4 828 530 läst ·
33 460 svar
4829k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Suck. Nu tyckte nog snickarna de var duktiga som byggde en sockel till underredet för tvättmaskinen, så att röret med inkommande vatten inte är i vägen för lådorna. Men hur ska jag komma åt att läsa av vattenmätaren? Det var ju liksom därför de skulle såga hål i botten på skåpet och bara klämma dit lådfronten som en "fejklåda".
Det blir att börja sent i morgon och förklara för dem, samt förklara att anledningen till att jag ritat in en passbit mot väggen var att denna låda inte går att öppna annars, vilket de i och för sig redan upptäckt eftersom de inte fått dit den.
Det blir att börja sent i morgon och förklara för dem, samt förklara att anledningen till att jag ritat in en passbit mot väggen var att denna låda inte går att öppna annars, vilket de i och för sig redan upptäckt eftersom de inte fått dit den.
Installerade en länspump för att en pumpautomat i en kopplingsbrunn inte ska dränkas av stigande grundvatten. Det var hotande nära. Vattnet hade stigit 1.5 meter och det var 20 cm kvar till motorn.
Tänk på att vattenmätaren ska kunna bytas också. Många kommuner har regler för hur den ska sitta.Anna_H skrev:Suck. Nu tyckte nog snickarna de var duktiga som byggde en sockel till underredet för tvättmaskinen, så att röret med inkommande vatten inte är i vägen för lådorna. Men hur ska jag komma åt att läsa av vattenmätaren? Det var ju liksom därför de skulle såga hål i botten på skåpet och bara klämma dit lådfronten som en "fejklåda".
Skåpet går att lyfta undan, men man måste ju lyfta ur tvättmaskin och torktumlare först. Men de gjorde ett hål i skåpet under lådan, så mätaren går att läsa av om man drar ut den hela vägen.
Har nu provbadat!
Kvarstår att göras i januari:
Montering av måttbeställd duschvägg
Montering av restnoterad kran och takdusch de satte upp en billig sort så länge)
Montering av restnoterat kajutafönster i dörren
Montering av ho i "pannrummet" (fd gästtoa, numera VVB+städ)
Har nu provbadat!
Kvarstår att göras i januari:
Montering av måttbeställd duschvägg
Montering av restnoterad kran och takdusch de satte upp en billig sort så länge)
Montering av restnoterat kajutafönster i dörren
Montering av ho i "pannrummet" (fd gästtoa, numera VVB+städ)
Felsökt mitt 1-wirenät i huset. Utomhusgivaren som fått spatt igen med resultatet att mögelvakten på vinden flippat. Måste fixas i morgon i dagsljus.
Satte mig i soffan och tänkte "fan vad skönt med semester". Funkade ungefär en kvart sedan gick det inte längre. Var tungen att göra något. Blev målning av taket och rören i pannrummet. Sju kvadrat tak tog tre timmar. Bisarrt att någon lyckats klä in alla rören i det taket med isolering och linda bomullsbinda runt dem! Nåja, måla och sänka några ipor är ju inte fel
Just det, fick även bytt glaset på spiskassetten. Kan intyga att det inte är ett billigt nöje att kvadda det...
Satte mig i soffan och tänkte "fan vad skönt med semester". Funkade ungefär en kvart sedan gick det inte längre. Var tungen att göra något. Blev målning av taket och rören i pannrummet. Sju kvadrat tak tog tre timmar. Bisarrt att någon lyckats klä in alla rören i det taket med isolering och linda bomullsbinda runt dem! Nåja, måla och sänka några ipor är ju inte fel
Just det, fick även bytt glaset på spiskassetten. Kan intyga att det inte är ett billigt nöje att kvadda det...
Misslyckats dubbelt upp:
Inte lyckats få liv i min 1-wire utomhussensor för temperatur och luftfuktighet. Blir inte lättare av att min elektronikverkstad står inplastad i källaren i väntan på att avloppsprojektet ska göra klart sig själv.
Lagt dryga två timmar på att byta utomhusbelysning på garaget samt montera en rörelsevakt till dito. Slutade med att jag fick dra om en bra bit kabel till arbetsbelysningen på uppfarten då jag satte borren i den samt att rörelsevakten (som jag hittade i gömmorna) visade sig vara kass. Fail.
Inte lyckats få liv i min 1-wire utomhussensor för temperatur och luftfuktighet. Blir inte lättare av att min elektronikverkstad står inplastad i källaren i väntan på att avloppsprojektet ska göra klart sig själv.
Lagt dryga två timmar på att byta utomhusbelysning på garaget samt montera en rörelsevakt till dito. Slutade med att jag fick dra om en bra bit kabel till arbetsbelysningen på uppfarten då jag satte borren i den samt att rörelsevakten (som jag hittade i gömmorna) visade sig vara kass. Fail.