P pennybridge skrev:
Hittade tidigare husägarens hemliga stash av porrfilm från 1989 gömda i sockeln under garderoberna jag rev ut i hallen.

Han som byggde huset är bror till min nuvarande granne. Kanske man skulle spela dum och gå över med dem med tanke om att det skulle kunna vara några gamla förlorade familjefilmer och fråga om det är något de vill ha tillbaka 😇😅

[bild][bild]t
Jag hittade naturpotens medel.
När jag rev ett skåp i källaren.
I mitt förra hus.

• Haha
pennybridge
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Jag hittade naturpotens medel.
När jag rev ett skåp i källaren.
I mitt förra hus.
Ett annat sätt att säga att du hittade ett älghorn?

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Mannen sågar spår för ny el och jag påminns om hur mycket jag ogillar tretex.
Rum under renovering med plastskyddade möbler, synliga sladdar och en taklampa, vitt fönster med utsikt mot en tegelbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Planerar för hur jag ska tackla den lossnade gipsremsan i taket men tänker att den är utom räddning och behöver tas bort och ersätts med ny.
Tycker inte inte om att fixa med tak.
Lossnad gipsremsa i taket vid en rörig vägg med blommig tapet och blå tejp vid en dörröppning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Z
Vi rensar i lådor och skåp i huset. Om 22 dagar flyttar vi! 😀

• Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
Tömt och plockat bort golvlister. Imorgon får vi hjälp med att slipa golvet. Original golv från -65 som förhoppningsvis skall få finnas kvar i lika många år till
. Tomt rum med trägolv från 1965, golvlister har tagits bort, och en golvslipmaskin står redo för användning.
Skapa konto

• Gilla
jockeping och 9 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Tömt och plockat bort golvlister. Imorgon får vi hjälp med att slipa golvet. Original golv från -65 som förhoppningsvis skall få finnas kvar i lika många år till
.[bild]
Vilket snyggt mönster! Får man be om en närbild?

Klassisk Holländskt mönster.
Trägolv i klassiskt holländskt mönster med kvadratiska paneler.
Skapa konto

• Gilla
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Lekt plåtslagare. Men först fick jag klä in dörren eftersom man inte kan tänka på allt när man bygger för första gången helt utan ritning.
Fick klyva lite gles och rama in den med.
Närbild på en vit dörr med ett metallhandtag och ett lås, omgiven av trä och svart fasadbräda utan lock på sidorna.
Skapa konto
Svart fasad med vit dörr och silverfärgad dörrhandtag, inramad med trälist. Skugga faller över dörren, saknar sidostyckenas lock.
Skapa konto

Sen var det plåten som skulle dit. Har aldrig böjt plåt förut och det ser man nog. Dessutom känns den 10 mm för lång men det var det som fanns när den köptes.
Att det saknas lock vid sidorna får jag fixa sen.
Svart plåt monterad vid dörrkant på vit byggnad, med träpanel och stenar på marken. Plåten ser något för lång ut och saknar sidolock.
Skapa konto
Vit dörr med svart plåt vid tröskeln, del av byggprojekt. Omgiven av trälistverk och vägg med vertikal panel, stenar och löv på marken.
Skapa konto

Vit dörr inpassad i en svart vägg med trädetaljer, omgiven av verktyg och byggmaterial på marken.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Nyslipat trägolv i ett rum, redo för oljning, med en slipmaskin i hörnet och stora fönster som släpper in ljus.
Skapa konto

Då var det slipat. Ett moment som kändes mycket bra att lämna över till någon med erfarenhet. Att prova första gången själv på detta golv kändes som en lite för stor risktagning. Imorgon skall det oljas.

• Gilla
Jiji och 9 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
Då var det slipat. Ett moment som kändes mycket bra att lämna över till någon med erfarenhet. Att prova första gången själv på detta golv kändes som en lite för stor risktagning. Imorgon skall det oljas.
Mycket fint! Imorn vid 8 lagom till morgonsolen så lackar jag mitt golv :)
Hur kom du fram till att du vill olja? Bara nyfiken :)

Trevligt!
Vi gillar den finishen och har det på möbler och andra trä detaljer. Fått för mig att det skall vara lättare att bättra på om olyckan skulle vara framme. Samtidigt hade vi nog lutat mer åt lack om vi haft småbarn och husdjur.

A Anderscurl skrev:
Trevligt!
Vi gillar den finishen och har det på möbler och andra trä detaljer. Fått för mig att det skall vara lättare att bättra på om olyckan skulle vara framme. Samtidigt hade vi nog lutat mer åt lack om vi haft småbarn och husdjur.
Toppen! Hoppas ni blir nöjda. Är inte mkt hemma som slår vackra golv.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Trevligt!
Precis, oljade golv går att bättra. Ett lackat behöver slipas om. Det var den infon när vi skulle välja. Nackdelen med olja är å andra sidan att den inte är lika hård och att man måste olja inom 24 timmar från slipning.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Precis, oljade golv går att bättra. Ett lackat behöver slipas om. Det var den infon när vi skulle välja. Nackdelen med olja är å andra sidan att den inte är lika hård och att man måste olja inom 24 timmar från slipning.
Det är det jag åkte på nu efter att min sambo glömde dra åt korken till tonicvattnet efter en aw😅 hade vi kört olja så är det enkelt fixat, men jag går in med skor, drar möbler osv. Orkar inte gå på nålar här hemma :)

Flytspacklat tvättstugegolvet. En marodör satte sina spår!

• Paw prints on newly smooth-leveled laundry room floor.
    Skapa konto
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.