4 935 479 läst ·
34 022 svar
4935k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har inte gått ur svenska kyrkan men jag betalar ju inte inkomstskatt i Sverige så de kanske är jag som utnyttjar kyrkan istället för tvärt om
.
Det är mest tjejen som vill ha ett "riktigt" bröllop.
Jag hade nog inte tagit rådhuset även om jag fick bestämma
Det är mest tjejen som vill ha ett "riktigt" bröllop.
Jag hade nog inte tagit rådhuset även om jag fick bestämma
Bytt den trasiga skänkeln på skottkärran mot en ny egensnidad. Troligen sista reparationen på den skottkärran för baljan är rätt sliten.
Sen har jag skruvat fast skruvstädet för att kunna laga belagen på skidorna efter senaste skogsturen med för mycket sten.
Sen har jag skruvat fast skruvstädet för att kunna laga belagen på skidorna efter senaste skogsturen med för mycket sten.
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Satte för en tid sedan dit täckskivor/passbitar i köket mellan skåp och vägg. Hade lite skiva liggande som blev över från något annat. Det är inte jag som har monterat köket utan det har tidigare ägare gjort.
Nu idagarna så hade jag retat mig på att det stod en skiva i hyfsat samma nyans i förrådet som jag fick hjälp att såga till.
Börjar måtta dit bitarna och en passbit mellan tak och överskåp hade blivit lite lång. Inga problem att ta Fern sågen och kapa bort lite lite. Fick jacka den i underkant med lutning så att man kunde hammra dit den lite snyggt.
Ska dra dit en annan passbit. Nu den längsta. Denna är ju fan 1,5cm kort. Fan. hur tänkte jag här? Iaf kunde fullösa det lite med att lägga en annan passbit på andra sidan så det funkar. Dock Idioten som har monterat köket kunde ju ha monterat dit passbitarna innan man satte dit överskåpen så hade man kunnat pressa de mot taket på plats. Men jag antar att han snålrenoverade och inte orkade eller kunde klyva en skiva så att man fick rätt passbitar.
Ajaj. Det är klart snyggare nu även om det går att få bättre.
Nu idagarna så hade jag retat mig på att det stod en skiva i hyfsat samma nyans i förrådet som jag fick hjälp att såga till.
Börjar måtta dit bitarna och en passbit mellan tak och överskåp hade blivit lite lång. Inga problem att ta Fern sågen och kapa bort lite lite. Fick jacka den i underkant med lutning så att man kunde hammra dit den lite snyggt.
Ska dra dit en annan passbit. Nu den längsta. Denna är ju fan 1,5cm kort. Fan. hur tänkte jag här? Iaf kunde fullösa det lite med att lägga en annan passbit på andra sidan så det funkar. Dock Idioten som har monterat köket kunde ju ha monterat dit passbitarna innan man satte dit överskåpen så hade man kunnat pressa de mot taket på plats. Men jag antar att han snålrenoverade och inte orkade eller kunde klyva en skiva så att man fick rätt passbitar.
Ajaj. Det är klart snyggare nu även om det går att få bättre.
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Inhandlat och monterat inredning till garderoben i hallen
2 meter hylla och klädstång = 700kr fattigare men ack så mycket bättre än ullaredskassar
Rengjort lilla behållaren till vattenfiltret... Glömde av lärdomen från förra gången och har numera svarta händer igen
2 meter hylla och klädstång = 700kr fattigare men ack så mycket bättre än ullaredskassar
Rengjort lilla behållaren till vattenfiltret... Glömde av lärdomen från förra gången och har numera svarta händer igen
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Sett årets första flygande insekter i solskenet. Fotat lite vårtecken.
Ja det är ju mera om trädgård i och för sig.
Lägger upp en egen tråd om det. (Den sista?)
Ja det är ju mera om trädgård i och för sig.
Lägger upp en egen tråd om det. (Den sista?)
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Har spenderat förmiddagen åt att sätta taklister, snedtakt och lister med profil. Vilket var ett rent helsike, värre än jag trodde, tog väldigt lång tid med gersågen. Sen ställde jag den åt sidan, tog fram en vass kniv och en rundfil.
Perfekt resultat! Känner mig väldigt nöjd för att vara första gången jag sätter lister vid ett snedtak.
Perfekt resultat! Känner mig väldigt nöjd för att vara första gången jag sätter lister vid ett snedtak.
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Påbörjat ett projekt som vi hade tänkt vänta med 4-5 år.. fd. mat rummet ska bli ett nytt kök. Ligger inte i anslutning till nuvarande köket. Ska öppna upp till vardagsrummet var tidigare ett "fönster". Sen ska en liten vägg till rivas och 2 dörrhål sättas igen.
Det kommer vara ett projekt som får ta tid

Det kommer vara ett projekt som får ta tid

Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har lånat ut bilen till en granne.
Hm, ja, det var nog allt
Hm, ja, det var nog allt
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Nu när snön har smält så kom visst min rishög fram som jag lämnade i höstas när jag klippte träd.. Uscha så det var bara att börja dra ris och städa. Men solen skiner iaf!