Tack pbengtsson, jag fick mig ett skratt iallafall! Ps. Tycker synd om dig!

Själv har jag lagt ett parkettgolv i köket med en jäffla massa figursågning och insett att min festool sågar heeelt snett.. Tvi! Sen insåg jag också att jag köpt 18kvm golv för mycket (!) vettefan hur jag lyckats, har lagt kanske 20totalt, och köpt 40(!?)

• Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
Satt upp sista rullgardinen i pojkens sovrum, nu när det går att mörklägga här var planen att jag skulle sova honom, tyvärr uppskattar han sina leksaker mer på jag passar på att uppdatera mig på byggahus innan jag tar nästa dust angående sövning.

Sent from my ST17i using Byggahus

Lyckats med några penselderag mellan skurarna. Behöver måla en gång till men det är ett jädra skvättande.

Inte gjort så mycket med huset, fastnade på lite olika verktygsbutiker på nätet och slutade med en trippel pack Bosch 10,8 från UK. Kändes helt nödvändigt för att komma vidare med projekten :cool:, eller det kanske inte va det som den andra hälften sa...

• Gilla
Wisentdual
  • Laddar…
Har också lyckats måla! 4 brädor mellan regnskurarna!!! Inte dåligt eftersom jag även hunnit med att bygga en barnvagnsramp till min sons barnvagn. J-la regn

ullberg
Satt de sista taklisterna (förutom en som väntar på passbiten den ska möta) samt spräckt sten mha (elektrisk) tillmakning.

/U

Sitter och tittar på mitt hus inifrån och dricker cider, kyld i husets kylskåp :)

Blindnit skrev:
Sitter och tittar på mitt hus inifrån och dricker cider, kyld i husets kylskåp :)
Cider till frukost :wow:

pbengtsson skrev:
Lösningen fick bli tejp
Jag tycker inte tejp är något att skämmas för utan snarare nästan nödvändigt om man vill ha perfekt resultat. Sen finns det speciella "spacklar" i något gummiliknade material med olika profiler för silikonfogning. Jag har en sats med ett antal kvadratiska, kanske 4x4cm, med fyra profiler per del (varje hörn). Jag tycker att dessa underlättar en hel del.

Kattvovven skrev:
Sen insåg jag också att jag köpt 18kvm golv för mycket (!) vettefan hur jag lyckats, har lagt kanske 20totalt, och köpt 40(!?)
Du kanske räknade med lite spill...:confused:

pbengtsson skrev:
Siliconat fogar i köket. Jag är helt talanglös när det gäller denna typ av pill, har testat tidigare på frihand i utrymmen där man slipper skämmas, men det ser ut som någon gått lös med fingerfärg.

Darrar som en asp och har noll timing med sprutan, funderade på om jag skulle ta en konjak eller börja snusa igen. Lösningen fick bli tejp och 1dl yes. 5m fog tog 3h.

Tur jag aldrig läste till kirurg.
Det finns särskillda "spatlar" att köpa för några tior som gör jobbet enklare. Alltså en plastfyrkant med kapat hörn som man drar med istället för fingret. Tejp är ju bra oavsett.

Mikael_L
Tack pbengtsson för att du delar med dig, så jag inte behöver känna mig ensam att vara fumlig med de där kladdiga grejerna i tuber. :D
(Och med två rappliga billiga skelettpistoler så har jag nu börjat förstå vad folk som tycker att man ska köpa en dyr o bra menar. Den ena hakar titt som tätt upp sig, när jag släpper handtaget för att ta nytt tag, det medför ju inte heller någon fördel för slutresultatet.)

MB77 skrev:
Cider till frukost :wow:
7 poäng så det var en rejäl frukost :)

För andra dagen i rad har jag varit på tippen med ett lass eternitpannor.

Skönt när skiten lämnar tomten:D

Har byggt en "brygga" på andra sidan båten ikväll.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.