4 827 952 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 226 inlägg
Jag upplevde inte att den pulserade. Vi hade lite strul med att få den att mata ordentligt och när vi spädde blev resultatet sämre. Upplevelsen var långt ifrån perfekt men när grejerna funkade bäst vill jag minnas att vi körde ospätt.F Fluxor skrev:
Nu vet jag inte vad du sett för videos men den vi körde stod och pulsade lite ibland när man inte körde den. Ungefär som att den tappade tryck och byggde upp en halv sekund innan den förstod att man inte sprutade och slog av igen. Det är ju en högtryckstvätt, fast med färg.
Spolat ur radiatorerna och ställt dom på tork. Skurit bort maskreringstapen under trappan och satt tillbaka hyllorna igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Intressant, tack. Var lite sugen på den där 950-modellen med förlängning.F fiskbuggaren skrev:Jag upplevde inte att den pulserade. Vi hade lite strul med att få den att mata ordentligt och när vi spädde blev resultatet sämre. Upplevelsen var långt ifrån perfekt men när grejerna funkade bäst vill jag minnas att vi körde ospätt.
Nu vet jag inte vad du sett för videos men den vi körde stod och pulsade lite ibland när man inte körde den. Ungefär som att den tappade tryck och byggde upp en halv sekund innan den förstod att man inte sprutade och slog av igen. Det är ju en högtryckstvätt, fast med färg.
Gjort rent filtret i radiatorkretsen. Kontrollerat förtrycket på Expansionskärlet samt bytt Säkerhetsventil 1,5 bar på radiatorkretsen, den gamla smådroppade lite! Sen blir det att lufta allt igen inom kort!
Skottat upp uppskattningsvis 18 säckar sågspån toppat med kalk med en sopskyffel i plast. Tog ungefär tre kvällar. Tar nog tre kvällar till att få bort dammet som smet ut när jag arbetade utan dörr 
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 724 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 724 inlägg
Vadå göra hallgolvet? Ser ju jättfint ut.Hennke85 skrev:
Listat färdigt golvlisten under trappan och spännt upp nedersta sättsteget. Fick bli en tillfällig speciallösning med skruvad golvlist tills golvet i hallen ska göras och man kommer åt att klossa under sättsteget.
[bild] [bild]
Sedan har jag fällt in ett handtag till inspektionsluckan i bjälklaget på övervåningen så nu är den smidigare att få upp när man ska kolla musfällan under.
[bild]
Sedan har jag med värme och milt våld fått bort alla anslutningar och täcklock på panelradiatorerna vi köpte. Nu ska det fixas delar så man kan spola ur och provtrycka dom innan det görs något med det estetiska.
[bild] [bild] [bild] [bild]
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 724 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 724 inlägg
Fortsatt lägga golv på vinden. Nu är de akrobatiska övningarna äntligen över och man kan ta sig fram utan att va livrädd för att trampa igenom innertaket. 
Till helgen blir det ny imkanal! Vi får se om jag lyckas köpa allt som behövs.
Fritt blås!
Till helgen blir det ny imkanal! Vi får se om jag lyckas köpa allt som behövs.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fritt blås!
Lagt mitt sista rör, hämtat lite isolering och börjat pussla ihop golvet. Winter is coming...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag har jag pysslat ihop den nya imkanalen, det blev bara en tur till Hornbach för att införskaffa två 45-gradersböjar istället för en 90 pga ändrad dragning. Imorgon ska det isoleras och sen har man äntligen en fungerande köksfläkt! 
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto