4 935 273 läst ·
34 020 svar
4935k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag offrade ganska många sågningar när jag listade trappen hemma med kvartstavar. Sen sågade jag till mallar av spillbitar. Då var det bara att prova sig fram vilken som skulle passa. Sparade mig mycket tid
Själv tapetserade jag vår städskrubb. Så förhoppningsvis kommer den att vara klar under kvällen idag. Färdig för sina hyresgäster, moppen och dammsugaren.
Själv tapetserade jag vår städskrubb. Så förhoppningsvis kommer den att vara klar under kvällen idag. Färdig för sina hyresgäster, moppen och dammsugaren.
Vet inte om mina ögon spelar mig ett spratt, täljer du listerna, en eloge i så fall!scim skrev:
Skicka bild på problemlistningen om du vill så kanske jag kan hjälpa till, funderade på att spela in en kort sekvens och lägga ut på forumet om hur man täljer lister ganska enkelt, hur man måste tänka "fel" när man kapar listen så att det blir rätt!
Lycka till, snyggt jobbat!
Väntar på att morgon"ronnan" skall ge sig så att jag kan måla lite, hoppas att den håller i sig så jag kan läsa vad ni andra har gjort, ledig ett tag till så ingen brådska, kanske börjar arbeta om en månad eller så...
Du menar täljer i skarvarna istället för att gersåga båda ändarna? Nej, det har jag inte gjort i de befintliga, men jag gissar att jag kommer behöva göra det vid snedtaket. Jag återkommer med en bild på problemområdet.Pagno skrev:Vet inte om mina ögon spelar mig ett spratt, täljer du listerna, en eloge i så fall!
Skicka bild på problemlistningen om du vill så kanske jag kan hjälpa till, funderade på att spela in en kort sekvens och lägga ut på forumet om hur man täljer lister ganska enkelt, hur man måste tänka "fel" när man kapar listen så att det blir rätt!
Lycka till, snyggt jobbat!
Gersåga förstscim skrev:
Tälj sedan, går att finjustera en hel del med en bra kniv.
Sen kan lite latex i gerningarna hjälpa till att dölja en del glipor.
Kör även jag med pass/måttbitar av spillbitar.. noterar graderna på den och för över det på den rätta listbiten när hörnet ser bra ut.
Många varv ut till sågen blir det.
Jo, jag jobbar liknande, men jag har inte samma vinklar nånstans så jag mäter vinkeln, gör ett test med spillbitar, korrigerar till jag är nöjd, och sedan kör jag skarpt.fgo skrev:
Missförstånd!
Vissa saker är inte helt logiska, andra saker är mindre logiska en del saker är... ja jag vet inte.
I helgen som var så satt jag och min "tant" vid bordet och diskuterade en del saker vid middagen, hon kom in på något som jag tror heter "50 nyanser av grått", plirade lite med ögonen, tyckte att vi kanske kunde kolla lite på det.
Som den händiga mannen, om jag nu får säga det själv så tog jag saken i egna händer, inte den saken utan "nyanserna", sagt och gott så redan igår måndag, till min stora glädje, damp det ner en massa intressanta broschyrer i brevlådan.
Visade min käraste vad jag hade ordnat, hon fånstirrade på mig och förstod ingenting, det var en massa färgprover, det var inte bara gråa nyanser utan det var lite andra skalor också. bra initiativ av mig tycker jag.
Nu förstår jag ingenting, hon har inte sagt ett ljud på ett dygn, sitter mest och tjurar för sig själv, vad har jag gjort fel?
Tror jag går ut och målar nu när "ronnan" försvunnit!
(allt som skrivs måste vara sant, eller så kan det vara lite påhittat)
Vissa saker är inte helt logiska, andra saker är mindre logiska en del saker är... ja jag vet inte.
I helgen som var så satt jag och min "tant" vid bordet och diskuterade en del saker vid middagen, hon kom in på något som jag tror heter "50 nyanser av grått", plirade lite med ögonen, tyckte att vi kanske kunde kolla lite på det.
Som den händiga mannen, om jag nu får säga det själv så tog jag saken i egna händer, inte den saken utan "nyanserna", sagt och gott så redan igår måndag, till min stora glädje, damp det ner en massa intressanta broschyrer i brevlådan.
Visade min käraste vad jag hade ordnat, hon fånstirrade på mig och förstod ingenting, det var en massa färgprover, det var inte bara gråa nyanser utan det var lite andra skalor också. bra initiativ av mig tycker jag.
Nu förstår jag ingenting, hon har inte sagt ett ljud på ett dygn, sitter mest och tjurar för sig själv, vad har jag gjort fel?
Tror jag går ut och målar nu när "ronnan" försvunnit!
(allt som skrivs måste vara sant, eller så kan det vara lite påhittat)
Ja, det är så sjukt vad dålig den är...Ramnemark skrev:
Hade jag inte sett Jamie Dornan i The Fall precis innan hade jag tyckt att han var en helt värdelös skådespelare, men istället förstår jag hur bedrövligt risiga manus och regi är i 50 shades. Har inte orkat igenom mer än hälften...
Så skulle då de sista 3 fönstren målas och jag visste att kittet behövde bättras på några ställen. Efter en närmare inspektion så visade det sig att närmare 90% av kittet satt löst så det var bara att pilla loss. Fick kittat 2 av de tre fönstren sen var kittet slut (och för mörkt för att fortsätta andå)
Just nu funderar jag på hur jag ska fira när alla fönster är klara, kanske med att installera Windows 10 (Usch, den var dålig
)
Just nu funderar jag på hur jag ska fira när alla fönster är klara, kanske med att installera Windows 10 (Usch, den var dålig
Kom hem lite sent från jobbet igår men tänkte att jag hinner nog måla lister och foder (c:a 80 meter, allmogeprofil, utomhus) så de torkar innan daggen kommer. När jag gick och la mig runt 23 insåg jag att jag hade fel, listerna var fortfarande blöta...och i morse såg det ut som fan, färgen hade separerat och låg som en jävla sörja över hela listerna. När jag skakat av mig den värsta panikångesten så hämtade jag högtryckstvätten och drog bort all färg, så nu är det bara att börja om från början.
Nu säger dessutom prognosen regn den kommande veckan så jag får bita i det sura äpplet och knöka ner skiten i källaren och måla dom 3 åt gången eller något.
Nu säger dessutom prognosen regn den kommande veckan så jag får bita i det sura äpplet och knöka ner skiten i källaren och måla dom 3 åt gången eller något.
Redigerat: