D09
ullberg skrev:
Du behöver inte oroa dig, Swish funkar hver gang, precis som Tuborg! Mycket enklare än att mecka motorsåg (något som inte verkar funka riktigt varje gång... ;) )
🙀🙀🙀🙀

Motorsågen

🙀🙀🙀🙀

• Gilla
pelpet och 1 till
  • Laddar…
Målat första delen av förvaringshyllan i pannrumet, dimensionerat lite virke till nästa del, flyttat tillbaka mer prylar efter källarprojektet. Städat ur betongdammet ur rackskåpet och börjat planera för migrering av min gamla server till ny hårdvara

Mikael_L skrev:
Men va bra att du inte specat vilket år ... :D
Det där fick mig att inse att så kan det mycket väl bli och det kommer inte bli lättare med tiden.
Därför sågade jag och täljde de sista listbitarna igår.
Tack:p

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Kvällen började bra med utläggning av armeringsnätet och golvvärmeslangen i badrummet. Fäste nätet med ett par skruvar. Det ser ju bra ut tänkte jag. Fast...går inte röret från golvbrunnen precis under den skruven? Hur lång är skruven? Paniken kommer krypande. Den är 40mm. Hur djupt ligger röret? Grävde lite i EPS:en. Ca 30-35mm ner. Sågade upp ett hål i regeln för att kunna se och F-N!

ImageUploadedByByggahus.se1399496851.396776.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så i morgon blir det till att hacka ur och byta röret. Får köpa en skjutmuff och lite annat.

D09
Städat upp lillgrabbens lasersvärd som tydligen låg ute i gräset..

Lös upp fint i mörkret och lät en massa och vovven var nära att gå till attack ha ha

ImageUploadedByByggahus.se1399497326.742906.jpg
Skapa konto

Annars så har jag mest planerat kring smågrejor som ska åtgärdas på söndag

Jag och mina listor 🙈

Fogat om 32 meter mellan källarvägg och understa tegelskiftet. Skulle bara kört 8 meter men blandade till för mycket bruk :) Nåväl, nu är det klart :)

mexitegel skrev:
Fogat om 32 meter mellan källarvägg och understa tegelskiftet. Skulle bara kört 8 meter men blandade till för mycket bruk :) Nåväl, nu är det klart :)
Hoppas du har en Hagilab fogspruta, då blir det lite roligare.

Igår fick jag hyvlat en massa skitvirke till förvaringen I pannrummet samt målat lite.

Mikael_L
-RB- skrev:
Kvällen började bra med utläggning av armeringsnätet och golvvärmeslangen i badrummet. Fäste nätet med ett par skruvar. Det ser ju bra ut tänkte jag. Fast...går inte röret från golvbrunnen precis under den skruven? Hur lång är skruven? Paniken kommer krypande. Den är 40mm. Hur djupt ligger röret? Grävde lite i EPS:en. Ca 30-35mm ner. Sågade upp ett hål i regeln för att kunna se och F-N!
*BILD*

Så i morgon blir det till att hacka ur och byta röret. Får köpa en skjutmuff och lite annat.
Men vänta nu. Det där borde ju gå att laga?

Det är ju på ovansidan också, med minst påkänning från (avlopps)vatten.

Du ska kanske kasta in en fråga i VA-forumet om att laga avloppsröret ...?

Mikael_L skrev:
Men vänta nu. Det där borde ju gå att laga?

Det är ju på ovansidan också, med minst påkänning från (avlopps)vatten.

Du ska kanske kasta in en fråga i VA-forumet om att laga avloppsröret ...?
Jag sökte lite efter det igår men hittade i princip ingenting. Det skall tydligen gå att svetsa PP (PolyPropylen), men frågan är om det inte är lättare att byta ut en bit av röret istället. Visst är det på ovansidan och röret kommer aldrig bli vattenfyllt (såvida man inte får ett stopp någonstans), men det känns inte bra alls. Men jag följer ditt råd och slänger in en fråga i VA-delen.

Nu är golvbrunnen och böjarna uppe. Väntar tills i morgon när jag har muffen med att kapa röret.
Så i morgon bitti skall jag jaga rätt på en muff och en 45 graders 75 mm böj som får lov att gjutas in i stan. Det är inte det lättaste.
ImageUploadedByByggahus.se1399574950.093479.jpg
Skapa konto

Är det skillnad på om den får gjutas in i stan eller ute på bonnlandet? ;)

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Är det skillnad på om den får gjutas in i stan eller ute på bonnlandet? ;)

De fattaru väll att de e!

På bonnlandet e de ju bara ett hål i gôlvet som jeller.
I stan skall de va marrmorr å sånntt :rolleyes:

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
D09
Varit på ett av kommunens "iniativmöte" där man skulle rösta om 227000kr som skulle gå till olika förslag.

Fick inte en spänn... :x

• Gilla
DeesL
  • Laddar…
Fortsatte med hyllfan till pannrummet. Fick limmat ihop lite ramar för att dela in hyllan i olika fack, Dominos är fint.

• Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.