4 827 504 läst ·
33 457 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
"Tanten" tyckte att det inte var skäl nog att det regnar för att slippa arbeta med huset så jag satte upp en emaljskylt med texten "skafferi" på skafferidörren inomhus.
Vet inte om hon var sarkastisk när hon berömde mig för väl utfört arbete.
Vet inte om hon var sarkastisk när hon berömde mig för väl utfört arbete.
1 vända till tippen , garaget städat , gjutit under 1st tröskel och håller nu på att riva fram dotterns alla kvarlämnade grejor (hon ska få dom levererade fram till dörren på sitt nyköpta hus på fredag
)
Skruvat på benen på skrivbordet jag köpte på jysk igår.. funderar på om ja orkar klaga på bortraspad färg på ett av benen.. men det lutar mot ett nej och att jag målar om själv så småningom.. andra gången vi har otur med grejer (möbler) från jysk.
Tacka vet jag ikea, deras plockepinn brukar inte ha skador iaf (inbiten ikeanörd) haha
Har varit ut och städat lite i "logen" också.. (maken var i verkstan och städade).. nu kan vi nog få ihop ett lass sopor till kärran igen.. började nästan sakna tippen ju..
Tacka vet jag ikea, deras plockepinn brukar inte ha skador iaf (inbiten ikeanörd) haha
Har varit ut och städat lite i "logen" också.. (maken var i verkstan och städade).. nu kan vi nog få ihop ett lass sopor till kärran igen.. började nästan sakna tippen ju..
Ikeanörd här med, många år nu och utvecklingen har gått mot plattare, tyngre och fler paket. Det medför tyvärr också "comics" på flera sidor där det gäller att vara på tårna rejält, annars går det som här h,emma. Två. dagar gick åt till metodskåp med åtta lådor, ett höjbart skrivbord och en byrå. Bara att göra om.
Men jag gillar fortfarande Ingvars skapelse
Men jag gillar fortfarande Ingvars skapelse
Nja..Inte så populärt men hon får skylla sig själv då hon vägrat ta med allt sitt då hon flyttade till lägenheten förra gången.Snigla skrev:
Nu skröt hon om att hennes garage var större än mitt och jag svarade att hennes grejor stod på trappen på inflyttningsdagen.
Att ge Ingvar credden för "skapelserna" är väll inte helt rätt. Han har snott de flesta idéerna och gjort de oerhört populäraKjell_G skrev:Ikeanörd här med, många år nu och utvecklingen har gått mot plattare, tyngre och fler paket. Det medför tyvärr också "comics" på flera sidor där det gäller att vara på tårna rejält, annars går det som här h,emma. Två. dagar gick åt till metodskåp med åtta lådor, ett höjbart skrivbord och en byrå. Bara att göra om.
Men jag gillar fortfarande Ingvars skapelse ��
När jag och sambon köpte hus för några månader sedan och min sambo ringde och berättade detta för svärfar, så grattulerade han inte ens utan frågade direkt: "När kan jag komma med dina saker?"Micro skrev:
Åkte iväg till polaren som huserar ett mindre skrotupplag på tomten, för att hitta nått rostfritt att tillverka en plåt att ha över brunnen i tvättstugan, idag är det en krater mitt i golvet med lokalt fall på 6 cm.
När jag stod och ryckte i en gammal rostfri tvättbalja som var ett möjligt objekt, uppenbarade sig precis det jag behövde, ett färdigt lock med kant på
Hem och kapade bort en cm på kanten så var det perfekt i höjd, svetsade dit 3 stödben för extra bärighet och att den ska hålla sig kvar.
Över locket och hela golvet ska det bli ett ventilerat garagegolv i plast.
När jag stod och ryckte i en gammal rostfri tvättbalja som var ett möjligt objekt, uppenbarade sig precis det jag behövde, ett färdigt lock med kant på
Hem och kapade bort en cm på kanten så var det perfekt i höjd, svetsade dit 3 stödben för extra bärighet och att den ska hålla sig kvar.
Över locket och hela golvet ska det bli ett ventilerat garagegolv i plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 254 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 254 inlägg
Två vändor till tippen med blåbetong och lite annat mög efter att ha rivit en vägg hemma senaste dagarna. Monterat tillfällig diskho och kopplat in diskmaskinen tillfälligt (kan ju inte vara utan den).
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Det är hemma hos mig, här är bild på originalet i Århus. Numera med säkerhet rivet då det var en tidsbegränsad utställning. Det var totalt 52 installationer mer eller mindre vridna.Mikael_L skrev:
Protte