FredrikR FredrikR skrev:
Berätta mer! :cool:
Jag har nå LED sedan typ 14år som knappt ger "led-belysning" :crysmile:.. jag behöver uppgradera och helst så smidigt som möjligt.
Har en 45-50mm spot i mitten nu.
I mina föräldrars fall blev det Hide-a-lite Smart Core Outdoor i Antracit. Styrs via en Plejd LED-10. Borrat 33mm hål underifrån och ett 10mm inifrån för ledkabeln. Täckt hålen med en kanal. Cc-måttet på skruvar är samma på infällda kopplingsdosor och U56 dosor så det blev bra :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
I mina föräldrars fall blev det Hide-a-lite Smart Core Outdoor i Antracit. Styrs via en Plejd LED-10. Borrat 33mm hål underifrån och ett 10mm inifrån för ledkabeln. Täckt hålen med en kanal. Cc-måttet på skruvar är samma på infällda kopplingsdosor och U56 dosor så det blev bra :)
Min insida är förlåtande ;)
Jag kanske kan lägga igen nuvarande hål dessutom, med lite spackel och färg.
Tack!
(Desto äldre jag blir desto mer frustrerad blir jag av dålig belysning/mörker)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Har inte gjort något särskilt alls en längre tid förutom att försöka hitta nya infallsvinklar i planeringen av köket, men till sist bytte jag fokus till skafferiet.

Funderat länge på den "perfekta hyllan" i skafferiet, men kom aldrig fram till något. Letade fram lite spillvirke och gjorde fyra grovhuggna hyllplan. Får duga.

• Nybyggt skafferi med fyra obehandlade trähylloplan och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Tänker jag fel eller på annat sätt missar nåt, eller funkar denna för 2x3st Smart Core Outdoor?
Hide A Lite LED-trafo SLT 15W, vit rektangulär transformator för utomhusbruk.
Skapa konto

Vill bara kunna tända och släcka, eller ja de styrs av skymningsrelä.

FredrikR FredrikR skrev:
Tänker jag fel eller på annat sätt missar nåt, eller funkar denna för 2x3st Smart Core Outdoor?
[bild]
Vill bara kunna tända och släcka, eller ja de styrs av skymningsrelä.
Nej, Outdoor är 700mA så du behöver en konstantströmstrafo, typ Hide a lite Jolly Mini eller Hide A Lite Mini MD FDIM 700mA 6-20W

• Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Nej, Outdoor är 700mA så du behöver en konstantströmstrafo, typ Hide-a-lite Jolly US
Kan jag driva 6st med den? :thinking:
/"Elektrikern":cool:

Denna är väll den billigaste 700mA och där kan du köra 0-20w.
[länk]

Smart Core Outdoor är på 2,2W så
Tack tack! :heart:

FredrikR FredrikR skrev:
Tack tack! :heart:
De är rätt kraftfulla för sin storlek. Vill man ha lite svagare så kan man köra vanliga Smart Core vilka kostar nästan hälften och är på 1.2w. De är pulverlackad Alu så bör klara rost fint. Jag har dem i mitt garag är (OBS de vanliga är 350mA)

• Kraftfulla lampor monterade på garagevägg lyser upp garageport och uppfart med blå bil parkerad framför.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
De är rätt kraftfulla för sin storlek. Vill man ha lite svagare så man kan köra vanliga Smart Core vilka kostar nästan hälften och är på 1.2w. De är pulverlackad Alu så bör klara rost fint. Jag har dem i mitt garag är (OBS de vanliga är 350mA)
Efter alla år i halvmörker går jag all in, let there be light;)(y)
Än en gång stort tack, beställer innan lampan släcks, ihop med ett gäng VP2'or, skarvar och uttag.

FredrikR FredrikR skrev:
Efter alla år i halvmörker går jag all in, let there be light;)(y)
Än en gång stort tack, beställer innan lampan släcks, ihop med ett gäng VP2'or, skarvar och uttag.
VP-2 har utgått :crysmile:(y):cool:

• Schneider Multifix apparatdosor med gröna röranslutningar på en webbutikssida.
    Skapa konto
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
VP-2 har utgått :crysmile:(y):cool:
Elbutik verkar ha några men jag såg det var nån ny? grön variant tillgänglig nu, med 16/20 stutsar.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Elbutik verkar ha några men jag såg det var nån ny? grön variant tillgänglig nu, med 16/20 stutsar.
Mycket trevlig. Rekommenderar den starkt!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Knäckte ena rutan till fönstret som håller på renoveras... :sweat:
Nåja, kunde åtminstone måla färdigt de inre bågarna så kvällen var inte arbetslös trots olyckan!
Ett trasigt fönsterglas står mot en vägg, med en synlig spricka och brutet hörn, speglande en inomhusmiljö.
Skapa konto

• Ledsen
LoweW
  • Laddar…
Gamla köket har åkt ner till källaren Ett omgjort kök i en källare med skåp och lådor används som förvaring och arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
b8q och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.