Jag har inte gått ur svenska kyrkan men jag betalar ju inte inkomstskatt i Sverige så de kanske är jag som utnyttjar kyrkan istället för tvärt om ;).
Det är mest tjejen som vill ha ett "riktigt" bröllop.
Jag hade nog inte tagit rådhuset även om jag fick bestämma :)

Bytt den trasiga skänkeln på skottkärran mot en ny egensnidad. Troligen sista reparationen på den skottkärran för baljan är rätt sliten.

Sen har jag skruvat fast skruvstädet för att kunna laga belagen på skidorna efter senaste skogsturen med för mycket sten.

Satte för en tid sedan dit täckskivor/passbitar i köket mellan skåp och vägg. Hade lite skiva liggande som blev över från något annat. Det är inte jag som har monterat köket utan det har tidigare ägare gjort.
Nu idagarna så hade jag retat mig på att det stod en skiva i hyfsat samma nyans i förrådet som jag fick hjälp att såga till.

Börjar måtta dit bitarna och en passbit mellan tak och överskåp hade blivit lite lång. Inga problem att ta Fern sågen och kapa bort lite lite. Fick jacka den i underkant med lutning så att man kunde hammra dit den lite snyggt.
Ska dra dit en annan passbit. Nu den längsta. Denna är ju fan 1,5cm kort. Fan. hur tänkte jag här? Iaf kunde fullösa det lite med att lägga en annan passbit på andra sidan så det funkar. Dock Idioten som har monterat köket kunde ju ha monterat dit passbitarna innan man satte dit överskåpen så hade man kunnat pressa de mot taket på plats. Men jag antar att han snålrenoverade och inte orkade eller kunde klyva en skiva så att man fick rätt passbitar.

Ajaj. Det är klart snyggare nu även om det går att få bättre.

Tagit emot vitvaror, stora lådor...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D09
KnockOnWood skrev:
Vad var det i dunken? inte Fanta eller ;)
He he den är tom ;)

Vi har den som måltavla för luftgeväret :)

D09
Inhandlat och monterat inredning till garderoben i hallen

2 meter hylla och klädstång = 700kr fattigare men ack så mycket bättre än ullaredskassar

Rengjort lilla behållaren till vattenfiltret... Glömde av lärdomen från förra gången och har numera svarta händer igen :)

Redigerat:
Monterat ett vägguttag. Det var för fint väder för att göra mer än så :)

Sett årets första flygande insekter i solskenet. Fotat lite vårtecken.
Ja det är ju mera om trädgård i och för sig.

Lägger upp en egen tråd om det. (Den sista?)

Har spenderat förmiddagen åt att sätta taklister, snedtakt och lister med profil. Vilket var ett rent helsike, värre än jag trodde, tog väldigt lång tid med gersågen. Sen ställde jag den åt sidan, tog fram en vass kniv och en rundfil.
Perfekt resultat! Känner mig väldigt nöjd för att vara första gången jag sätter lister vid ett snedtak.:D

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
D09
Monterat 4 krokar i hallen samt en golvlist i en dörröppning

Skruvat tillbaka gångjärnen till dörrkarmen jag målade. Riktigt hårt arbete :rolleyes:

Påbörjat ett projekt som vi hade tänkt vänta med 4-5 år.. fd. mat rummet ska bli ett nytt kök. Ligger inte i anslutning till nuvarande köket. Ska öppna upp till vardagsrummet var tidigare ett "fönster". Sen ska en liten vägg till rivas och 2 dörrhål sättas igen.

Det kommer vara ett projekt som får ta tid :)
20150310_204026_zpsb0mjjpol.jpg
20150310_204030_zpsjohuwqpk.jpg

20150310_224925_zpswmgkmgua.jpg

Har lånat ut bilen till en granne.

Hm, ja, det var nog allt :)

Nu när snön har smält så kom visst min rishög fram som jag lämnade i höstas när jag klippte träd.. Uscha så det var bara att börja dra ris och städa. Men solen skiner iaf!

Jag har rivit murstocken samt håller på att riva hela övervåningen för att få fram timmerstommen.
Sedan återstår "bara" att bygga upp allt igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.