Inget idag, men igår. Gjutit två fundament till pollare, och ställt in utemöblerna :( nu är det bara studsmattan kvar.

Borjat ombyggnaden av köket genom att ta bort 70tals bröstpanelen. Nästa blir att kapa bort lite av ena bänken for att flytta kylskåp o frys

skickat från dumluren

Satt upp hängrännor på garaget.

Passande väder med täta regnskurar.
Bra så man såg direkt att det funkade :p

Firade min 44-årsdag med att måla 6 meter vardagsrumsvägg vit, sitter nu med en kopp te och ser färgen torka, och planerar nästa (pensel)drag.

Anna_H skrev:
Firade min 44-årsdag med att måla 6 meter vardagsrumsvägg vit, sitter nu med en kopp te och ser färgen torka, och planerar nästa (pensel)drag.
Grattis :beer:

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Mikael_L
Ingenting än ... :|

Istället sitter jag här vid datorn och offrar värdefull tid. :(

Nä, nu kliver jag härifrån och börjar skjuta fast mina fönstersmygar... ;)

Spacklat skruvskallar på lister. Orkade inte slipa. Åkte istället till miljöstationen med allt skräp jag röjde i källaren i helgen :-)

Stått och måttat i luften med varsin talmeter, vi planerar för den nya TV-väggen. Vårt vardagsrum är i princip 6*6 meter, med snedtak på två motstående sidor. En bit framför ena snedtaket byggs en fristående vägg, med ett rejält hål i där förstärkare, centerhögtalare etc sdka placeras, ovanför det hängs förståss TV:n och så kan man gå runt på baksidan, där döljs alla sladdar, plus att vi stället dit våra Benno och ett par Billy att ha det mesta av våra filmer och skivor i. Verkar bli en 55"-TV, men väggen blir 180 cm bred för att rymma stereobänken och 4 Benno, så det finns utrymme att byta upp sig i framtiden. Snickaren kommer att få instruktioner om hur tunga apparater hans vägg ska hålla för :-D

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har satt invändiga fönstersmygar, spacklat lite gips och inspekterat limningen av diskhon.

Inget idag ... Men imorgon börjar jag vända på takstolarna på garaget som idag har lutning in mot huset ! Korkad konstruktion på ett hultfredshus från 73. Hoppas bara det inte regnar... Hatar att stressa ihop nåt när regnet hänger i luften och stå beredd med presenningar.

Inte idag men för några dagar sen.
Ny ytterdörr monterad.

• 019.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Målar i vardagsrummet, mitt helgnöje ytterligare en vecka :-)

Sedan får maken ta över med golvläggning.

Putsar fönster.

Önskar jag kunde skriva har putsat fönster..

mycke_nu skrev:
Putsar fönster.

Önskar jag kunde skriva har putsat fönster..
Finns folk som lever på det :)

Håller på att iordningställa trädgården inför vintern och i samband med det kolla över huset utvändigt så att allt ser ok ut. Sen kan snön få komma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.