4 933 631 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Har faktiskt bytt till Smiley kattsand, tycker att det är mycket bättre, samm pris.
Har en specialmatta för kattsand framför kattlådan som tar upp mycket av kattsanden samt att trasmattan samlar ihop endel. Men visst får man dammsuga lite oftare.
Tyvärr är badrummet för litet och tvättstugan är i källaren. Funderade ett tag på kattlucka till källardörren och ha lådan därnere men så "jobbigt" att behöva gå ner i källaren varje morgon för att göra rent lådan.
Så detta blev det bästa alternativet.
Har en specialmatta för kattsand framför kattlådan som tar upp mycket av kattsanden samt att trasmattan samlar ihop endel. Men visst får man dammsuga lite oftare.
Tyvärr är badrummet för litet och tvättstugan är i källaren. Funderade ett tag på kattlucka till källardörren och ha lådan därnere men så "jobbigt" att behöva gå ner i källaren varje morgon för att göra rent lådan.
Så detta blev det bästa alternativet.
Vi körde med ever clean, men tyckte att den dammade lite för mycket. Nu köper vi cattia spring fresh istället och gillar den skarpt; den är mycket billigare, dammar mindre, luktar lite mer diskret och eftersom den finns på många matbutiker är den lättare att inhandla då man inte måste in till stan och anpassa sig efter djuraffärernas öppettider. Hos oss får den fyra katter av fem möjliga (högsta betyg är bara möjligt om sanden gör att man slipper tömma lådan 😁
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nä vet ni, det blev inte ett skvatt gjort idag med huset - trots storslagna planer! :x
Vi köpte dock två ohyvlade furubitar, som planerat!
..alltid nått..
Sen blev det tacos och mello, till min andra halvas stora förtjusning..
Hahaha..
Vi köpte dock två ohyvlade furubitar, som planerat!
..alltid nått..
Sen blev det tacos och mello, till min andra halvas stora förtjusning..
Hahaha..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Eldar pellets i en gammal CTC kombipanna, förbränningen har sakta blivit sämre det senaste året, svartare sot och halvförbrända pellets, trots flera rediga sotningar och justering. Men förra veckan noterade jag att tätningsgarnet som sitter runt övre luckan var väldigt dåligt och att det började bli sot runt luckan, så jag köpte nytt garn o limmade dit.
Idag när jag askade ur var pannan vit inuti igen, och askan var bara aska
Tjuvluft från luckan var tydligen inte bra för förbränningen.
Idag när jag askade ur var pannan vit inuti igen, och askan var bara aska
Tjuvluft från luckan var tydligen inte bra för förbränningen.
Idag har jag börjat lägga ett massivt furugolv i vårat blivande sovrum. Golvet innan var även det ett massivt furugolv, men lite annorlunda lagt. Väldigt varierande storlekar och glipor på upp till 5mm! Nu blir det nytt och fint. På resten av ovanvåningen blir det samma golv, men där ligger det spånskiva som underlag. Någon gång i framtiden ska det bli enhetligt på hela våningen. Fördelen nu är ju att man kan gömma undan det fula, även äldre värmerör. 
Nu njuter jag av lite knäont och försöker stilla smärtan med en öl!
Jag har fristads 25mm tjocka GEL-knäskydd. Men vad gjorde man innan man uppfann knäskydd?
Nu njuter jag av lite knäont och försöker stilla smärtan med en öl!
Jag har fristads 25mm tjocka GEL-knäskydd. Men vad gjorde man innan man uppfann knäskydd?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto