Byggahus.se
S sinuslinus skrev:
Gjorde ett plockepinn till aktanräckepå jobbet i fredags. Satte ihop en sektion ikväll.[bild][bild][bild][bild]
Snygg trall. Vad är det för virke/behandling?
 
Fixat hyllplan och stuvat om lite i förrådet.
 
  • Välordnat garage med verktygshyllor, elektriska verktyg, batterier och förbrukningsmaterial, samt en gräsklippare nederst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 9 till
  • Laddar…
S
Karthago Karthago skrev:
Snygg trall. Vad är det för virke/behandling?
Accoya
 
S
Börjat sätta upp pergolabågar/ solskyddet.

Träveranda, modernt hus, kvällshimmel, trädgård med belysning, fredligt, arkitektur, skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är aspplankor.

En dyksåg på ett skensystem placerad på ljust trävirke utomhus. Snickeri- eller byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De två yttersta har suttit uppe som prototyper sen i sensomras och har börjat gråna.

Träplanka i förgrunden, oskarp bakgrund med träd, byggnader, himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Fortsatt i garaget, satt upp nya hyllplan och satt upp gamla trotjänaren z5500 för att kunna lyssna på lite musik när jag härjar.

Fiskespö upphängt på vägg med krokar, två högtalare monterade på taket, inomhusbelysning, neutral väggfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror jag kan vinna över både vän av ordning och fint ljud med denna kabeluppfästningen ;)

Vita kablar fastsatta längs vägg och list med metallklämmor och en skruvfast kabelklämma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nästa steg är att kolla vad tusan som pågår med elen här inne. I ena änden av garaget sitter det två jordade uttag, men i andra änden sitter ett par ojordade. De ojordade sitter precis vid en dosa och det finns jord där, men man har bara skitit i att dra det till uttaget och nöjd sig med den här härligheten

Gammal vit grenuttag på träkloss med inkopplad sladd vid vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror mig kunna frambringa en finare installation, behörig eller ej, med tanke på tidigare uppvisade högtalarkablar.

Efter det får det nog bli ny belysning så jag inte måste lyssna på musik för att dränka ljudet från armaturerna eller lysrören eller vad den nu är som låter.

Föresten nån som spelar plockepinn på vårt tak

Hus med pågående takarbete, byggställningar, gräsmatta, trädgårdsmöbler, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Äntligen kommit till golvläggning i en utbyggnadsdel på 50kvm.
I påskas monterade vi in en dubbel altandörr och försökte tänka lite på kommande golvläggning. Men därefter har vi flyttat element, vilket krävde lite justering av golvspån och reglar som vi inte räknat med innan rörmokaren kom på besök.

Men golvet passade exakt under tröskeln, lite tur hade vi nog på passformen.
Inomhusutsikt mot trädäck och trädgård, öppen glasdörr, verktyg på golv, oavslutat byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Brukar ni gå in i det skåpet? :crysmile:
Jag tänkte motsatsen när jag såg bilden! ”walk in closet? Det är ju stort som ett vardagsrum!” -Ah, no…
 
S
Fått upp hälften av solskyddet/ pergolabågarna. Kunde inte hålla mig från att testa den första i nästa sektion även fast det börjat skymma
Träaltan vid skymning, modern pergola, vacker trädgård, blå himmel övergår till natt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett modernt hus vid skymning med tända lampor och en stege på verandan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 12 till
  • Laddar…
Hämtat hem kärnfuru från snickeriet till blivande växthus. Ingen vila denna helgen heller :D
 
  • En släpvagn lastad med träplankor parkerad på en grusdriveway nära en byggnad och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stapel sågade träbrädor på bänk, tegelbakgrund, hantverk, snickeri, byggmaterial, inomhus, selektiv fokus, naturligt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Inte mitt hus, men svärfars. Sopat taket och rensat hängrännorna efter hösten/vintern.
Tegelröd hustak med löv och kvistar, trädgrenar i förgrunden, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Börjat lägga trall

Först på släpet
Släpvagn lastad med träbrädor, röd bil, soligt vädret, stenlagd uppfart, bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och sen i garaget
Verkstad full med verktyg, trä, och cyklar. Arbetsbänkar. Rörigt utrymme. Snickeri eller renoveringsprojekt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Rivit utregalade väggar i ett av sovrummen i källaren. Var hyfsat murken träregel i ena hörnet. forsättning imorgon. Har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra sen men blir nog att jag ger mig på och putsar.
 
  • Renoveringsprojekt med avlägsnade väggpaneler, exponerade betongväggar, verktyg och byggdammsugare på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, väggbeklädnad avlägsnad, exponerat tegel och isolering, verktyg och skräp på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
Byter panel på uthuset och lagar rutten syll.
Syllen var knappast en överraskning...
 
  • Röd trävägg, skuggor av träden, kvastskaft lutat mot väggen, friluft, grovt grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd träbyggnad, lutande tak, solljus, skuggor, utomhus, dagtid, ingen snö, träbänk, grönska börjar synas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 7 till
  • Laddar…
Jagat vidare. Stopp på grund av panelbrist. Målade ett gäng brädor under dagen. På't igen imorgon!
 
  • Gult hus med byggnadsställningar, trädgård, renovering pågår, stege, soligt väder, grönska, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Idag har vi bytt till nytt vit kylskåp och lagt ny parkett i köket. I helgen blir det lister och dörrfoder.
 
  • Kök med vita skåp, kylskåp, diskmaskin, tvättmaskin, trägolv och kakel ovanför diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.