Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

2254k läst  21,2k svar

1. F
    Hobbyelektriker Nivå 10
    Jag har inte synat mitt system, men vad jag kan se så har jag koppar -> galv -> stål -> koppar. Den sista kopparbiten har jag nyligen lagt till, resterande fanns redan när fastigheten förvärvades. Inte ett dugg rädd för galvaniska strömmar. Det är en myt. Eller långsamt.

2. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 23
    Jag vet inget om det men jag kände igen de gröna rören :)

3. F
    Hobbyelektriker Nivå 10
    Det är stål. Bra skit. Fungerar till mycket. :)

4. Demmpa
    Husägare · Nivå 21
    Bocka rör från första klämringskopplingen så att rören kommer upp genom golvet med c/c 40 och en klammertjocklek ut från väggen

Jag gjorde liknande i våras fast ned genom källartaket, har ingen bild på rördragningen i bjälklaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

5. K
    Medlem Nivå 15
    Fint väder = trädgårdsarbete. Mycket har blivit grönare efter fjolårets torka men i gräsmattan är det nog mest ogräs. Vertikalskär och toppdressar (50 l och 1 hg frö) kanske kan göra nåt? Dagens resultat efter 19 säckar, mer behövs.

6. Raskus
    Medlem · Nivå 10
    Bärgat hem ett Blocketfynd (?)

Höger framhjul har lossnat efter en stubbkörning.

Någon som vet var man får tag i reservdelar till en Keeway 300 gtx?

7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
  8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    • Laddar…
  9. F
    Hobbyelektriker Nivå 10
    • Laddar…
  10. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Jag tackar för erbjudandet men hoppas jag kört klart med överlast för i år. ;)
    Ser ut som jag behöver uppgradera körkortet för den där dessutom, för truckkortet kommer jag inte långt med utanför stängslet.. :rolleyes:

11. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    På värmerör är det ingen fara. Men på färskvatten bör man inte blanda. Eller det går det med om man vet vad man gör.

12. FreQa
    Renoveringsnovis · Nivå 12
  13. TeroM
    Renoverare · Nivå 20
  14. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 16
  15. P
    Medlem · Nivå 12