K Kjell_G skrev:
Det gröna på plats. Baksidan omålad 🙈 halva väggen syns om man har ärende bakom tujorna. Får vänta tills frugan upptäcker det 😉
Ser ut som ni valt samma kulör som vi gjorde till bröstpanel och innedörrar i köket i våras. 😊 Grön dörr i ett hem med kakelgolv, köksinredning, vägglampa och hunds matplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det skall regna varje dag verkar det som.
Ja, det spelar ingen roll längre hur prognosen är eller hur bra det ser ut, för nog kommer det en skur eller två. 🤦

FredrikR FredrikR skrev:
Ja, det spelar ingen roll längre hur prognosen är eller hur bra det ser ut, för nog kommer det en skur eller två. 🤦
För en timme sedan kom regnet som gjorde att allt jobb med regnskyddet var värt allt slit! 😀

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Fixade uttag på ett ställe som länge saknat ett. Brun brevlåda, svart stuprör, röd och vit vägg, spindelnät, vått, kabelklämma, trätrall, ute.
Skapa konto

• Gilla
DoubleZed och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren
Spar det bästa till sist, att anpassa plattorna efter väggarna, på grund av de som putsat får Himalaya att framstå som plant(hantverkare)!
Kakelläggning pågår, nivelleringssystem, verktyg utspridda, ofärdigt golv, byggplats, elektriska uttag, ojämnt underlag.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Mobil lift utomhus, stabiliseringsben utsträckta, skymning, röd lift, grön gräsmatta, del av byggnad.
Skapa konto

Försökt ordna avvattning på ladan och tänkte måla men... Jag ska visst inte köra skylift. Alltid något problem med elförsörjning eller som nu att den la av. Fick ringa sambon som fick veva in mig. Ner kom jag till slut.
Funderar på var för den inte startar så jag försökte ställa den i rätt läge så jag snurrade runt men... där stod vårt lilla växthus. Sakta snurrade jag, kollade, snurrade lite till, kollade igen och till slut kom jag förbi.
Stegen lutar mot rödmålad stuga, reflektioner i fönster, leksakstruck utomhus, gröna träd, mulet väder.
Skapa konto

Inte mycket plats!
Nu till frågan varför den inte vill komma igång. Vi råkade trycka på nödstopp, är det den som fortfarande är i funktion? Jag har dragit ur sladd, kollat att elen funkar, jordfelsbrytaren är i rätt läge..

En underbar maskin men bara när den funkar!

Gaaaaaahhhh!

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Vi råkade trycka på nödstopp, är det den som fortfarande är i funktion?
Efter att nödstoppet tryckts in ska knappen vridas lite åt nåt håll så knappen 'ploppar' upp igen för att återställas, är det gjort?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Efter att nödstoppet tryckts in ska knappen vridas lite åt nåt håll så knappen 'ploppar' upp igen för att återställas, är det gjort?
Vridit på båda nödstoppsknapparna men inget. Får ta det imorgon, då kanske jag kan få ägaren att komma och kolla.

Reglat ytterligare.

Imorgon börjar jag med taket. Jag antar att jag kommer få användning av alla svordomar jag lärt mig under mitt drygt 40-åriga liv.

• Trästomme för byggprojekt, verktyg syns, konstruktion pågår, inomhustält, renoveringsarbete, hemförbättring.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Nu till frågan varför den inte vill komma igång. Vi råkade trycka på nödstopp, är det den som fortfarande är i funktion?
Vissa nödstopp ska man bara dra rakt ur.

Hur ser manöverpanelerna ut?

FreQa FreQa skrev:
[bild]

Försökt ordna avvattning på ladan och tänkte måla men... Jag ska visst inte köra skylift. Alltid något problem med elförsörjning eller som nu att den la av. Fick ringa sambon som fick veva in mig. Ner kom jag till slut.
Funderar på var för den inte startar så jag försökte ställa den i rätt läge så jag snurrade runt men... där stod vårt lilla växthus. Sakta snurrade jag, kollade, snurrade lite till, kollade igen och till slut kom jag förbi.
[bild]
Inte mycket plats!
Nu till frågan varför den inte vill komma igång. Vi råkade trycka på nödstopp, är det den som fortfarande är i funktion? Jag har dragit ur sladd, kollat att elen funkar, jordfelsbrytaren är i rätt läge..

En underbar maskin men bara när den funkar!

Gaaaaaahhhh!
Glöm inte att det krävs, att två knappar ska vara intryckta, när du använder den

Immobil Immobil skrev:
Glöm inte att det krävs, att två knappar ska vara intryckta, när du använder den
Nopp inget dödmansgrepp på denna. Har kört en 30 minuter innan den la av.

Jag är ingen snickare. Ej heller matematiker eller vinkeltekniker. Jag erkänner att jag fick slita för att få ihop det valmade taket, men är på god väg!

• Inomhus vy av trästomme och plasttak med stege i förgrunden, byggnadsarbete eller renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 19 till
  • Laddar…
Var påväg till Ikea och skulle köpa lite stommar. Men räknade lite och insåg att jag hade det mest i rena spillbitar från andra projekt. Och slå ihop lite stommar tar ju mer eller mindre lika lång tid som att åka till Ikea, hem och sedan montera allt. Kapa kapa Cirkelsåg på skensystem, mörkgrönt handtag, klämsäkring, ansluts för att såga MDF-skiva i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Mängda Snickeriverkstad med träskivor, skärverktyg och byggmaterial. Arbetsmiljö för träbearbetning. Inga personer synliga.
Skapa konto

Skruva ihop Byggarbetsplats med träskivor, verktyg, batteridriven borr/skruvdragare och klämmor på ett arbetsbord.
Skapa konto

Begrunda Ett oavslutat rum med träbord och stolar under konstruktion eller renovering, med råa material och kala väggar.
Skapa konto

Montera Ett tomt hyllsystem i ett outrett rum med några verktyg och byggmaterial.
Skapa konto
Oavslutat kök under renovering med väggskåp, rördragning synlig och golvplattor.
Skapa konto

Imorgon blir det lite slipning, spackla och göra en skiva med infälld belysning under överskåpen sedan är det bara att lacka stommarna och på med luckorna. Tvättstugan börjar att ta sig.

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Appendix och 27 till
  • Laddar…
Gnetat på med entren.

Kapade båda diagonala takstolarna för kort, så fick skarva på dem 😡. Annars har dagens bygge flutit på bra. Fått upp glespanel för innertak samt en del råspont.

• Träkonstruktion, reglar, takstolar, takdukskydd, byggnadsarbete, snickeri, stomme, träbjälklag, underifrån, byggprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Yaax och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.