4 827 278 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Parkerade Husqvarnan 'tills vidare' få se om den släpps ut en sista gång, men det börjar bli dags att parkera in den i förrådet och ge den lite kärlek.vectrex skrev:
I övrigt har jag tillbringat dagen i MDF dammets tecken...
Sågat till salningar till 4 fönster, samt fönsterbrädor, samt grundat dom.
Fick även upp den sista biten pärlspontskiva i farstun.
Sambon målade taklisterna medans jag fixade skivan.. drömmen/planen/visionen var att fått upp dom idag.. men de e ju en daa imorrn å?!
Redigerat:
Pust.. tur att du inte hann med att lägga täckbark och sånt också, på en gång, då hade jag fått ångest över mitt (ett) plommonträd som fortfarande står utan sin "dekoration".. trots att jag köpte det samtidigt oxå..holmberg87 skrev:
I helgen blev spabadet badbart igen efter några veckors uppehåll. Tömt gamla vattnet, ha i rörcleaner, skrubba insidan. Låta torka en vecka för att sedan limma fast en del mosaikbitar som lossnat, låta torka och sedan på med fog. Fyllt upp med vatten och vänta en dag eller två att det blir rätt temperatur, brukar ha 40 grader på vintern istället för 39 eftersom vattnet kyls av när man badar. Trixat lite med brom och för högt Ph-värde. Måste i ärlighetens namn skriva att maken utfört 90% av arbetet. I kväll blir det bad. 
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Haha nejdå du kan vara lugn. Någon hejd måste man haSnigla skrev:
Men att jag köpte vanliga trumlade markstenar ångrar jag lite, jag tänkte nämligen göra en ring runt planteringen och kapa dessa stenar med rondell.
När jag tänker efter är det ett jädra jobb alltså...
Det ser väl inte så pjåkigt ut.
Här kan du få tips på en äppelkaka till nästa tillfälle. Gjorde den i igår, halva mängden. Den är slut nu
http://youtu.be/jSNKF3QY9KY
Här kan du få tips på en äppelkaka till nästa tillfälle. Gjorde den i igår, halva mängden. Den är slut nu
http://youtu.be/jSNKF3QY9KY
Barnen bedyrade att min paj var minst lika god som de pajer mamma gör..fgo skrev:
Sen kan det ju bero på att hon oftare säger nej och inte är lika förtjust i äppelpaj som jag och barnen
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 254 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 254 inlägg
Snabb, knäckig äppelpaj.
Äpplen, tillräckligt många för att fylla formen du avser att göra pajen i
Kanel
Mjöl
Socker
Smör (inget äckligt margarin)
Skala äpplena, skiva i ca 2mm tjocka skivor. Lägg i formen. Varva ev med lite kanel.
Ta mjöl och socker, 2 delar mjöl och 1 del socker. Blanda lagom mycket av detta. Till en 25cm ikeaform så är lagom ca 4 dl mjöl och 2 dl socker. Häll detta på äpplena.
Ta ut smöret ur kylen och hyvla med osthyvel på pajen. Se till att osthyveln är vass och helt ren, annars blir det bara gegg.
Ställ i mitten av ugnen på 225 grader i ca 20-25 min. Skalet av smör ska bli lite lagom brunt.
Servera med vaniljsås.
Äpplen, tillräckligt många för att fylla formen du avser att göra pajen i
Kanel
Mjöl
Socker
Smör (inget äckligt margarin)
Skala äpplena, skiva i ca 2mm tjocka skivor. Lägg i formen. Varva ev med lite kanel.
Ta mjöl och socker, 2 delar mjöl och 1 del socker. Blanda lagom mycket av detta. Till en 25cm ikeaform så är lagom ca 4 dl mjöl och 2 dl socker. Häll detta på äpplena.
Ta ut smöret ur kylen och hyvla med osthyvel på pajen. Se till att osthyveln är vass och helt ren, annars blir det bara gegg.
Ställ i mitten av ugnen på 225 grader i ca 20-25 min. Skalet av smör ska bli lite lagom brunt.
Servera med vaniljsås.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Med risk för att fortsätta lite utanför ämnet. Den här vaniljsåsen blir väldigt god till äppelpajen.
Idag har jag inte gjort så mycket med huset. Men jag har satt upp några meter kabellist att dra nätverk, antenn och hdmi-kabel i.
Idag har jag inte gjort så mycket med huset. Men jag har satt upp några meter kabellist att dra nätverk, antenn och hdmi-kabel i.