4 827 853 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
65 stolpar nedbankade under helgen. Mellanstolparna som bara skulle ned en halvmeter gick smidigt. Hörn- och grindstolparna som skulle ned 120 cm var lite tuffare. Lånat en rejäl slägga nu så förhoppningsvis får jag ned dem en bit till. Ritningarna reviderades något så jag får komplettera med fyra stolpar till veckan.
Alltför varmt i helgen för att vara effektiv men i och med att jag haft beredskap blev det nyktert och tidiga morgnar. Nästkommande fredag är ledighet efter beredskap så då får jag ytterligare en långhelg på mig att fixa grindar och fästa stängslen. Snart är det slut på löplina för hunden.
Alltför varmt i helgen för att vara effektiv men i och med att jag haft beredskap blev det nyktert och tidiga morgnar. Nästkommande fredag är ledighet efter beredskap så då får jag ytterligare en långhelg på mig att fixa grindar och fästa stängslen. Snart är det slut på löplina för hunden.
Ett tips är att sätta en extra spikläkt under fönstren närmare karmen, speciellt på övre plan. Det ser ut som att nuvarande läkt sitter en bra bit ifrån. En extra snutt kostar inte många kronor, men kan spara en del svordomar.Ohchips skrev:
Det ska på en midja i plåt där med ett foder under, i samma nivå som underfodren. Underlättar det ändå?. Kanske ska ta en 15cm nedanför fodren iof. Det kanske inte vore så dumtF Fluxor skrev:
Varmaste dagen i mannaminne blev det inte mycket gjort. Jag spacklade lite ojämnheter i badrummet. Spacklet var snabbtorkande cementspackel med en användningstid på 20 minuter, men efter 10 minuter var det så grynigt att det knappt fastnade på spackelspaden så jag gav upp.
Det blev iallafall en tur till återvinningscentralen så jag fick svalka mig i bilen.
Det blev iallafall en tur till återvinningscentralen så jag fick svalka mig i bilen.
Kom hem efter några dagar på Gotland till ett smällhett hus. Okej, det är över 30 grader ute, så kanske inte så konstigt ?? Men när jag kliver in barfota i badrummet känns nått fel, det går knappt att stå på golvet.
Elvärme, termostaten visar 23 grader som vanligt, men golvet är nog 43 grader.
Lossar termostaten för att kolla, när jag drar ut den lossnar ena kabeln till givaren och ena värmekabeln, dåligt åt skruvat helt enkelt.
När jag dra ut lite till för att sätta tillbaka de hoppar även inkommande fas ur.
Sätter dit och drar åt allt som det ska, men termostaten matar ut ström till slingan iaf, så nått har gått sönder.
Lite märkligt att kablarna inte satt fast, installationen är gjord av en elektriker och inget hemmapul som man skulle kunna misstänka.
Golvet har nu varit urkopplat i 12 timmar, men det är fortfarande kännbart varmt. Vet inte hur tjock plattan är, men vet att det är isolerat med frigolit under.
Blir spännande o se vad elräkningen säger.
Elvärme, termostaten visar 23 grader som vanligt, men golvet är nog 43 grader.
Lossar termostaten för att kolla, när jag drar ut den lossnar ena kabeln till givaren och ena värmekabeln, dåligt åt skruvat helt enkelt.
När jag dra ut lite till för att sätta tillbaka de hoppar även inkommande fas ur.
Sätter dit och drar åt allt som det ska, men termostaten matar ut ström till slingan iaf, så nått har gått sönder.
Lite märkligt att kablarna inte satt fast, installationen är gjord av en elektriker och inget hemmapul som man skulle kunna misstänka.
Golvet har nu varit urkopplat i 12 timmar, men det är fortfarande kännbart varmt. Vet inte hur tjock plattan är, men vet att det är isolerat med frigolit under.
Blir spännande o se vad elräkningen säger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr kan jag inte så mycket om Ebeco men T2 ger 12 år totalgaranti till alla kunder och 20 eller om det var 25 år totalgaranti om elektrikern/montören har gått en kurs och blivit Certified PRO. Så det är schysst för kunderna