4 827 441 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Från toppen till botten av huset idag. Takrenoveringen går mot sitt slut. Monterade vattbrädor idag.
Har målat vindskivor och gavelspetsar i de sista dagarnas vackra höstväder. Inte en chans att jag bygger ställning upp hit igen de närmaste tio åren.
Avslutade dagen nästan 10m längre ner med att byta hetgasgivare i värmepumpen.
Bra av CTC att grejerna är lättskruvade och att reservdelar finns efter 15 år. Nytillverkade dessutom då nya givaren såg något annorlunda ut och hade fått nytt RSK-nummer. Skit dock att deras montörer, i alla fall för 15 år sedan, inte kunde skala och kontaktera kabel. Hittade denna i en kabelhärva jag inte tittat i förr:
Jag har haft både kabelbrand och fått byta trasiga givare förr på grund av felaktig skalning och kontaktering. Denna kabel verkar sitta fast, så det får bli eltejp på den nakna kopparn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har målat vindskivor och gavelspetsar i de sista dagarnas vackra höstväder. Inte en chans att jag bygger ställning upp hit igen de närmaste tio åren.
Avslutade dagen nästan 10m längre ner med att byta hetgasgivare i värmepumpen.
Logga in
Skapa konto
Bra av CTC att grejerna är lättskruvade och att reservdelar finns efter 15 år. Nytillverkade dessutom då nya givaren såg något annorlunda ut och hade fått nytt RSK-nummer. Skit dock att deras montörer, i alla fall för 15 år sedan, inte kunde skala och kontaktera kabel. Hittade denna i en kabelhärva jag inte tittat i förr:
Logga in
Skapa konto
Jag har haft både kabelbrand och fått byta trasiga givare förr på grund av felaktig skalning och kontaktering. Denna kabel verkar sitta fast, så det får bli eltejp på den nakna kopparn.
Stått ute i världens jävla regn i tre timmar och försökt täta en läcka som gjort att det är ungefär tusen kubikmeter vatten i mm in kuvös. Minst. Tror bitumentejpen från Lidl gjorde susen.
Idag gjöt jag ett fundament till nya postlådan samt en "tröskel" i muren som avgränsar mellan smågatstenen som håller på att sättas och den sjösten som skall vara på "innergården".
Nu väntar jag på att kunna stålglätta tröskeln. Det får nog göras i skenet av en bygglampa...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu väntar jag på att kunna stålglätta tröskeln. Det får nog göras i skenet av en bygglampa...
Renoveringsnovis
· Uppsala Län
· 57 inlägg