4 331 813 läst · 31 984 svar
4332k läst
32,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fortsatt förberedelse inför glidgjutning av två kanaler. Dragit renskrejs halva dagen. Många vändor blev det upp och ner för stegen. Andra halvan gick åt till att mura fast lite lösa stenar. Tyvärr tog jag ingen efter bild.
Med en pepparkaksburk och dammsugare så blev det relativt renligt.
Allt gjordes inte bättre förr. Vet inte riktigt hur de har fått ihop det här, eller så har inte skiljeväggarna gått ända upp från början.
Trångt på ställningen.
Edit:
Var uppe och tog en efterbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med en pepparkaksburk och dammsugare så blev det relativt renligt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allt gjordes inte bättre förr. Vet inte riktigt hur de har fått ihop det här, eller så har inte skiljeväggarna gått ända upp från början.
Logga in
Skapa konto
Trångt på ställningen.
Edit:
Var uppe och tog en efterbild.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Besserwisher
· The Great North
· 951 inlägg
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
Frugan började jobba efter sin semester igår, barnen lämnades hos svärföräldrarna. Så det var bara att sätta igång och glidgjuta kanaler i dagarna två.
Smidigt med blandstationen en bit upp från marken.
Vinchen har fått jobba, fick modifiera med en tyngd ovanför kroken, dels för att få bort en vass kant och dels för att lättare få ner kroken igen.
Kanal nummer två var smidigare att dra än den första som går upp i taket på nischen. Större hål och bättre kanal.
Blev ändå lite klättring på taket med 24 kg hink.
En del blev nog bra.
Tyvärr tog bruket slut så jag har lite att komplettera. Dels de första två meterna på kanal två och en trixig passage på kanal ett samt den sista metern upp i skorstenen på båda kanalerna. Får försöka få tag i bruk tills nästa helg.
Logga in
Skapa konto
Smidigt med blandstationen en bit upp från marken.
Logga in
Skapa konto
Vinchen har fått jobba, fick modifiera med en tyngd ovanför kroken, dels för att få bort en vass kant och dels för att lättare få ner kroken igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kanal nummer två var smidigare att dra än den första som går upp i taket på nischen. Större hål och bättre kanal.
Logga in
Skapa konto
Blev ändå lite klättring på taket med 24 kg hink.
Logga in
Skapa konto
En del blev nog bra.
Tyvärr tog bruket slut så jag har lite att komplettera. Dels de första två meterna på kanal två och en trixig passage på kanal ett samt den sista metern upp i skorstenen på båda kanalerna. Får försöka få tag i bruk tills nästa helg.
Husägare
· Trelleborg
· 625 inlägg
Är det för ljudet skull eller estetiskt?A Anderscurl skrev:
Jag vet inte om jag älskar det eller hatar det.
En helhetsbild vore trevligt att se 😃
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mest för ljudets skull. Men även för det estetiska. Jag såg det i @skydiver tråd om sitt husbygge och gillade hur det såg ut. Allt utom några kvm kommer få vara vitt. Taket i entrén ska målas i samma färg som väggarna.
Blev större skillnad i akustiken än jag förväntade mig. En härligt, behaglig känsla av tysthet när man kliver in huset nu.
Vilken leverantör? Pris per kvm ungefär?A Anderscurl skrev:[bild]
[bild]
Mest för ljudets skull. Men även för det estetiska. Jag såg det i @skydiver tråd om sitt husbygge och gillade hur det såg ut. Allt utom några kvm kommer få vara vitt. Taket i entrén ska målas i samma färg som väggarna.
Blev större skillnad i akustiken än jag förväntade mig. En härligt, behaglig känsla av tysthet när man kliver in huset nu.
Jag tror att jag älskar detA Anderscurl skrev:[bild]
[bild]
Husägare
· Trelleborg
· 625 inlägg