Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. JLyck
    Renoveringsnovis Nivå 13
  2. K
    Jack of all trades Nivå 16
    Stora altanbyggarhelgen har passerat. Inte blev det klart. Missräkning såklart. Bågen spänd och strängen, om inte brast så nådde den inte målet. Roligt ändå, då får jag en helg till med skruvdragare. Minst en helg

3. K
    Medlem · Nivå 13
    Några stora blev flera mindre, länge leve spräckkilar.

4. Needas
    Renoverare · Nivå 12
  5. P-plats
    Medlem · Nivå 15
  6. NyaTorpane
    Verktygstokig Nivå 6
    Jädrar vilken härlig spade! Måste vara ett hemmabygge? Om inte, vart har du fått tag i den?

7. K
    Medlem · Nivå 13
    @NyaTorpane

Hemmabygge. Väldigt ergonomisk faktiskt, fattar inte varför köpespadar är så korta :D
    "byggdes" när jag handgrävde dränering och behövde bra sving för att få upp jorden ur gropen.

8. Lexington
    Medlem Nivå 14
    Nu är lakritsdörren klar!
    2 h tog det på bilden x 2 strykningar!

Nu är baksidan klar!
    Fyra fönster på framsidan kvar, först tvätt och skrapning, sen målning!
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    25330149-6FF7-4526-9113-5AEE31DA9CE7.jpeg

9. Noramasen
    Byggnadsvårdare · Nivå 6
    IMG_2959.jpeg

Provisorisk trapp riven som funnits i åtminstone fem år, och förberedelse för en absolut bättre och förhoppningsvis snyggare variant.
    IMG_0256.jpeg

Men först förberedelse för ett passande vagnstycke. Och ett antal kalorier fattigare så börjar det likna något med yxans hjälp.
    IMG_0257.jpeg

Det är den ojämna väggen som är orsaken till att yxan fått arbete under dagen. (Det skiljer ca 45 mm. mellan yttersta och innersta stocken så nu är gubben tämligen slut och gör därmed kväller ögonaböj:sleep:

10. Needas
    Renoverare · Nivå 12
  11. tommib
    Husägare · Nivå 23
    Inte idag och inte med huset, men det är iaf relaterat till Byggahus. Jag vann den där loungesoffan för några veckor sedan och nu är den monterad. Den passar perfekt och både jag och frun är nöjda så nu är det slutbråkat om den saken :)

IMG_20200525_192915.jpg

12. MariaiÖstergötland
    Trädgårdsfixare Nivå 12
    Grattis, vad roligt! Vilken var din vinnande motivering? :D

13. tommib
    Husägare · Nivå 23
    Att vi har bott här i sju år och bråkat om vilken loungesoffa vi ska ha utan att komma till skott. Nu avgjordes det externt så att säga så inget mera bråk (om det). Båda är nöjda ska kanske tilläggas.

Frun rapporterar också att den var väldigt skön att sitta i under föräldraledigheten idag.

14. maah
    Hobbysnickare · Nivå 15
  15. P-plats
    Medlem · Nivå 15