4 828 255 läst ·
33 459 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tog lilltjejen ( 8år ) på bar gärning när hon klättrade uppepå kanten förbi ginden där loftet börjar.
Dvs en förhöjning på ca 150cm sen är det fritt fall ner i köket... Unge till att skrämmas!
Ska sätta för där till 2meters höjd med plexiglas när jag får råd :/
Dvs en förhöjning på ca 150cm sen är det fritt fall ner i köket... Unge till att skrämmas!
Ska sätta för där till 2meters höjd med plexiglas när jag får råd :/
Sovrummet med nya skjutdörrsgarderob kräver mycket riktigt en uppfräschning. Målar tapeten och lägger nytt golv. Ser nackdelen med trådkant på tapeterna. Trots slipning syns skarvarna rätt väl ändå :/
Kanske måste slipa med maskin o spackla lite?
Kanske måste slipa med maskin o spackla lite?
Nyss dränerat därav kaoset och grävaren i bakgrunden.
Har en massa småprojekt igång samtidigt, renovering av staket, bygger en upphöjd rabatt, dränering av huset och lite andra småsaker. Ikväll blev det bygge av ett litet räcke kring soptunnorna. Tankten är att det ska fungera lite vindskydd & att det ska se bättre ut. Sen är det ju alltid roligt att då snickra lite.
Imorgon ska det monteras överliggare och sedan ska det laseras i samma färg som staketet.

Har en massa småprojekt igång samtidigt, renovering av staket, bygger en upphöjd rabatt, dränering av huset och lite andra småsaker. Ikväll blev det bygge av ett litet räcke kring soptunnorna. Tankten är att det ska fungera lite vindskydd & att det ska se bättre ut. Sen är det ju alltid roligt att då snickra lite.
Imorgon ska det monteras överliggare och sedan ska det laseras i samma färg som staketet.

Redigerat:
Fått igång traktorn 
Städat av tomten, skrapat ihop det lilla som finns kvar av vägen samt jämnat till vägen till baksidan.
Imorgon och ev ska jag köra lastbil och börja fylla upp på baksidan
Sen i veckan kommer acktank och troligtvis vedpannan
Städat av tomten, skrapat ihop det lilla som finns kvar av vägen samt jämnat till vägen till baksidan.
Imorgon och ev ska jag köra lastbil och börja fylla upp på baksidan
Sen i veckan kommer acktank och troligtvis vedpannan
Idag har jag flytspacklat ett golv. Dt är blivande tvättstugan i källaren som fått sig en omgång! Gick riktigt bra lite lite lågt i två hörn blir morgondagens bestyr. Dock blev övriga delen av rummet 14m2 riktigt bra även runt brunnen i extra duschen. Har varit osäker om jag skulle göra det själv eller ta in hantverkare. Kändes nervöst imorse när vi skulle börja. Hjälp fick jag av sambon, hennes pappa och min mamma. De blandade och bar och jag hällde. Det var enkelt ju, varför var vi nervösa det gick ju som en dans.
Följde vanligaste rådet på forumet; gör om, gör rätt.
Dåligt underarbete ledde till att jag tapetserade ett rum med microlit för senare målning. Den var inte så kul att hantera :/. Valde grundmålad, kanske det som gjorde det trixigt? Nåväl, måla i morn hoppas jag. Hoppas också det stämmer att man sparar en/flera målningar med grundad microlit!
Dåligt underarbete ledde till att jag tapetserade ett rum med microlit för senare målning. Den var inte så kul att hantera :/. Valde grundmålad, kanske det som gjorde det trixigt? Nåväl, måla i morn hoppas jag. Hoppas också det stämmer att man sparar en/flera målningar med grundad microlit!
Klippt gräset, stödsått, vattnat, målat inne o placerat ut myrdosor 
Det där är en sån sak som kan ta flera år att fixaNyfniken skrev:
Ungefär som en ca 20cm lång listbit i köket jag inte lyckats att sätta fast efter 3år trots att det tar knappa minuten att bära upp min lilla kompressor med spikpistol och sätta 3 dyckert...
Märkligt
Hämtat 28*70 satt upp Västkustskiva på en gavel, hämtat en utskriven hustru på sjukhuset och spikat ett antal kvadratmeter panel, tagit ner en provisorisk tappa till övervåningen för att kunna lyfta upp en skänk (stoor), satt dit trappan igen. Avslutade med en pilsner... första semesterdagen!
Kommit igång så smått med altangropen igen. planteringsspade, leksakshink och järnspett är det som gäller just nu, för att pilla loss frostsprängda/rotsprängda delar av klippan, för att fixa bra vattenavrinning.