Mikael_L
mycke_nu skrev:
Monterat luftspalt uppe i nocken balanserande på två stegar..
Och där trivdes du tydligen så bra att du ville ta dig tid att fotografera ... :eek: ;)

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
D09
Rensat i lilltjejens kommande rum, monterat sista gipsskivorna och börjat spackla ( kladda )

Kan ju sluta hursom... 😜

@mexitegel
Det kanske inte är någon bra idé att köra periodiskt, TP-Test (exvis) förbrukar mer än 100 MB per körning.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Och där trivdes du tydligen så bra att du ville ta dig tid att fotografera ... :eek: ;)
Det var lungt, jag hade hjälm på mej. :cool:

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Ställt ut lite prylar som togs in i garaget inför stormen, staplat om en liten fuskstaplad vedhög som havererade i blåsten, slängt mög från källaren samt svetsat lite stag till balkongräcket. Återstår sex hål sedan kan skiten åka till galv.

Just det, sanerat ugnen på ett par decileter gåsflott samt liknande behandling av övriga köket. Trots att jag vädrat hela dagen luktar det fortfarande gås i hela huset ;)

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
phl skrev:
...
Just det, sanerat ugnen på ett par decileter gåsflott samt liknande behandling av övriga köket. Trots att jag vädrat hela dagen luktar det fortfarande gås i hela huset ;)
Du är tidigt ute, det är ju inte Mårten förrän om en vecka i morgon.

Har du förresten sett rubriken i dagens ATL:

Skånska gäss förgås

http://www.atl.nu/lantbruk/sk-nska-g-ss-f-rg-s

:D

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Yup, är helgerna uppbokade så är de. Skånska gäss var det iaf, direkt från slätten utanför Svedala.

Har fortsatt städa och sortera i källaren, snacka om trist att sortera hinkar med skruvar och muttrar till rätt plats!
Men är man lat från början så..

D09
Montören skrev:
Har fortsatt städa och sortera i källaren, snacka om trist att sortera hinkar med skruvar och muttrar till rätt plats!
Men är man lat från början så..
Jag tog mig i kragen och slängde alla blandade skruv 😄😄😄

Känns faktiskt lite bättre än att spara allt "kan vara bra o ha"
Det har ju bara tagit plats på hyllan.. Egh några år 😳

mycke_nu skrev:
@mexitegel
Det kanske inte är någon bra idé att köra periodiskt, TP-Test (exvis) förbrukar mer än 100 MB per körning.
Jodå, jag har obegränsade demoabb från ÅF att leka med :)

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Putsat fönster. Nu går det att se ut igen.

P
En lugn dag. Skruvade ur en säkring och satte tillbaks den igen. Bara för att boota om ett skymningsrelä som fått en knäpp pga en nyinstallerad halogenstrålkastare. Nästa helg ska jag flytta reläet till ett bättre ställe (om det inte regnar)

-RB- skrev:
Putsat fönster. Nu går det att se ut igen.
Det är ju bara för syns skull...

hantverkare1 skrev:
Det är ju bara för syns skull...
Förvisso. Men välbehövligt efter stormen.

Var till byggmax igår och köpte spikplåtar och ankarspik, som jag släppte av hos min far som bygger takstolar till min nya friggebod, hittils har jag inte lagt en spänn på virke, har haft tur och fått virke som passade bra till friggeboden. Dock har jag köpt nya betongpannor av en snubbe för 500kr och betong och plintskor från byggmax. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.