Var på väg ut och spika panel, tog semester från semester och taggar rockfestival istället !

D09
Varit en vända på tippen :)

Sålt lite överblivet byggmaterial

Beställt en byggställning och sen åkt o slappat vid havet :)

Nu slappa vidare i solen här hemma :)

Åkte till krossen och hämtade ett släp betonggrus och skyfflade av det hemma. Allt detta före frukost, sedan vidare till jobbet...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så är de på plats. Tillfälligt kantskydd runt buskarna, på sikt tar jag nog bort grässvålen mellan och lägger på markduk och singel/plattor/??

• Gilla
D09
  • Laddar…
image.jpg
Skapa konto

Idag har jag fixat med det nygamla lertegeltaket som ska ersätta plåttaket på vår jordkällare. Betydligt finare om jag får säga det själv!

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Two down, two to go...
[bild]
Men vad tråkigt det är att gräva, även om jorden inte gör något motstånd ��
Bra jobbat! Man ska inte förringa vad grävande betyder för trivseln.

mexitegel skrev:
Ser ut som samma modell av fönster som vi har, SP?

Jag hade två stycken som var i liknande skick som dina. Jag kapade med multicuttern enligt linjerna, och åkte till lokala bygghandlarn och lät dem klyva en 70x70 byggregel på 58x52. Körde sen tre snitt med cirkelsågen med för att få rätt profil och spår för fönsterbleck. Sågade även till en liten träbit för det skadade på sidostycket - det är även nödvändigt att göra så för att kunna få dit bottenstycket. Skruvlimmade sedan fast de nya bottenstyckena inifrån och "passbiten" för sidostycket utifrån. Hela operationen tog väl lite drygt en halvdag.

Jag räknar kallt med att detta förlänger livslängden med minst 10 år på fönstren.

[bild]

EDIT: Så här såg det ut när det var klart: [länk]
Mina hade ett klistermärke från starfönster.
Såhär blev det

image.jpg
Skapa konto

IMG_20150807_182434:nopm:.jpg
Skapa konto

Idag kom fodret på plats.
Salningen målades efter frukost, och på eftermiddagen sköts fodret dit.
Har varit utan i över 7,5år..... :o

Ska nog målas 'ihop' lite.. Men nu sitter det på plats! :thumbup:

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
S
Och jag tyckte att min två år var på gränsen..... Men snart är det på plats runt garage portarna;) (allt är målat och ska monteras i morgon) och sedan är det bara två dörrar kvar, sen är utsidan helt klar!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Monterar inredning i tvättstugan, och trots att källaren än nydränerad och isolerad med Isordän tar jag det säkra före det osäkra och monterar allt på distanser 5 cm från ytterväggarna, tar även bort bakstyckena i skåpen så man kan hålla koll på väggarna bakom.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Idag kom fodret på plats.
Salningen målades efter frukost, och på eftermiddagen sköts fodret dit.
Har varit utan i över 7,5år..... :o

Ska nog målas 'ihop' lite.. Men nu sitter det på plats! :thumbup:
Jag vet hur det är, satte upp dom sista taklisterna 16 år efter renoveringen, tyckte det var dags när vi skulle flytta.

Man går förbi och tänker "Fan det där fodret måste jag sätta upp" 2 sek senare är det glömt.

• Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Skapa konto

Spikar panel på garagebygget

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Målat fönsterpardörr. Med spröjs i båda bågarna bara för att det ska vara extra jobbigt...

Slipat och målat garagefönster ,väntar nu på att eländet ska torka tills i morgon bitti så jag får måla dom igen.

Micro skrev:
Slipat och målat garagefönster ,väntar nu på att eländet ska torka tills i morgon bitti så jag får måla dom igen.
Har du fått tag i riktig färg ?? Målade nyligen med vattenbaserad fönsterfärg, den var torr på 5 min, och det ser ut som fan själv har målat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.