Slipat, maskat och grundat sista tre dörrarna en gång. Snart klart... eller nåt :) Nu blir det Covenant på Babel i stället!

Öppnat ytterdörren och gått ut för att efter ett tag öppna den från utsidan och gå in, sedan har jag spolat på toa.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Satt upp en lampa till i köket.
Ska snart skruva upp fin tygbit i trappen till ovanvåningen för att slippa lite av kallraset därifrån.

Krilleman
Spacklat tvättsteuge-taket som har dragit ut rejält på tiden. Hoppas det torkar till kvällen så jag kan slipa och spackla en gång till ikväll. Golvvärmen är uppskruvad för att öka tempen lite...

Men nu är det V75 som gäller 5 av 5 hittills! :thumbup:

krilleman_215 skrev:
Spacklat tvättsteuge-taket som har dragit ut rejält på tiden. Hoppas det torkar till kvällen så jag kan slipa och spackla en gång till ikväll. Golvvärmen är uppskruvad för att öka tempen lite...

Lycka till :thumbup:

krilleman_215 skrev:
Krille-toppenkille! Glöm inte dina bästa internet-kompisar när vinsten trillar in. Jag skickar ett kontonr så är det enkelt för dig att vara givmild och generös.

Krilleman
:thumbdown: 5 av 5 blev snabbt 5 av 7 vilket gav mig tre rader som gav 144:-/st.

Sorry MathiasS ;)

hahalj
Balanserat radiatorer och trimmat värmepump. Igen. Men nu börjar det nog närma sig ett läge där vi har jämn temperatur i alla rum och pumpen verkar gå lite lugnare. Tror jag.

krilleman_215 skrev:
:thumbdown: 5 av 5 blev snabbt 5 av 7 vilket gav mig tre rader som gav 144:-/st.

Sorry MathiasS ;)
144:- var alltså ;)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Sputmålat (för första gången) med vår nya Wagner pp115. Det blev inte så bra, men nu är det färg överallt. Det hade nog blivit en 117 istället om den inte råkat vara slut.

MathiasS skrev:
Det verkar inte ta elva år....

[bild]
Faktum är att detta blev klart bara någon dag senare....

Tur att man har svart bälte i att limma pvc-rör.

DSC_0409.jpg
DSC_0410.jpg

DSC_0411.jpg

Lite karlssonkalasklister - väntar man för länge med att föra ihop delarna nyper det på några sekunder....

DSC_0412.jpg

DSC_0413.jpg

DSC_0414.jpg

Finliret med manöver-sladdarna som går i flexslangarna får vi ta innan taket stängs - jag har gjort en avgrening här för att få ett uttag i en vägg som inte finns ännu....

DSC_0420.jpg

...och allt detta gjordes bara för att kunna få upp lite lådor på väggen, temporärt innan ett nytt förrådsrum har byggts. Väldigt praktiskt med dessa lådor:

DSC_0419.jpg

Fast det där var inte det jag gjorde idag. Nya tvättstugan får högtalare i taket och dessa behöver förstås infällnadspottor. Mycket_nu som inte ens gillar pottor till halogenlampor tycker nog inte denna är något vidare:

DSC_0444.JPG

...fast den där var väl egentligen bara för att provspela lite i garaget. Verkar duga fint till tvättstugan iallafall. Avsikten är att köra Spotify i en mobillur och sedan airplaya detta till en hallonpaj med XBMC på som är ansluten till en miniförstärkare.....

DSC_0445.JPG

Maurer skrev:
[bild]
Håller på att spräcka berg i källaren, har bara 20 kubik kvar..och det andra rumet :wow:
Hur många kilo blir det per arbetstimme?

Undrat vad det är som låter i köket och upptäckt att det är vattendroppar som faller från innertaket ner på köksbänken. Könsord!!!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vattenläcka? :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.