4 827 008 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Den gamla 5-10cm gamla isoleringen i taket ersätts med bättre alternativ imorgon om allt går planenligt.fgo skrev:
Fick ner hela högen i 9st säckar..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick duscha 2ggr, "smart" som man är kör man ju t-shirt när man håller på med sådana här trevligheter.
Halvmask på iaf
Fortsatt skruva trall av sektion 1 runt poolhålet under kvällen.
Nattens övning var att märka upp ned krysslaser för att försöka få bärlinor någorlunda rakt. Får se imorgon hur det ser ut.
Ingen som har tips på hur man får det rakt på långa sträckor? Hur mycket diff. är godtagbart?
Vad är det värsta ifall golvreglarna är lite sneda? Sneda skruvrader?
Har fler bilder i min byggtråd för den som vill se mer.
Murarsnöre hjälper inte direkt och när jag mäter blir det lite tokigt.
Bäst vore om man kunde ta en bild ovanifrån med drönare och krysslaser i centrum av poolhålet... Typ. Troligen finns det andra verktyg/tekniker som kan användas till sånt här.
Nattens övning var att märka upp ned krysslaser för att försöka få bärlinor någorlunda rakt. Får se imorgon hur det ser ut.
Ingen som har tips på hur man får det rakt på långa sträckor? Hur mycket diff. är godtagbart?
Bäst vore om man kunde ta en bild ovanifrån med drönare och krysslaser i centrum av poolhålet... Typ. Troligen finns det andra verktyg/tekniker som kan användas till sånt här.
Om du med rakt egentligen menar vinkelrätt så är kryssmätning ett smidigt sätt tycker jag. Du skulle nog också vara hjälpt av en mottagare till din laser så du kan använda den dagtidE EasyCash skrev:Fortsatt skruva trall av sektion 1 runt poolhålet under kvällen.
Ja, vinkelrätt menar jag. Har provat kryssmäta men jag tyckte det var osmidigt. Murarsnöret kan ju spännas så att det varierar i längd ganska mycket. Vad är hemligheten för att få det att fungera?mexitegel skrev:
Kryssmätning är nog det som gäller. Laser kan förstås vara ett bra verktyg också.
Lite snett är också rakt, som det heter. Det är väl skruvraderna du kommer märka det på sedan, så det beror på vilken nivå du vill sikta på.
Lite snett är också rakt, som det heter. Det är väl skruvraderna du kommer märka det på sedan, så det beror på vilken nivå du vill sikta på.
Du kan också tillverka en stor vinkelhake med måtten 3, 4 och 5m av några "skräp" brädor så har de en rejäl vinkelhake om det var vinkelrätt som du var ute efter, och tycker att kryssmätning är "jobbigt".E EasyCash skrev:
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Målade den ”nyputsade” öppna spisen!
Kan någon rekommendera en bra olja till furubalken? Ogillar starkt försök att få furu att se ut som ek/annat ädelträ genom att mörka det men vill ändå få lite mer kontrast.
Tar tacksamt emot tips!
Kan någon rekommendera en bra olja till furubalken? Ogillar starkt försök att få furu att se ut som ek/annat ädelträ genom att mörka det men vill ändå få lite mer kontrast.
Tar tacksamt emot tips!
Nästa projekt påbörjat...
Värmepumpen demonteras innan Midsommar och idag har jag rivit väggskivorna som satt på väggen innan.
En gång i tiden när gamla oljepanna åkte ut så doldes allt putssläpp med spånskiva MEN nu ska det göras riktigt.
Värmepumpen demonteras innan Midsommar och idag har jag rivit väggskivorna som satt på väggen innan.
En gång i tiden när gamla oljepanna åkte ut så doldes allt putssläpp med spånskiva MEN nu ska det göras riktigt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår så tog jag och sonen bort lite sten, det är på kanten mellan min och grannes parkering! Så vi borrade och slog kilar för att spräcka berget, gick riktigt bra, och att få spendera lite kvalitetstid med sonen som bonus!
Under arbetet:
Slutresultatet, ska hyra större maskin för att ta bort ca 10-15cm till av det som sticker ut mest.
Under arbetet:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Slutresultatet, ska hyra större maskin för att ta bort ca 10-15cm till av det som sticker ut mest.
Logga in
Skapa konto