4 827 716 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
http://lekmer.se/leksaker/pedagogik-lek-o-lar/experimentera-o-upptack/alga-science-101-experimentJumos skrev:
Finns en junior variant också tror jag.
Ja. Teknik ska alltid uppmuntras 😄👍🏼😄
Sen kan man köpa ett startkit hos Arduino billigt på aliexpress om gudssonen är lite äldre, söker mer avancerat.
http://m.aliexpress.com/item/32425546217.html
Jag blev nyss klar med att återställa golvet i garderoben efter att vi tog lite hål för ventilation i November.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tackar. Det ska jag definitivt kolla upp 😊D09 skrev:
Både hans mamma och hennes nya är socionomer, och hans pappa har tummen mitt i handen, så det är upp till mig att kliva in och ta ansvar för den tekniska utvecklingen 😁 Han fyller sex i sommar och är jätteintresserad av hur allt funkar.
Det är därför man utser en gudfarJumos skrev:
Att föra barnet vidare i läran om teknik och vetenskap ✌️
Jag gav en elektronikbyggsats (blinkande hjärta) till min kusins dotter när hon fyllde 4.
Sen satt vi på kvällen och lödde ihop det, hon placerade komponenterna jag lödde. Hon fick prova lite lödning själv också i slutet.
Men såhär i backspegeln så var jag kanske 1-2 år för tidigt. Mina egna barn fick faktiskt vänta till 5 resp 6 år innan de fick löda ihop sina första (elektronisk tärning)
Sen satt vi på kvällen och lödde ihop det, hon placerade komponenterna jag lödde. Hon fick prova lite lödning själv också i slutet.
Men såhär i backspegeln så var jag kanske 1-2 år för tidigt. Mina egna barn fick faktiskt vänta till 5 resp 6 år innan de fick löda ihop sina första (elektronisk tärning)
Försökte beställa golv m.m. på K-rautas hemsida. Det gick åt helvete. Försökte få hjälp av kundtjänst…det gick lika dåligt. Till slut drogs pengar från kortet, men ordern försvann. K-rauta är sämst på allt.
Förresten kan jag också nämna att detta är ett påskäggstips.Mikael_L skrev:Jag gav en elektronikbyggsats (blinkande hjärta) till min kusins dotter när hon fyllde 4.
Som ett kinderägg, fast mycket häftigare.
Mina ungar fick alltså sina tärningar i påskägg.
Förlåt men detta inlägget gjorde min kväll 😂scim skrev:
Misstänker att det har något med skadeglädje att göra 😇 😂😂