4 827 278 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Testade nya motorlåset
Funkade fint, skruvade ner befintligt i dörren (det nya har lite säkrare kommunikation till kistan) bara för att inse att kontakten är inverterad på de båda kistorna. Orkade inte byta ut kabeln så jag fick skruva tillbaka det gamla, Fail...
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkade fint, skruvade ner befintligt i dörren (det nya har lite säkrare kommunikation till kistan) bara för att inse att kontakten är inverterad på de båda kistorna. Orkade inte byta ut kabeln så jag fick skruva tillbaka det gamla, Fail...
/U
Haft rörmokare här och dragit om vatten i tvättstugan! Tagit bort kranen i blivande sovrum och monterat 2 element!
Nu kan inte byggherren skylla längre på att rörmokaren inte varit här...
Så nu måste jag göra klart allt tråkigt som jag kunnat skjuta på:sly:
Nu kan inte byggherren skylla längre på att rörmokaren inte varit här...
Så nu måste jag göra klart allt tråkigt som jag kunnat skjuta på:sly:
Berätta mer!ullberg skrev:
Hur styr du det? Fungerar bra? Bilder? Osv.
/J
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Klippt gräs, tvättat klipparen, fått hjälp av 5 åringen att parkera in den i garaget (efter 2 varv runt huset först..) 
Hann påbörja 2 fönsterbänkar till barnens rum på förmiddagen.
Hann påbörja 2 fönsterbänkar till barnens rum på förmiddagen.
kört 4 vändor till tippen i ÖSregn :S fanns inte mycket annat som kunde göras utomhus. håller på att gräva en massa o tar bort rötter osv, men med 26mm regn på en dag blir allt bara en enda sörja. så nu har jag fått min dos soptipp för ett tag.
* sågat bort ett rum i stugan, väggar/dörr/tak. Öppenplanlösning, det blev bra.
* Sågat upp en öppning inför att göra ett torkrum anslutet till tvättstugan.
* Rätat upp vindskivorna med några skruv.
- var påväg att olja sågade ändar men fick besök så sket sig resten av kvällen.
* Sågat upp en öppning inför att göra ett torkrum anslutet till tvättstugan.
* Rätat upp vindskivorna med några skruv.
- var påväg att olja sågade ändar men fick besök så sket sig resten av kvällen.
Fullt ös men bra att hålla igång det sociala när bekanta sabbar byggtidenYrrol skrev:
Inte något vettigt byggande idag.
Pappaledigheten går på högvarv och jag har varit på lekland och sprungit efter en liten grabb med snabba ben.
Jagat DHL som envisas med att dom måste skicka ut en avisering som jag ska svara på för att få vedpannan, trots att den står på terminalen i Gbg och jag säger att jag är hemma...... Tills slut så kom aviseringen och pannan kommer snart till familjen
Varit ute och gjort en liten plattform för att ställa av pannan på från lastbilen och jagat hjälp för att få in den...
Märkligt... 300 pers på facebook men återigen så blev det farsan, morfar och grannen som ställde upp...
Ska bli ett nöje när folk ber om hjälp he he
Pappaledigheten går på högvarv och jag har varit på lekland och sprungit efter en liten grabb med snabba ben.
Jagat DHL som envisas med att dom måste skicka ut en avisering som jag ska svara på för att få vedpannan, trots att den står på terminalen i Gbg och jag säger att jag är hemma...... Tills slut så kom aviseringen och pannan kommer snart till familjen
Varit ute och gjort en liten plattform för att ställa av pannan på från lastbilen och jagat hjälp för att få in den...
Märkligt... 300 pers på facebook men återigen så blev det farsan, morfar och grannen som ställde upp...
Ska bli ett nöje när folk ber om hjälp he he
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Ah, så D09 är pappaledig. Undrade annars hur iallsindar du kunde hinna så mycket byggande varje dag!