Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. useless
    Lök. · Gävleborg · 21 348 inlägg

useless

Lök.
    Första svärmodern? Grattis!

• Laddar…
  2. MariaiÖstergötland
    Trädgårdsfixare · 1 822 inlägg

MariaiÖstergötland

Trädgårdsfixare
    Ja det med.

3. R
    Lösvirkesbyggare · Kungsbacka, Halland · 4 534 inlägg

roli

Lösvirkesbyggare
    Ser ut som om du hade tur när du lossade formen. Det är stor risk att hörnen går sönder när man inte har lagt in trekantlist i 90-grader hörn. Det brukar man göra för att det inte skall gå sönder vid formrivning men även senare så är hörnen väldigt känsliga för slag och belastningar. Så placera inget tungt nära hörnen så går det förhoppningsvis bra.

• Laddar…
  4. C
    Elektroniktokig · Linköping · 102 inlägg

Cerb

Elektroniktokig
    Oljade in formen väl så den släppte superlätt! :)
    Men tur är alltid bra att ha.

5. C
    Elektroniktokig · Linköping · 102 inlägg

Cerb

Elektroniktokig
    Bra tips, havererar plattan lagom till nästa pumpbyte så kanske jag får chansen att försöka igen och då göra det bättre :)

6. D
    Medlem · 84 inlägg

Denniis

Medlem
    Kunde inte hålla mig från att börja måla lite på källarväggen, blir sån skillnad med lite färg :)
    Men där fönstret har suttit får jag vänta några veckor till. Det är några cm tjockt lager som har putsas från juli och framåt så det behöver nog torka lite längre :)

7. Storsockret
    Medlem · 41 inlägg

Storsockret

Medlem
    Det är full rulle här hemma, som sig bör. Vi flyttade in i huset i fredags och förutom att packa upp mer eller mindre allt så har vi hunnit börja tapetsera om ett rum, byta ut eluttag och slå ner stängselstolpar. Gårdagen spenderades med att gräva ner plintar för grindstolparna och idag har jag byggt mig en grind och börjat spänna upp stängslet. Vi hann med ungefär 25m av stängslet, så imorgon blir vi förhoppningsvis klara. Grinden är ungefär lika sne som den ser ut, men samtidigt inte så sne som bilden gör den :D Är dessvärre rätt kass på att såga rakt och i kombination med att jag varken har fixat nån ordentlig arbetsyta eller verktyg som är bra att ha när man bygger en grind så blev det så. Men jag tror inte hundarna bryr sig så mycket :)

8. MariaiÖstergötland

MariaiÖstergötland

Trädgårdsfixare
    Låter intensivt! Tycker grinden ser bra ut! Vad har ni för bjässe till hund som den där grinden "håller tätt" för? :oops:

• Laddar…
  9. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 4 018 inlägg

richardtenggren

Självbyggare
    Jag gissar på att grinden också kommer få nät ;)

10. MariaiÖstergötland

MariaiÖstergötland

Trädgårdsfixare
    Rimlig gissning faktiskt, nu när du säger det.

11. Jiji
    Medlem · 2 161 inlägg
    Jag funderar på offerdalsskiffer på en liten bänk i köket men känner mig tveksam av den här anledningen. Det är ju trots allt väldigt svårt att inte spilla i köket.

12. surris
    Byggveteran · Sverige · 741 inlägg

surris

Byggveteran
  13. Storsockret
    Medlem · 41 inlägg

Storsockret

Medlem
    Två riktigt feta greyhounds ;)

Hehe nej men ska som redan konstaterat i senare inlägg bli nät även på grinden :)

14. Hennke85
    Verktygstokig · Jönköping · 936 inlägg

Hennke85

Verktygstokig
  15. OestlundJ
    Renoverare · 249 inlägg

OestlundJ

Renoverare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.