Isolerat lite på vinden. Sen åkte jag till min fars nya hus för att planera nytt badrum, kök, bergvärmeknstallation mm.

P
Micro skrev:
Ångrar inte en sekund att jag köpte ännu ett verktyg.:p
Visst är det tillfredställande? Att ha de verktyg man behöver och vill ha är frihet :-)

Javisst är det tillfredställande !! , blev lite chockad då jag har gått och sneglat på en multimaskin och får en förfrågan från min fru om jag inte vill ha en ? :eek:
Min fru har väl inte varit den drivande kraften precis när det gäller att köpa in nya verktyg och fylla på med i mitt lilla garage , fast det verkar som om hon lär sig.;)

Micro skrev:
Javisst är det tillfredställande !! , blev lite chockad då jag har gått och sneglat på en multimaskin och får en förfrågan från min fru om jag inte vill ha en ? :eek:
Min fru har väl inte varit den drivande kraften precis när det gäller att köpa in nya verktyg och fylla på med i mitt lilla garage , fast det verkar som om hon lär sig.;)
Vänta några veckor så vet du snart vad hon gått o tänkt på oxå.. :rolleyes: e hon mycket finurlig o målmedveten kan det tom dröja ett par månader..:thumbup:

• Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Ingen fara ... Hon fick nyligen bilen hon ville ha..:D
Vi har varit gifta i så många år så vi kan nog varandra utantill vid det här laget.
Och utan detta verktyg så kanske det hade skitit sig med den kommande renoveringen av vardagsrummet. :D

Micro skrev:
Ingen fara ... Hon fick nyligen bilen hon ville ha..:D
Vi har varit gifta i så många år så vi kan nog varandra utantill vid det här laget.
Och utan detta verktyg så kanske det hade skitit sig med den kommande renoveringen av vardagsrummet. :D
Hehe give and take.. typ ;)

• Gilla
Micro
  • Laddar…
D09 skrev:
Handskottat sen snöade det mer

Fick igång snöslungan och tog backen

Sen paja snöslungan och står kvar i backen som ett fint minne av att det inte alltid går som man vill ✌️
Haha inte för att vara taskig, men går det någonsin som du vill med din backe? :)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hehe

D09, med uppförsbacke i sitt liv ... :D

*OBS, i all välmening, du får slå tillbaka hur mycket du vill! ;) *

• Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Hehe

...
Ni ser så ensidigt på allting!
Vänd på er ett halvt varv så är det plötsligt världens nedförsbacke :D

(Ja, jag vet, är likadan själv som ni vet :p )

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Hehe

*OBS, i all välmening, du får slå tillbaka hur mycket du vill! ;) *
Ha ha ha förtjänar den 😂

Men till våren, då ska jag väcka förbannelsen till liv och fixa till vägen rejält så räkna med regn till sommaren.. Mycket regn 😳

Igår hade jag storslagna planer, slipa och lackera trappen till övervåningen, fortsätta med rördragning för installationer på dito, tömma pannan på aska och börja beskära äppelträd.

Men ack vad jag bedrog mig. För jag började med att gå ut och skotta blötsnö varpå jag insåg att febern inte lämnat kroppen utan bara dolts av ipren. (2 dm blötsnö är tungt!)

Andfådd som efter ett maraton blev det bara skottningen utförd igår. Får se om jag åtminstone orkar aska ur pannan idag..

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
holmberg87 skrev:
Haha inte för att vara taskig, men går det någonsin som du vill med din backe? :)
Jadå 😄👍🏼

Den håller nyfikna grannar, religösa missionärer och inbrottstjuvar och busungar borta 👍🏼

Edit

Sen så när man träffar en ny dam och hon stannar trots backen.. Ja. Då gillar hon mig på riktigt ha ha 😇

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Ha ha ha förtjänar den
Ja med tanke på den fantastiska utsikt du har så vore det väldigt orättvist om du inte fick någon som helst nackdel på köpet. :p

• Gilla
D09
  • Laddar…
Fixade lite med den bortglömda dörren, idag blir det nog ett varv grundfärg på den.

Så såg den ut
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så nu

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jante och 5 till
  • Laddar…
trattalask
Byggt en enorm vägg på 824x180mm. Blir precis lagom att sätta en dörr under. =)
Slipat lite spackel, bättrat på de sista ställena med spackel. Ska sätta väv i veckan så det kan målas i helgen.
Nu ska min bättre hälft jobba så barnen ska jagas istället. ;)

Får släppa loss Roffe (robotdammsugaren) att dammsuga lite.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.