ullberg
KnockOnWood skrev:
Hur kan man koppla fel på fiber?

Det är ju inte precis som att hålla ordning på TP med 8 ledare eller ens plus och minus heller.
Det är ju bara en enda tråd av glas.

Ja, vad vet jag egentligen. Alla verksamheter har naturligvis sina problem...

Men koppla fel :o
Tja uppenbarligen blev det felkopplat hos MathiasS, därav min kommentar (se citatet i mitt inlägg).

Jag går givetvis in i det hela med förhoppningen och förväntningen att det ska bli rätt (som alltid när jag köper produkter eller tjänster) men vet av erfarenhet att det mesta kan gå snett. och det är av just den anledningen som jag avsiktligt sagt upp mitt ADSL "för sent" (jag kommer ha det parallellt någon månad), så att jag inte är beroende från dag 1.

/U

ullberg skrev:
Andra sidan stan sett från dig om jag fattat rätt (dvs. norra) så trots likheter (för du har också Telia öppen fiber?) har våra installationer inte så mycket med varandra att göra, det är nog inte ens samma bolag som gör installationen (vår görs av något lokalt dotterbolag till Eltel).

/U
Ok. Ja, telia här med. Men Netel bygger i denna halva av området och Ericsson i andra.

Enk Projektet skrev:
Nästan fått upp ett badrumsskåp......
Blev klar igår.... :)

Köpt gipsskivor. Nu ska jag bara lasta av dem och trycka upp dem i taket.

På egen hand..

Nu är det takpanel som gäller här, så det blir fint till jul om man råkar titta i taket.
Här är det "korridoren" utanför sov- och badrum.
Södras vitvaxade dubbelfasspont-panel.

Det är före och efter i samma bild. Före till vänster :)
P1000015 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tapetserat sista våderna i hallen och satt sockel. NU är hela övervåningen renoverad sedan 15 juli. Dags för julpynt!

Men för perkele KOW, du använder väl inte clips till takpanelen?! Jag har gjort det själv här på övervåningen, 120kvm tak, av någon anledningen jag inte längre förstår alls. Klassar detta som ett av de största hjärnsläppen i denna renovering.

Spikpistol och 15mm t-dyckert är rätt melodi. Sluta clipsa innan du får psykiska men av det......

ullberg
MathiasS skrev:
Men för perkele KOW, du använder väl inte clips till takpanelen?! Jag har gjort det själv här på övervåningen, 120kvm tak, av någon anledningen jag inte längre förstår alls. Klassar detta som ett av de största hjärnsläppen i denna renovering.

Spikpistol och 15mm t-dyckert är rätt melodi. Sluta clipsa innan du får psykiska men av det......
Jag tänkte precis tvärt om när jag såg det där: Shit vad skönt med någon (=KoW) som faktiskt tar sig tiden att göra det med riktigt dold infästning, kanske kommer det en framtid när även jag tar mig tid att göra sådär (i dagsläget är jag lika "stressad" som Mathias, fast vad är det egentligen jag har så bråttom till?)

/U

Tyckte det var självklart att clipsa när jag gjorde det här hemma men på landet drog vi fram pickan och gjorde jobbet 3 gånger fortare. Inte en jäkel tänker på de minimala spikhålen.......kvällstid syns ju inte spikarna alls. Sista panelen som ska upp här blir garanterad spikpistolad.

Gått och glott på de där kakel och klinker-provplattorna vi åkt runt och hämtat. Hur skall man kunna bestämma sig?
Badrumsrenoveringen kryper närmare och närmare.

Kunde inte hålla mig undan källarprojektet så det blev en och en halv timmes bärande på massor. 75 fulla murarhinkar med betongrester, makadam och jord. Mer är två tredjedelar uppe ur källaren nu. Därefter sanering av den synnerligen dammiga luftavfuktaren som använts för att torka ut inne bland massorna. Nu är den tillbaka i tvättstugan och den ordningen återställd.

MathiasS skrev:
Tyckte det var självklart att clipsa när jag gjorde det här hemma men på landet drog vi fram pickan och gjorde jobbet 3 gånger fortare. Inte en jäkel tänker på de minimala spikhålen.......kvällstid syns ju inte spikarna alls. Sista panelen som ska upp här blir garanterad spikpistolad.
Har alltid spikat innepanel dolt i noten med dyckert:)

MathiasS skrev:

ullberg skrev:
Jag tänkte precis tvärt om när jag såg det där: Shit vad skönt med någon (=KoW) som faktiskt tar sig tiden att göra det med riktigt dold infästning, kanske kommer det en framtid när även jag tar mig tid att göra sådär (i dagsläget är jag lika "stressad" som Mathias, fast vad är det egentligen jag har så bråttom till?)

/U
Jösses vad ni är observanta :)

Jag har aldrig haft en spikpistol.
Köpa en för ett enda litet tak på 100 m2 kändes onödigt.
Och i de tidigare husen handspikade jag med dycket, men slog inte in sista biten med dorn förrän husen såldes.
Så det såg allmänt risigt ut för jämnan.

Så nu blir det clips.

Tack för ris och ros :thumbup:

Går att spika dolt med dyckert också fast då får man inte vänta med att använda dornet ;)

Igår dansade jag ner från en trappstege som jag balanserade på översta trappsteget i källartrappen.
Men min rygg dämpade fallet och skruvdragaren klarade sig eftersom jag fick den i pannan.
Vårdcentralen om 1h...

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.