4 827 891 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Demidekk Ultimate skiffergrått. Känns väldigt annorlunda men jag gillar inte grönt så vänjer mig nog.
Skönt att äntligen få måla lite fasad efter tvätt, lite småfix och grundning och målning av allt vitt. Och skönt att vara gräsänkling en dag. Får sällan ihop mer än nån timme här och där annars pga småbarn och jobb.
PS. Tacksam för tips på färg till garagedörren. Ytterdörren på huset är vit men det känns inte så praktiskt och svart lär bli rejält mörkt kväll och natt. Idéer på något neutralt?
Skönt att äntligen få måla lite fasad efter tvätt, lite småfix och grundning och målning av allt vitt. Och skönt att vara gräsänkling en dag. Får sällan ihop mer än nån timme här och där annars pga småbarn och jobb.
PS. Tacksam för tips på färg till garagedörren. Ytterdörren på huset är vit men det känns inte så praktiskt och svart lär bli rejält mörkt kväll och natt. Idéer på något neutralt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Grön kanske? Du kan matcha med soptunnan.nikasp skrev:
Demidekk Ultimate skiffergrått. Känns väldigt annorlunda men jag gillar inte grönt så vänjer mig nog.
[bild] [bild]
(Ser bra ut annars! Och ett mer seriöst svar är gråblå).
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Blågrå hade nog blivit snyggt
Annars får du ta ett mellanting mellan skiffergrå och vitt
Annars får du ta ett mellanting mellan skiffergrå och vitt
Målat vindskivor och takfotsbrädor röda och bytt till röd plåt istället för svart. Nu väntar vi på fönster, dörr och rännor. Bygghandeln hade råkat tappa en pall på våra beställda rännor så det blev till att beställa igen för dom.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det har varit lite dåligt fokus på huset sista tiden, men jag har iallafall spikat klart innertaket i badrummet och byggt en ställning i sovrummet så jag kan börja med taket där.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingenting! Har börjat måla garaget och tänkte hinna halva huset i sommar men idag blev det inget alls.
Jobb till sent och sen la jag 20-25 minuter max på att shabby chica till en liten kista som ska vara rekvisita på 4-årskalas på lördag.
Blåslampa och en enkel schablon var vad jag hann med. Lillkillen vet att det är fejk men hoppas finta kompisarna hans att det är äkta vara
Jobb till sent och sen la jag 20-25 minuter max på att shabby chica till en liten kista som ska vara rekvisita på 4-årskalas på lördag.
Blåslampa och en enkel schablon var vad jag hann med. Lillkillen vet att det är fejk men hoppas finta kompisarna hans att det är äkta vara
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Köping
· 394 inlägg
Beslutade mig att ändra takplanen för att få trevligare vinklar. Behövde då förlänga HEB balken för att få upplag till 1,8m extra nockbalk.
2 x limträ 270x56 kändes rätt.
fräste 4st 27mm hål.
la sedan över mallen på balken och borrade pilothål och kärnborrade 26mm hål
15mm gipsskivor fick agera distanser.
4st m24 drog dessa fint ihop.
Avslutade med en 170*45 regel. Änden på limträ är skruvad i takstolen och som sin tur vilar på ett vkr 120*120*17.
2 x limträ 270x56 kändes rätt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Avslutade med en 170*45 regel. Änden på limträ är skruvad i takstolen och som sin tur vilar på ett vkr 120*120*17.