fgo fgo skrev:
Det ser ut som kärchers tralltvätt är betydligt bättre än nilfisk/sthil. Får virvlar i trallen när jag kör den.
Det kan man få med Kärscher med. Det ligger nog i handhavandet ;)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Demidekk Ultimate skiffergrått. Känns väldigt annorlunda men jag gillar inte grönt så vänjer mig nog.

Skönt att äntligen få måla lite fasad efter tvätt, lite småfix och grundning och målning av allt vitt. Och skönt att vara gräsänkling en dag. Får sällan ihop mer än nån timme här och där annars pga småbarn och jobb.

PS. Tacksam för tips på färg till garagedörren. Ytterdörren på huset är vit men det känns inte så praktiskt och svart lär bli rejält mörkt kväll och natt. Idéer på något neutralt?

Nymålad garagebyggnad i demidekk ultimate skiffergrå med vita detaljer, en stege lutad mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nymålat garage med skiffergrå fasad och vita hörndetaljer, med en grusgång leder upp till de dubbla dörrarna.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
AXS
nikasp nikasp skrev:
Demidekk Ultimate skiffergrått. Känns väldigt annorlunda men jag gillar inte grönt så vänjer mig nog.

Skönt att äntligen få måla lite fasad efter tvätt, lite småfix och grundning och målning av allt vitt. Och skönt att vara gräsänkling en dag. Får sällan ihop mer än nån timme här och där annars pga småbarn och jobb.

PS. Tacksam för tips på färg till garagedörren. Ytterdörren på huset är vit men det känns inte så praktiskt och svart lär bli rejält mörkt kväll och natt. Idéer på något neutralt?

[bild] [bild]
Grön kanske? Du kan matcha med soptunnan.

(Ser bra ut annars! Och ett mer seriöst svar är gråblå).

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
AXS AXS skrev:
Grön kanske? Du kan matcha med soptunnan.

(Ser bra ut annars! Och ett mer seriöst svar är gråblå).
Haha, visst är de snygga de där kärlen! Ska photoshoppa lite men gråblå hade jag inte lyckats klura ut, kanske kan bli bra!

Blågrå hade nog blivit snyggt
Annars får du ta ett mellanting mellan skiffergrå och vitt

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Murat och gjutit lite

Grundplintar i rad för byggprojekt, murblock och gjutna betongplattor, verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto

• Gilla
john.h och 3 till
  • Laddar…
Inget spännande tyvärr. Tvättat fönster har det i alla fall gjorts.

Redigerat:
  • Gilla
Totte lille
  • Laddar…
Gräver för ny uteplats och hittar lite all möjlig bös, lite eternit här och där och gamla oljerör från svunna tider... :rolleyes:

• Grävningsarbete för uteplats med synliga gamla oljerör och uppriven mark.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Målat vindskivor och takfotsbrädor röda och bytt till röd plåt istället för svart. Nu väntar vi på fönster, dörr och rännor. Bygghandeln hade råkat tappa en pall på våra beställda rännor så det blev till att beställa igen för dom.
Rödmålat uthus med ny röd plåttak och vita vindskivor, stege i förgrunden, väntar på nya rännor.
Skapa konto
Rött renoverat uthus med ny röd plåttak, vit dörr och fönster, omgiven av grönska och blommande syrenbuskar.
Skapa konto

• Gilla
Peterssk och 18 till
  • Laddar…
Det har varit lite dåligt fokus på huset sista tiden, men jag har iallafall spikat klart innertaket i badrummet och byggt en ställning i sovrummet så jag kan börja med taket där.

Färdigspikat träinnertak i ett halvfärdigt rum med synliga väggstolpar och utstickande elledningar.
Skapa konto

Renoveringsarbete i rum med uppställd ställning, isoleringsmaterial och ett halvfärdigt tak.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
nikasp
Ingenting! Har börjat måla garaget och tänkte hinna halva huset i sommar men idag blev det inget alls.
Jobb till sent och sen la jag 20-25 minuter max på att shabby chica till en liten kista som ska vara rekvisita på 4-årskalas på lördag.

Blåslampa och en enkel schablon var vad jag hann med. Lillkillen vet att det är fejk men hoppas finta kompisarna hans att det är äkta vara :D

Liten kista med patinerad yta och ett svart skalle-och-korsben på locket.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fredrikabc och 14 till
  • Laddar…
Sista stolpskon på plats

• Grund med stolpskor fastgjutna i betongblock jämnt fördelade på marken vid husvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Bytt ut gamla Netgear och D-link prylar mot Unifi prylar och installerade Unifi Controllern på raspberry 4:an där homebridge och annat snurrar. Väntar på en U6 LR med.

Skärmgrabb av Unifi Devices-lista på mobil med status för olika nätverksenheter.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
Målat. Brukar vara min fru som sköter den biten, men idag vabbade jag en snart 8-åring och eftersom jag vill komma framåt i bygget plockade jag upp penseln.
Nymålade vita träbjälkar på bockar i ett garage med målarburk och penslar.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
Beslutade mig att ändra takplanen för att få trevligare vinklar. Behövde då förlänga HEB balken för att få upplag till 1,8m extra nockbalk.

2 x limträ 270x56 kändes rätt.

En borr används för att bearbeta en limträbalk i ett pågående byggprojekt, med verktyg och byggmaterial synliga i bakgrunden.
Skapa konto
fräste 4st 27mm hål.

Borrmaskin som kärnborrar i en stor stålbalk, med borrspån och verktyg synliga runtomkring.
Skapa konto
la sedan över mallen på balken och borrade pilothål och kärnborrade 26mm hål En förlängd HEB balk med limträ och gipsskivor som distanser i en pågående byggnadsrenovering.
Skapa konto
15mm gipsskivor fick agera distanser.

Förlängd HEB-balk med limträ, gipsskivor som distanser och M24 bultar för konstruktionstabilitet.
Skapa konto
4st m24 drog dessa fint ihop.

Konstruktionsarbete med förlängning av HEB balk och montering av limträ i takstomme på ett bygge.
Skapa konto

Avslutade med en 170*45 regel. Änden på limträ är skruvad i takstolen och som sin tur vilar på ett vkr 120*120*17.

• Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.