Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. P
    Medlem · Nivå 13
    Men det va en väldigt fin träd/buske som försvann. Ene?
    Jag skulle aldrig ta ner ett enda träd men tur vi är olika, hehe.
    Men ska bli intressant att se hur det kommer bli framöver (y):D

2. K
    Jack of all trades Nivå 16
    Snart dags för stora altanbyggarhelgen. Kollat upp lutningen lite. 4x4m för att fånga kvällssolen

3. Christensen
    Renoverare Nivå 2
    Kör biltemas, funkar bra.
    Dock går det inte hålla inne avtryckaren hela tiden som med vissa spikpistoler

• Laddar…
  4. JLyck
    Renoveringsnovis Nivå 13
  5. andr.ljung
    Renoverare · Nivå 11
  6. Christensen
    Renoverare Nivå 2
    Förberett allt inför helgens takläggning :)

7. Lexington
    Medlem Nivå 14
  8. Lexington
    Medlem Nivå 14
  9. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Är karmen frisk i övrigt så räcker det att byta den skadade delen. Varför göra mer ingrepp n nödvändigt. Det är förvisso lite pyssel att byta ut en del av karmen men att byta hela ger också en hel del arbete, kanske behöver då också dörren bytas.

• Laddar…
  10. Noramasen
    Byggnadsvårdare · Nivå 6
    Mmmmmm. Plåt

11. Lexington
    Medlem Nivå 14
    Karmen står ovanpå plåten, så ska inte va något problem att bara såga bort den skadade delen! Kör på det (y)

• Laddar…
  12. Lexington
    Medlem Nivå 14
  13. TeroM
    Renoverare · Nivå 22
    Spacklat väggar i trappen, funderat på hur jag skall gjuta i hörnet där kaminen skall tillbaka, åkte till tippen och tömde släpet, började tömma bilen på personliga prylar inför måndagens bilbyte.

14. JLyck
    Renoveringsnovis Nivå 13
    Börjat skiva väggarna i badrummet.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    A108EC9C-85F0-43C1-920A-F0ED3CA0EDE2.jpeg

Inte helt utan missöde dock. Märkte ut på den första skivan vart alla slangar till duscharna gick. Trodde jag. Glömde märka ut nere i högra hörnet. Resultatet blev att jag drog en skruv rakt in i en av slangarna. Tyckte det kändes konstigt så backade ut skruven igen, och där följde en vattenstråle med. Snabbt ner och stänga vattnet, sen ringa rörmokaren. Han kom efter 30min. Tillsammans bytte vi det skadade röret. Kunde behålla skyddsröret. Otroligt smidigt, och snabbt. Vart gjort på 15-20min. Sen kunde man fortsätta.

15. Christensen
    Renoverare Nivå 2