4 933 504 läst ·
33 989 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snickaren gjorde ett bra jobb med att byta ut murket trä i fönsterbågarna. Han bytte till och med ut en sprucken ruta. Sen bytte jag ut några rostiga hörnjärn och kittade där det beövdes.
Logga in
Skapa konto
Nu är det "bara" en massa målning kvar att göra. Skönt att stå i garaget och jobba när vi haft runt 30 grader varmt ute.
För varmt att ens vara ute
Så jag satte på kylan inne, och fogade om duschdelen i badrummet (hade tidigare i våras fräst ur fogarna) fogade för första gången i mitt liv! Det känns bra
Så jag satte på kylan inne, och fogade om duschdelen i badrummet (hade tidigare i våras fräst ur fogarna) fogade för första gången i mitt liv! Det känns bra
Mera panel. Pilligt. Förborrar samt lägger passet på allt. Panelen tycker jag håller låg kvalitet, men det kanske inte ska vara bättre i den här prisklassen. Kvisturslag, bananformer och sniping är vanligt förekommande.
I de fula skarvarna lägger jag i utefog vad det lider.
I de fula skarvarna lägger jag i utefog vad det lider.
Putsat i gruvan idag och kommer sova gott I natt...
För att vara gjort av en amatör på fri hand blev även ytterhörnet rätt bra...
Hoppas nu allt sitter kvar I morgon bitti!?!
Logga in
Skapa konto
För att vara gjort av en amatör på fri hand blev även ytterhörnet rätt bra...
Logga in
Skapa konto
Hoppas nu allt sitter kvar I morgon bitti!?!
Ingenting gjort på huset idag , har ett annat projekt ståendes på gården som tar tid. Helrekond utför på husbilen inför försäljning. Att göra en 2-stegs polering på stora ytor tar tid.
Måla måla måla hela dagen
(sjunger glatt, nästan i varje fall)
Många hörn på locklistpanel men fint blir det.
Mina vader har svällt upp lite då jag stått 11 timmar idag. Kortare än igår!!!
(sjunger glatt, nästan i varje fall)
Logga in
Skapa konto
Många hörn på locklistpanel men fint blir det.
Logga in
Skapa konto
Mina vader har svällt upp lite då jag stått 11 timmar idag. Kortare än igår!!!
Plockade av pannorna på uthuset bakom garaget i förmiddags, hade grym stöttning av barnen som var med och langade ner pannorna dryga 220 per sida.
Hann bryta bort gamla läkten också.
Efter kvällsmat började jag känna ett kryp i kroppen, vore det inte lika bra att ta andra sidan nu..?
Sagt och gjort, barnen var med på tåget, delvis kanske pga att jag berömde förmiddagens slit och även nämnde belöning.
På nära 30 lin var hela den sidan tömd och strax efteråt låg presenningen på.
Det spontade taket såg fräscht ut överlag mtp. alla år utan papp.
Hann bryta bort gamla läkten också.
Logga in
Skapa konto
Efter kvällsmat började jag känna ett kryp i kroppen, vore det inte lika bra att ta andra sidan nu..?
Logga in
Skapa konto
Sagt och gjort, barnen var med på tåget, delvis kanske pga att jag berömde förmiddagens slit och även nämnde belöning.
På nära 30 lin var hela den sidan tömd och strax efteråt låg presenningen på.
Logga in
Skapa konto
Det spontade taket såg fräscht ut överlag mtp. alla år utan papp.
Haha, inte bestämt än.Mikael_L skrev:
Ena vill ha ett nytt större skrivbord från Kamprads kedja, den andra har ett nytt tangentbord för samma summa jag köpte min första bil för för en massa år sedan, och därmed en smärre skuld till undertecknad, som kan reduceras lite.
Den äldre nämnde nåt om träningsvärk imorse vid frukosten, kanske är jag som borde bli belönad egentligen??
Är det:FredrikR skrev:
Haha, inte bestämt än.
Ena vill ha ett nytt större skrivbord från Kamprads kedja, den andra har ett nytt tangentbord för samma summa jag köpte min första bil för för en massa år sedan, och därmed en smärre skuld till undertecknad, som kan reduceras lite.
Den äldre nämnde nåt om träningsvärk imorse vid frukosten, kanske är jag som borde bli belönad egentligen??![]()
Äldre barn = dyrare belöning?
Kanske billigare att ta in hantverkare till slut
Att ungarna lär sej hjälpa till är förmodligen mer värt en vad hantverkare skulle kostat eller någon/några tusenlappar till det som önskade i belöning.FredrikR skrev:
Fint att plocka ner teglet och inte bara slänga dessutom, nu går det ju att återanvända pannorna om någon så önskar.