Tvättat friggan (och mig själv) inför målning. Nästa bild blir inte på en röd frigga. Den observante kan även se att det inte räcker med fogmassa nertill på dörrarna, behöver byta panelen på dessa med eller sätta dit en sparkplåt.

Röd träfriggebod med blå dörrar och vita omålade områden redo för målning, omgiven av grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Livlig strand med badgäster, handdukar på småsten och klart blått vatten mot bergssiluett i bakgrunden.
Skapa konto

Inte ett smack

• Gilla
Dublin och 4 till
  • Laddar…
Nyligen färdigställt barnrum med vit inbyggd garderob, tomma hyllor och några barnkläder på galgar.
Skapa konto
Nyrenoverat barnrum med vit inbyggd garderob, trägolv och tvåtonade gråa väggar.
Skapa konto
Nyinstallerade vita taklister i ett hörn av ett rum med ljusblå väggar och vit takyta.
Skapa konto
Nyrenoverat rum med blåmålade väggar och trädetaljer, installerade golv- och taklister.
Skapa konto
Nymonterade vita lister i ett hörn av ett rum med en grå vägg och tom hylla med några få föremål.
Skapa konto
Renoverat rum med gråa väggar, trägolv och fönster mot trädgården, väntar på vägguttag och taklampa.
Skapa konto
Nyligen renoverat rum med nymålade väggar och radiator under ett fönster, med detaljer som ska slutföras.
Skapa konto
Nylagda vita golvsocklar i hörnet av ett rum med ljusbrunt laminatgolv och en vit byrå.
Skapa konto
Blev preciiiiis klar med sonens rum. Sista listerna installerades idag… fattas bara lite vägguttag, taklampa osv. Småfix.

Riktigt skönt efter 14 kg spackel m.m :)

• Gilla
  • Älska
Fjällgossen och 10 till
  • Laddar…
Vallstad Vallstad skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Blev preciiiiis klar med sonens rum. Sista listerna installerades idag… fattas bara lite vägguttag, taklampa osv. Småfix.

Riktigt skönt efter 14 kg spackel m.m :)
Jävligt snygga lister!

T Titagurgi skrev:
Jävligt snygga lister!
Tusen tack! Sjuk huvudvärk med dessa men är supernöjd med resultatet!

Vallstad Vallstad skrev:
Tusen tack! Sjuk huvudvärk med dessa men är supernöjd med resultatet!
Varsågod.ibland behöver man lite uppmuntrande ord:)

T Titagurgi skrev:
Varsågod.ibland behöver man lite uppmuntrande ord:)
Det har du helt rätt i! :)

Nedmonterade trädgårdssaxar med röda handtag på en grå yta, redo för slipning.
Skapa konto

Vässar vapnen nu när vi är i JAS

• Gilla
Dublin och 4 till
  • Laddar…
Bygger världens första Atombomssäkra sorteringsbod för skräp som ska till tippen... :rofl:

Ett pågående byggprojekt av en sorteringsbod med trästomme och betongfundament.
Skapa konto

Nybyggd träkonstruktionsbod med grå cinderblocksfundament, under ett tak, bredvid ett hus.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Har tapeserat sovrummet.
Lovade ju mig själv för ett par år sen att aldrig mer tapetsera men efter vi haft målare här i höstas så ändrade jag mig.
När jag valt tapeter tidigare så har jag tagit något sånär neutrala tapeter för att inte tröttna men grejen är den att jag iaf tröttnar och gör om efter några år så nu tar jag det jag gillar för stunden.

Den här remsan vid fönstret var en utmaning, vet inte hur proffsen gör men jag fick till den till slut.
Ny tapet med blommönster vid ett fönster och en stege, oavslutad tapetsering vid en vägguttag.
Skapa konto
Ny tapet med blom- och växtmönster i ett sovrum, delvis uppe vid ett hörnfönster med verktyg synligt.
Skapa konto
Blommig tapet med varierande gröna, blåa och orange blommönster ojämnt monterad vid ett fönster med synlig veckning.
Skapa konto
Nyligen tapetserat sovrum med blommigt mönster runt ett fönster, sax på fönsterbrädan, blick mot trädgården.
Skapa konto

Nästa utmaning krävde vighet och önskan om ca en halvmeter längre armar men blev skapligt ändå.
Nytapetserat hörn i sovrum med blommönstrad och diamantmönstrad tapet vid fönstret, vit byrå och verktyg.
Skapa konto
Tapetserat hörn i sovrum med blommönstrad tapet, nära en vit dörrkarm och synligt eluttag.
Skapa konto

Mannen har precis satt dit nya uttag och svär och kliar sig i huvudet då han inte får alla uttag att fungera.
Ny tapetsering i sovrum med mönstrad tapet vid fönster och eluttag på väggen.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Noramasen och 10 till
  • Laddar…
Idag åkte råsponten på taket. Efter middagen gick jag ut och kapade takutsprånget till rätt mått men det tog jag ingen bild på. Grabben levde sitt liv i jordhögen berdvid.

Ny råspont på husets tak nära ett befintligt tegeltak, med verktyg och byggmaterial nedanför.
Skapa konto
Röd stuga under renovering med ny råspont på taket, byggmaterial framför och leksakstraktor i en jordhög.
Skapa konto
Uppbyggnad av en träkonstruktion för tak på ett hus med synligt råspont och en stege på trädäcket.
Skapa konto

• Gilla
pjgb och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tvättstugan;
Ej färdigställd tvättstuga med öppna skåp och installation av diskho, verktyg och ritningar utspridda.
Skapa konto

Tvättstugan under renovering med vit skåpinredning och rostfri diskho, omgiven av kablar och rör.
Skapa konto

Håltagning i stenbänkskiva med grön elektrisk borr och diamantkärna, dammsugarslang och blå tejp i bakgrunden.
Skapa konto

Kakelplattor som skärs med en kakelskärare på en betonggolv.
Skapa konto

Tvättstuga under renovering med handfat och diverse verktyg utspridda på bänkskivan.
Skapa konto

Badrummet;
Vägg i badrum med ljusa kakelplattor och en monterad handdukshängare, intill en grön växt i vit kruka.
Skapa konto

En halvfärdig tvättstuga med gråa väggar, grön maskeringstejp och grått skåp med marmorliknande topp.
Skapa konto

Inser att jag glömde att ta efterbilder på krokmonteringen :D

• Gilla
  • Wow
Bjarnsten och 8 till
  • Laddar…
Storsockret
Idag fick jag upp ljus i carporten. Det var inte gjort på en grisblink som morsan skulle ha sagt. Trodde i min enfald att jag åtminstone hade en rätt OK skruvdragare/borrmaskin men den hade det kämpigt att få upp hålen.

Cu9AzgH.jpg

Ser så himla snett ut pga snetaket inne i carporten, men dom sitter på samma djup (inom felmarginalen ;)).

Igår fick vi föresten en AC installerat, den "portabla" förpassades till uterummet tills vidare.

cv0jdw7.jpg

iZYG888.jpg

• Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Har tapeserat sovrummet.
Lovade ju mig själv för ett par år sen att aldrig mer tapetsera men efter vi haft målare här i höstas så ändrade jag mig.
När jag valt tapeter tidigare så har jag tagit något sånär neutrala tapeter för att inte tröttna men grejen är den att jag iaf tröttnar och gör om efter några år så nu tar jag det jag gillar för stunden.

Den här remsan vid fönstret var en utmaning, vet inte hur proffsen gör men jag fick till den till slut.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Nästa utmaning krävde vighet och önskan om ca en halvmeter längre armar men blev skapligt ändå.
[bild] [bild]
Mannen har precis satt dit nya uttag och svär och kliar sig i huvudet då han inte får alla uttag att fungera.
[bild]
Vad heter tapeten? Den var väldigt snygg!

kashieda kashieda skrev:
Vad heter tapeten? Den var väldigt snygg!
Tack! Den heter Folklore och är från Boråstapeter.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.