4 933 894 läst ·
34 001 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Spacklat tvättsteuge-taket som har dragit ut rejält på tiden. Hoppas det torkar till kvällen så jag kan slipa och spackla en gång till ikväll. Golvvärmen är uppskruvad för att öka tempen lite...
Men nu är det V75 som gäller 5 av 5 hittills!
Men nu är det V75 som gäller 5 av 5 hittills!
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Sputmålat (för första gången) med vår nya Wagner pp115. Det blev inte så bra, men nu är det färg överallt. Det hade nog blivit en 117 istället om den inte råkat vara slut.
Faktum är att detta blev klart bara någon dag senare....MathiasS skrev:
Tur att man har svart bälte i att limma pvc-rör.

Lite karlssonkalasklister - väntar man för länge med att föra ihop delarna nyper det på några sekunder....

Finliret med manöver-sladdarna som går i flexslangarna får vi ta innan taket stängs - jag har gjort en avgrening här för att få ett uttag i en vägg som inte finns ännu....

...och allt detta gjordes bara för att kunna få upp lite lådor på väggen, temporärt innan ett nytt förrådsrum har byggts. Väldigt praktiskt med dessa lådor:

Fast det där var inte det jag gjorde idag. Nya tvättstugan får högtalare i taket och dessa behöver förstås infällnadspottor. Mycket_nu som inte ens gillar pottor till halogenlampor tycker nog inte denna är något vidare:

...fast den där var väl egentligen bara för att provspela lite i garaget. Verkar duga fint till tvättstugan iallafall. Avsikten är att köra Spotify i en mobillur och sedan airplaya detta till en hallonpaj med XBMC på som är ansluten till en miniförstärkare.....

...fast den där var väl egentligen bara för att provspela lite i garaget. Verkar duga fint till tvättstugan iallafall. Avsikten är att köra Spotify i en mobillur och sedan airplaya detta till en hallonpaj med XBMC på som är ansluten till en miniförstärkare.....
Undrat vad det är som låter i köket och upptäckt att det är vattendroppar som faller från innertaket ner på köksbänken. Könsord!!!