4 827 484 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Tyvärr (om du vill ha en själv) från en ganska kapitalintensiv investering, mitt KNX-system. Visualisering mha Gira Homeserver och bilden (som jag nu ser är groteskt stor på hemsidan, sorry) är en skärmdump från Girans iphone-klient.simpa81 skrev:
Men innan jag gick på KNX-spåret körde jag en del 1-wire, och ihop med ex. Beyond Measure (som jag faktiskt inte använt, jag använde föregångaren Msure, men jag gissar att Per som utvecklar det hela har tagit det till en ny nivå nu när det är betalprogramvara) kan man för en mycket rimlig peng få fina grafer likt denna.
/U
EDIT: två kommentarer: 1) rimlig peng är förstås relativt, men jämfört med KNX, verkligen och givet vad jag värderar statistik likt denna, fortfarande i allra högsta grad rimligt. 2) hoppet i grafen är inget problem i KNX-systemet, det var E.ON. som inte riktigt gjorde sitt jobb med ledningarna (och en del av nätverket som inte startade om som det skulle när strömmen kom tillbaka)
Redigerat:
Jag trodde att de skulle ta paus idag men byggarna var på plats 0655 och körde igång trots 17-18 gradig kyla. Sätter upp det sista på stommen idag och i morgon bitti kommer lastbilen med kran och lyfter upp takstolarna.Mikael_L skrev:
Snart dags att börja planera för taklagsfest, blir kanske på fredag....