4 389 738 läst · 32 169 svar
4390k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag hittade naturpotens medel.P pennybridge skrev:Hittade tidigare husägarens hemliga stash av porrfilm från 1989 gömda i sockeln under garderoberna jag rev ut i hallen.
Han som byggde huset är bror till min nuvarande granne. Kanske man skulle spela dum och gå över med dem med tanke om att det skulle kunna vara några gamla förlorade familjefilmer och fråga om det är något de vill ha tillbaka 😇😅
[bild][bild]t
När jag rev ett skåp i källaren.
I mitt förra hus.
Mannen sågar spår för ny el och jag påminns om hur mycket jag ogillar tretex.
Planerar för hur jag ska tackla den lossnade gipsremsan i taket men tänker att den är utom räddning och behöver tas bort och ersätts med ny.
Tycker inte inte om att fixa med tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planerar för hur jag ska tackla den lossnade gipsremsan i taket men tänker att den är utom räddning och behöver tas bort och ersätts med ny.
Tycker inte inte om att fixa med tak.
Logga in
Skapa konto
Lekt plåtslagare. Men först fick jag klä in dörren eftersom man inte kan tänka på allt när man bygger för första gången helt utan ritning.
Fick klyva lite gles och rama in den med.
Sen var det plåten som skulle dit. Har aldrig böjt plåt förut och det ser man nog. Dessutom känns den 10 mm för lång men det var det som fanns när den köptes.
Att det saknas lock vid sidorna får jag fixa sen.
Fick klyva lite gles och rama in den med.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen var det plåten som skulle dit. Har aldrig böjt plåt förut och det ser man nog. Dessutom känns den 10 mm för lång men det var det som fanns när den köptes.
Att det saknas lock vid sidorna får jag fixa sen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mycket fint! Imorn vid 8 lagom till morgonsolen så lackar jag mitt golvA Anderscurl skrev:
Hur kom du fram till att du vill olja? Bara nyfiken
Trevligt!
Vi gillar den finishen och har det på möbler och andra trä detaljer. Fått för mig att det skall vara lättare att bättra på om olyckan skulle vara framme. Samtidigt hade vi nog lutat mer åt lack om vi haft småbarn och husdjur.
Vi gillar den finishen och har det på möbler och andra trä detaljer. Fått för mig att det skall vara lättare att bättra på om olyckan skulle vara framme. Samtidigt hade vi nog lutat mer åt lack om vi haft småbarn och husdjur.
Toppen! Hoppas ni blir nöjda. Är inte mkt hemma som slår vackra golv.A Anderscurl skrev:
Precis, oljade golv går att bättra. Ett lackat behöver slipas om. Det var den infon när vi skulle välja. Nackdelen med olja är å andra sidan att den inte är lika hård och att man måste olja inom 24 timmar från slipning.A Anderscurl skrev:
Det är det jag åkte på nu efter att min sambo glömde dra åt korken till tonicvattnet efter en aw😅 hade vi kört olja så är det enkelt fixat, men jag går in med skor, drar möbler osv. Orkar inte gå på nålar här hemmamexitegel skrev: