4 933 638 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
I mina föräldrars fall blev det Hide-a-lite Smart Core Outdoor i Antracit. Styrs via en Plejd LED-10. Borrat 33mm hål underifrån och ett 10mm inifrån för ledkabeln. Täckt hålen med en kanal. Cc-måttet på skruvar är samma på infällda kopplingsdosor och U56 dosor så det blev braFredrikR skrev:
Min insida är förlåtandeRamnemark skrev:
Jag kanske kan lägga igen nuvarande hål dessutom, med lite spackel och färg.
Tack!
(Desto äldre jag blir desto mer frustrerad blir jag av dålig belysning/mörker)
Har inte gjort något särskilt alls en längre tid förutom att försöka hitta nya infallsvinklar i planeringen av köket, men till sist bytte jag fokus till skafferiet.
Funderat länge på den "perfekta hyllan" i skafferiet, men kom aldrig fram till något. Letade fram lite spillvirke och gjorde fyra grovhuggna hyllplan. Får duga.
Funderat länge på den "perfekta hyllan" i skafferiet, men kom aldrig fram till något. Letade fram lite spillvirke och gjorde fyra grovhuggna hyllplan. Får duga.
Nej, Outdoor är 700mA så du behöver en konstantströmstrafo, typ Hide a lite Jolly Mini eller Hide A Lite Mini MD FDIM 700mA 6-20WFredrikR skrev:
Denna är väll den billigaste 700mA och där kan du köra 0-20w.FredrikR skrev:
https://www.elbutik.se/product.html/hide-a-lite-dc-minijolly-uni
Smart Core Outdoor är på 2,2W så 6st blir runt 13W och då finns det lite marginal
De är rätt kraftfulla för sin storlek. Vill man ha lite svagare så kan man köra vanliga Smart Core vilka kostar nästan hälften och är på 1.2w. De är pulverlackad Alu så bör klara rost fint. Jag har dem i mitt garag är (OBS de vanliga är 350mA)FredrikR skrev:
Redigerat:
Efter alla år i halvmörker går jag all in, let there be lightRamnemark skrev:
Än en gång stort tack, beställer innan lampan släcks, ihop med ett gäng VP2'or, skarvar och uttag.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg