F Fluxor skrev:
Jag funderar på Wagners modell med förlängare, men videos jag sett gör mig tveksam. Färgen verkar sprutas ut med pulser... Behövde du späda färgen?
Jag upplevde inte att den pulserade. Vi hade lite strul med att få den att mata ordentligt och när vi spädde blev resultatet sämre. Upplevelsen var långt ifrån perfekt men när grejerna funkade bäst vill jag minnas att vi körde ospätt.

Nu vet jag inte vad du sett för videos men den vi körde stod och pulsade lite ibland när man inte körde den. Ungefär som att den tappade tryck och byggde upp en halv sekund innan den förstod att man inte sprutade och slog av igen. Det är ju en högtryckstvätt, fast med färg.

Spolat ur radiatorerna och ställt dom på tork. Skurit bort maskreringstapen under trappan och satt tillbaka hyllorna igen. Radiatorer staplade på en pall utomhus för torkning med en slang i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en gammal radiator med vattenslang som spolar ur den, står på träpall.
Skapa konto
Stapel av urblåsta och nytvättade radiatorer som torkar på ett verkstadsbänk.
Skapa konto
Nyrenoverad trapp med vit bröstpanel, ren radiator och borttagen maskeringstejp.
Skapa konto
Återmonterade trähyllor under en trappa bredvid en vit elcentral, med en kabelrulle på en hylla.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 10 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Jag upplevde inte att den pulserade. Vi hade lite strul med att få den att mata ordentligt och när vi spädde blev resultatet sämre. Upplevelsen var långt ifrån perfekt men när grejerna funkade bäst vill jag minnas att vi körde ospätt.

Nu vet jag inte vad du sett för videos men den vi körde stod och pulsade lite ibland när man inte körde den. Ungefär som att den tappade tryck och byggde upp en halv sekund innan den förstod att man inte sprutade och slog av igen. Det är ju en högtryckstvätt, fast med färg.
Intressant, tack. Var lite sugen på den där 950-modellen med förlängning.

Gjort rent filtret i radiatorkretsen. Kontrollerat förtrycket på Expansionskärlet samt bytt Säkerhetsventil 1,5 bar på radiatorkretsen, den gamla smådroppade lite! Sen blir det att lufta allt igen inom kort!

Skottat upp uppskattningsvis 18 säckar sågspån toppat med kalk med en sopskyffel i plast. Tog ungefär tre kvällar. Tar nog tre kvällar till att få bort dammet som smet ut när jag arbetade utan dörr :surprised:

• Fulla säckar med sågspån i ett rörigt renoveringsrum med verktyg och byggmaterial.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med uppskattade säckar sågspån och kalk städat, verktyg och damm syns på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
S
Hennke85 Hennke85 skrev:
Listat färdigt golvlisten under trappan och spännt upp nedersta sättsteget. Fick bli en tillfällig speciallösning med skruvad golvlist tills golvet i hallen ska göras och man kommer åt att klossa under sättsteget.

[bild] [bild]

Sedan har jag fällt in ett handtag till inspektionsluckan i bjälklaget på övervåningen så nu är den smidigare att få upp när man ska kolla musfällan under.

[bild]

Sedan har jag med värme och milt våld fått bort alla anslutningar och täcklock på panelradiatorerna vi köpte. Nu ska det fixas delar så man kan spola ur och provtrycka dom innan det görs något med det estetiska.

[bild] [bild] [bild] [bild]
Vadå göra hallgolvet? Ser ju jättfint ut.

S sinuslinus skrev:
Vadå göra hallgolvet? Ser ju jättfint ut.
Linoleummattan är inte lika fin överallt. Förhoppningsvis är grangolvet under räddningsbart som det har varit på andra ställen i huset.

• Gilla
Maxizor
  • Laddar…
S
Hennke85 Hennke85 skrev:
Linoleummattan är inte lika fin överallt. Förhoppningsvis är grangolvet under räddningsbart som det har varit på andra ställen i huset.
Okej så fiskbensgolvet är fake? :crysmile:
Du får lov i så fall. ;)

• Gilla
  • Haha
Maxizor och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt lägga golv på vinden. Nu är de akrobatiska övningarna äntligen över och man kan ta sig fram utan att va livrädd för att trampa igenom innertaket. :crysmile:

Till helgen blir det ny imkanal! Vi får se om jag lyckas köpa allt som behövs. :rofl:

Ny lagt trägolv på vinden med synliga takbjälkar, isolering, verktyg och en kabelvinda på en byggarbetsplats.
Skapa konto

Blick inuti en tom imkanal i tegel som sträcker sig vertikalt uppåt.
Skapa konto

Fritt blås!

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Fogar idag...

Fuktigt kakelgolv med pågående fogning och en röd hink i ett halvfärdigt badrum.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Lagt mitt sista rör, hämtat lite isolering och börjat pussla ihop golvet. Winter is coming...

Golvkonstruktion med nylagt rörarbete, isoleringsmaterial och verktyg bland träbjälkar.
Skapa konto

Golvarbete med synliga rör och isolering mellan träbjälkar, redo för vintern.
Skapa konto

Staplar av isoleringsmaterial från Hunton i ett pågående byggprojekt, med byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Installation av golv med synliga rör och isolering i en byggmiljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Idag har jag pysslat ihop den nya imkanalen, det blev bara en tur till Hornbach för att införskaffa två 45-gradersböjar istället för en 90 pga ändrad dragning. Imorgon ska det isoleras och sen har man äntligen en fungerande köksfläkt! :love:
Nyinstallerad imkanal med 45-gradersböj genomputsad vägg ovanför gul isolering.
Skapa konto

Nymonterad imkanal med två 45-gradersböjar genom väggisolering i en konstruktion.
Skapa konto
Nyinstallerade 45-graders ventilverksrör för köksfläkt i vindsutrymme med isolering.
Skapa konto
Ventilationskanal med två 45-gradersböjar på ett vindsgolv med byggmaterial och verktyg runtomkring.
Skapa konto
Nyinstallerad imkanal med två 45-gradersböjar på ett vindsgolv med isolering och verktyg.
Skapa konto
Installation av imkanal med en 45-gradersböj i ett tak inför isolering och köksfläktsinstallation.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Idag har jag pysslat ihop den nya imkanalen, det blev bara en tur till Hornbach för att införskaffa två 45-gradersböjar istället för en 90 pga ändrad dragning. Imorgon ska det isoleras och sen har man äntligen en fungerande köksfläkt! :love:
[bild]

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Hej, får man verkligen ha en vertikal imkanal? :thinking:

Maxizor Maxizor skrev:
Hej, får man verkligen ha en vertikal imkanal? :thinking:
Du menar horisontell? Ingen aning vad som gäller idag, den gamla gick såhär och jag har ingen direkt lust att ta nytt hål i taket när det redan finns en numera utmärkt rensad originalkanal i murstocken. :)

JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Du menar horisontell? Ingen aning vad som gäller idag, den gamla gick såhär och jag har ingen direkt lust att ta nytt hål i taket när det redan finns en numera utmärkt rensad originalkanal i murstocken. :)
Helt korrekt, menade horisontell!

• Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.