev:
Ja, även om det börjar plana ut ser jag ännu ingen stigande trend, trots att solen lyser klart och värmer...

ImageUploadedByByggahus.se1354523463.401691.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ullberg skrev:
Ja, även om det börjar plana ut ser jag ännu ingen stigande trend, trots att solen lyser klart och värmer...

[bild]
Men shit majbritt vilken frän graf! Vad får du ut den ur?

ullberg
simpa81 skrev:
Men shit majbritt vilken frän graf! Vad får du ut den ur?
Tyvärr (om du vill ha en själv) från en ganska kapitalintensiv investering, mitt KNX-system. Visualisering mha Gira Homeserver och bilden (som jag nu ser är groteskt stor på hemsidan, sorry) är en skärmdump från Girans iphone-klient.

Men innan jag gick på KNX-spåret körde jag en del 1-wire, och ihop med ex. Beyond Measure (som jag faktiskt inte använt, jag använde föregångaren Msure, men jag gissar att Per som utvecklar det hela har tagit det till en ny nivå nu när det är betalprogramvara) kan man för en mycket rimlig peng få fina grafer likt denna.

/U

EDIT: två kommentarer: 1) rimlig peng är förstås relativt, men jämfört med KNX, verkligen och givet vad jag värderar statistik likt denna, fortfarande i allra högsta grad rimligt. 2) hoppet i grafen är inget problem i KNX-systemet, det var E.ON. som inte riktigt gjorde sitt jobb med ledningarna (och en del av nätverket som inte startade om som det skulle när strömmen kom tillbaka)

Redigerat:
Aha! Jag älskar teknik, och gärna saker som går att styra/övervaka från iPhone :)
Min bergvärmepump hade ett lite för gammalt styrsystem för att kunna styras från iPhone :(

jonasz skrev:
... varken spackling eller slipning är några aktiviteter som uppskattad efter 20:00
Hur högljutt spacklar du :-)?

Mikael_L skrev:
Jag trodde att de skulle ta paus idag men byggarna var på plats 0655 och körde igång trots 17-18 gradig kyla. Sätter upp det sista på stommen idag och i morgon bitti kommer lastbilen med kran och lyfter upp takstolarna.
Snart dags att börja planera för taklagsfest, blir kanske på fredag....

Har markerat var brunnen är belägen där ute på fältet.

Nästa gång jag bränner runt med bilen ute i snön ska jag inte köra av luftningsröret.

Det blir bra. :)

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Har markerat var brunnen är belägen där ute på fältet.

Nästa gång jag bränner runt med bilen ute i snön ska jag inte köra av luftningsröret.
Och nu blir man ju kolossalt nyfiken på varför du "bränner runt med bilen ute i snön" "där ute på fältet"... :p

Mikael_L
För att landet där han bor är bara 15 mil långt, så annars blir det ingen körsträcka. :D

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Och nu blir man ju kolossalt nyfiken på varför du "bränner runt med bilen ute i snön" "där ute på fältet"... :p
Du har uppenbarligen aldrig provat kombinationen bakhjulsdrift och snö...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.