D09
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Finns en junior variant också tror jag. :)

Ja. Teknik ska alltid uppmuntras 😄👍🏼😄
Nä passa er, kan ju bli en sån dära ingengör av stackarn ... ;)

• Gilla
ja73 och 2 till
  • Laddar…
D09
gunric skrev:
Skruvat in lite envägsskruvar runt treglasfönsterna för att försvåra utplockning av fönsterkasetterna. Stoppar ingen tjuv som verkligen vill in men kanske försvårar och får skurken att välja något annat hus istället.
Bra granne du är ;)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Jag blev nyss klar med att återställa golvet i garderoben efter att vi tog lite hål för ventilation i November.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag har inte gjort något men mattläggaren har börjat :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
[länk]

Finns en junior variant också tror jag. :)

Ja. Teknik ska alltid uppmuntras 😄👍🏼😄

Sen kan man köpa ett startkit hos Arduino billigt på aliexpress om gudssonen är lite äldre, söker mer avancerat.

[länk]
Tackar. Det ska jag definitivt kolla upp 😊

Både hans mamma och hennes nya är socionomer, och hans pappa har tummen mitt i handen, så det är upp till mig att kliva in och ta ansvar för den tekniska utvecklingen 😁 Han fyller sex i sommar och är jätteintresserad av hur allt funkar.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
D09
Jumos skrev:
Tackar. Det ska jag definitivt kolla upp 😊

Både hans mamma och hennes nya är socionomer, och hans pappa har tummen mitt i handen, så det är upp till mig att kliva in och ta ansvar för den tekniska utvecklingen 😁 Han fyller sex i sommar och är jätteintresserad av hur allt funkar.
Det är därför man utser en gudfar :)

Att föra barnet vidare i läran om teknik och vetenskap ✌️

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L
Jag gav en elektronikbyggsats (blinkande hjärta) till min kusins dotter när hon fyllde 4.

Sen satt vi på kvällen och lödde ihop det, hon placerade komponenterna jag lödde. Hon fick prova lite lödning själv också i slutet.

Men såhär i backspegeln så var jag kanske 1-2 år för tidigt. Mina egna barn fick faktiskt vänta till 5 resp 6 år innan de fick löda ihop sina första (elektronisk tärning)

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Ha ha, i mitt fall är det gudmor 😉😁

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
D09
Jumos skrev:
Ha ha, i mitt fall är det gudmor 😉😁
Ha ha sorry 😄👍🏼😄 😎✌️

Hjärnsläpp, tänkte gudson och på något vänster så måste det ju vara en gudfar 🤔 borde gå o lägga mig innan jag gör någon annan tankevurpa 😁

Ingen fara på taket, eftersom jag är ensam kvinnlig mekaniker på min fabrik är jag van att vara en av gubbarna 😆 Stanna uppe en stund till du!

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Han med att skruva upp alla aluprofiler i badrummet idag, som fibo-trespon ska stå på och sitta i. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Försökte beställa golv m.m. på K-rautas hemsida. Det gick åt helvete. Försökte få hjälp av kundtjänst…det gick lika dåligt. Till slut drogs pengar från kortet, men ordern försvann. K-rauta är sämst på allt.

• Gilla
varmkorv och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Jag gav en elektronikbyggsats (blinkande hjärta) till min kusins dotter när hon fyllde 4.

Sen satt vi på kvällen och lödde ihop det, hon placerade komponenterna jag lödde. Hon fick prova lite lödning själv också i slutet.

Men såhär i backspegeln så var jag kanske 1-2 år för tidigt. Mina egna barn fick faktiskt vänta till 5 resp 6 år innan de fick löda ihop sina första (elektronisk tärning)
Förresten kan jag också nämna att detta är ett påskäggstips.

Som ett kinderägg, fast mycket häftigare. :cool:

Mina ungar fick alltså sina tärningar i påskägg.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
scim skrev:
Försökte beställa golv m.m. på K-rautas hemsida. Det gick åt helvete. Försökte få hjälp av kundtjänst…det gick lika dåligt. Till slut drogs pengar från kortet, men ordern försvann. K-rauta är sämst på allt.
Förlåt men detta inlägget gjorde min kväll 😂

Misstänker att det har något med skadeglädje att göra 😇 😂😂

• Gilla
scim och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.