MathiasS skrev:
Bilen har blivit lite svårstartad och det är ärligt talat ingen ide att titta under motorhuven för att förstå vad felet är...
Förstår precis, skulle min bil krångla skulle jag lika gärna kunna öppna bagaget o stå o glo där!

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
harry73
Och då är det bättre att kasta en tärning :D

B
MathiasS skrev:
Man kanske kan fylla den med dricka och hänga den i backspegeln, men den funkar antagligen bättre om den ansluts till en PC och till diagnosuttaget på en Volvo. Då funkar den nämligen exakt som Volvos eget instrument, som av en händelse är rätt lik denna variant.

Bilen har blivit lite svårstartad och det är ärligt talat ingen ide att titta under motorhuven för att förstå vad felet är, bättre att koppla in datorn först...
Är det billigt kina-jox som är värt att köpa?

Om den är värd att köpa får jag väl återkomma till efter helgen, men just denna är inte det billigaste kina-joxet, men fortfarande från Kina. Det är skillnad på skit och pannkaka även från Kina, men jag får som sagt testa först innan jag vet vad jag köpt...:)

MathiasS skrev:
Om den är värd att köpa får jag väl återkomma till efter helgen, men just denna är inte det billigaste kina-joxet, men fortfarande från Kina. Det är skillnad på skit och pannkaka även från Kina, men jag får som sagt testa först innan jag vet vad jag köpt...:)
Så du menar att alternativen är att det blir skit eller att det blir pannkaka? ;)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Rivit ut inredningen från gästtoaletten och även beställt nytt.

Imorgon blir det putslagning..
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Jag har slipat spackel i trappen och gett mig på dörr 3768 (eller fem...) som kräver en hel del kärlek och omvårdnad. Sambon har slipat bredspacklingen i "trapphuset", äntligen kan vi ta ett steg framåt. Imorgon bär det iväg till Ikea och Bauhaus (vilket är lite av en romresa för oss norrlänningar 😁) för att inhandla ny badrumsinredning och en massa annat stuff. Fläpp fläpp låter det i börsen imorgon kväll 💸

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S
Vilken pepp! :thumbup:

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Trots förmiddagen i all ära så är nu iaf lite gjort, dörren är upphängd så nu är det bara 4st kvar o göra :/

20160220_113024-1.jpg
Skapa konto

Nu gäller det att hitta handtag till 6dörrar som passar in i 30tals kåken o som inte kostar mig en arm och ett ben

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Lutte skrev:
Trots förmiddagen i all ära så är nu iaf lite gjort, dörren är upphängd så nu är det bara 4st kvar o göra :/

[bild]
Nu gäller det att hitta handtag till 6dörrar som passar in i 30tals kåken o som inte kostar mig en arm och ett ben
Håll koll på tradera! Där kan man ibland hitta handtag till fyndpriser, speciellt om du är beredd att göra iordning dem !

Annars har du ju tur som har kåk från 30-talet för där finns ju flera byggnadsvårdsbutiker som faktiskt saluför material till.

Diffusionsspärren klar i garagetaket! Det känns extra bra eftersom det är sånt kallt skitväder ute idag, det var nästan så jag valde att vänta men nu är det gjort, GÖTT!! Snart kommer det roliga jobbet---glesa!!

Cicaro skrev:
Håll koll på tradera! Där kan man ibland hitta handtag till fyndpriser, speciellt om du är beredd att göra iordning dem !

Annars har du ju tur som har kåk från 30-talet för där finns ju flera byggnadsvårdsbutiker som faktiskt saluför material till.
Det är ju de där med byggnadsvårdsbutiker är att då kommer man få sälja en njure då dom ska ha 1500 för ett handtag.
Men tradera ska jag hålla koll på, vill ha det enhetligt då det int finns nå värre än att ha olika.

Men hur som haver så efter att ha hängt upp första dörren så fick jag en il o tog dörr nummer 2.

Påbörjad
20160220_121549.jpg
Skapa konto

Ena sida målad första varvet
20160220_145737.jpg
Skapa konto

• Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
D09
Blötsnö..

Kört av två pinnar ( knivarna ) i snöslungan och sen drog jag av snöret

Snöspaden åkte fram.. 💪

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Uteslutit ispropp i traktorn, blir till o beställa nytt fördelarlock och utesluta det
Har det hänt något på denna fronten då?

• Gilla
D09
  • Laddar…
J
Flytspacklat det blivande badrrummet.

P2200506.jpg
Skapa konto

P2200509.jpg
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.