ullberg skrev:
Jag tror också bättre samordning är viktigt. Samtidigt får man inte låta dem bli allt för kärvänliga (inte allt för mycke(t) fikabröd), det finns då en risk att de håller varandra om ryggen när det blir något problem med konstruktionen (som här). Även om man givetvis först ska se till att lösa problemet kan det bli viktigt att så småningom reda ut ansvarsförhållanden, och då måste man ha en tydlig professionell relation.

/U
Frågan är vilken grad av Dissociativ identitetsstörnin (eller vad det nu egentligen skulle kallas) som behövs för att Mycke_nu ska kunna hantera dessa sammordningsmöte. Det är många personligheter att hålla ordning på och ha en professionell relation med.

ullberg
För att inte tala om den nya roll som behövs rymmas i samma hydda; "Samordnaren"

/U

D09
Peter_1 skrev:
Sprungit ute och mätt lite inför kommande dränering. Förstår inte varför halva huset är dränerat bara? Visserligen är det en altan i vägen på den odränerade sidan men så jäkla jobbigt är det inte att riva den kan tyckas.. Men men, kommer undan billigt då jag är maskinförare och grannen lånar ut traktorgävare mot att den tankas! :-)
Vilken snål granne ;)

👍👍👍

MathiasS skrev:
Frågan är vilken grad av Dissociativ identitetsstörnin (eller vad det nu egentligen skulle kallas) som behövs för att Mycke_nu ska kunna hantera dessa sammordningsmöte. Det är många personligheter att hålla ordning på och ha en professionell relation med.

Kan rapportera att dagens samordningsmöte förlöpte på ett synnerligen välordnat och produktivt sätt.

Samtliga närvarande var rörande överens om att en utredning bör tillsättas och att målet för detta arbete ska vara att hitta någon oskyldig att lägga den hela och odelade skulden för det inträffade på.

Utan att föregripa denna opartiska utrednings slutsatser kan jag även meddela att beställaren på goda grunder förväntas utses till syndabock.

Detta gäller för övrigt inte bara nockbalken utan även avsaknaden av golvvärme i den gjutna plattan och den med sin frånvaro lysande golvbrunnen i badrummet.

• Gilla
PAF och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag byggt en snögubbe och skottat snö...

b8q skrev:
Idag har jag byggt en snögubbe och skottat snö...
Ja vad är detta egentligen. Jag gick till jobbet i skjorta och kavaj idag och när jag skulle hem i samma mundering var det snöstorm och 10cm snö på bilen.

Köpte en ny gipsskiva och lyckades böja den utan missöden. :)
Nu får den torka och sen skall den upp i taket utan gå i sönder.
Drog sedan tomrör i ett schakt mellan källaren och ovanvåningen. Vi har router, filserver etc i en kattvind och där sitter även första jacket. Men nu skall vi snart få fiber och då kan det vara fint att kunna dra kabel mellan våningarna.
Brottades med avloppsrören men fick problem med en tätning som troligen är fel. Se separat tråd.
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?p=1957849#post1957849

Y
fortsatt med montera kabinen.
beställt elektriker.
grejat med vattenrör

Hängde inte riktigt med på det där med att böja gips. Däremot rev de en vägg som gick runt en spiraltrappa på jobbet och den visade sig bestå av 70x45-reglar samt fyra(!) lager 6mm ROT-gips på båda sidor om reglarna. Skarvarna såg omlott. Gissa om det gick fort för rivningsgubbarna?

Idag klämde jag dit de sista omlackerade trösklarna i källaren.

vectrex skrev:
Varit runt och pratat med grannar angående att dra in fiber. Vårt område har fått en offert som blir billigare ju fler som ansluter sig.
101 av 182 hus just nu! Deadline 21/3!
Just nu 161 av 180 (var 180 totalt, inte 182). En enda till och vi går upp på 90% vilket ger den högsta rabattnivån!

phl skrev:
Hängde inte riktigt med på det där med att böja gips. Däremot rev de en vägg som gick runt en spiraltrappa på jobbet och den visade sig bestå av 70x45-reglar samt fyra(!) lager 6mm ROT-gips på båda sidor om reglarna. Skarvarna såg omlott. Gissa om det gick fort för rivningsgubbarna?

Idag klämde jag dit de sista omlackerade trösklarna i källaren.
Jag följde dessa anvisningar. Jag var dock lite ivrig vid de första försöken men nu lät jag skivan suga åt sig vatten under två timmar innan jag böjde den.

http://www.norgips.se/montage/vaggar/vaggar-bojda-former/index1,197.htm

vectrex skrev:
Just nu 161 av 180 (var 180 totalt, inte 182). En enda till och vi går upp på 90% vilket ger den högsta rabattnivån!
Då är det väl bara för er andra att gemensamt köpa den sista anslutningen och sälja den i framtiden när någon ska ha.....gäller bara att välja rätt hus, helst ett med några halvdöingar i som snart flyttar...

vectrex skrev:
Är det bara ert område som räknas? Har sett att tex. Svensk Infrastruktur går ut med liknande erbjudanden men då gäller det det inte det enskilda bostadsområdet utan det projekterade området som oftast är mycket större.

Vi hade extrastämma och omröstning i vår förening igår, om vi skall bygga eget fibernät inom vår samfällighet med 70 fastigheter, 43 med på stämman, 43 JA för att bygga eget nät. Svensk Infra var och stökade i området förra sommaren men jag lyckades då övertyga medlemmarna då att det inte var rätt väg för vår förening, bättre med ett eget nät.

TeroM skrev:
Är det bara ert område som räknas? Har sett att tex. Svensk Infrastruktur går ut med liknande erbjudanden men då gäller det det inte det enskilda bostadsområdet utan det projekterade området som oftast är mycket större.

Vi hade extrastämma och omröstning i vår förening igår, om vi skall bygga eget fibernät inom vår samfällighet med 70 fastigheter, 43 med på stämman, 43 JA för att bygga eget nät. Svensk Infra var och stökade i området förra sommaren men jag lyckades då övertyga medlemmarna då att det inte var rätt väg för vår förening, bättre med ett eget nät.
Ja, detta gäller bara vårt kedjehusområde. De (IP-Only) har gått ut med erbjudande till ett mycket större område (vårt inkluderat), där är priset 18900kr per hushåll men med utnyttjat ROT avdrag så blir det 15900kr. För att de skall börja gräva så kräver de 40% anslutningsgrad.

Vi gick tillsammans här i vårt område och fick till en rabattstege där vi nu vid 90% anslutningsgrad landar på 10345kr efter ROT. Det är ett öppet nät utan några krav efter att man fått det indraget.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nu sitter den på plats.
ImageUploadedByByggahus.se1395350852.206123.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jkl2 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.