D09
Ringt sotaren o kollat regler kring pannrum, kollat brandklassning på fönster hos SP, sen bytt tändspole på motorsåg och mekat lite småkrafs på bilarna...

Dränkt mina köksbänkar i rå linolja :)

Pysslat med trädgårdsdammen.

Röjt djungeln... gräsmattan utmed häcken mot vägen. Att jag köpte en elröj en gång, totalt hjärnsläpp :-)

Ska tillverka några bockar nu så att jag kommer igång med mitt hatobjekt Nr1 (Måla) nästa vecka....först blir det Bråvalla hela helgen :D

Idag blir det att borra för bergvärme.

Bredspacklat en vägg och fortsatt att spackla gipsskarvar.
Tog bort ett element för att komma åt att måla bakom.

D09
Lagat röjsågen, en Holstein kinaskit, 90 % laga, 10 % arbete.

Fixar med motorsåg som inte vill starta

Dag 2 utav borrningen för bergvärmen.
Borrarna kom kl 15.00 igår så körde "halvvägs" igår o resten idag. Synd så regnar det idag för dem.
Nåja, Nykokt kaffe på verandan iaf.

Gör ingenting. Alla jobb är utejobb och det hällregnar. Blir kanske en tur till byggmax och köpa lite mer marksten. Fattas lite runt trädgårdsdammen.

Som sagt hällregn, går ner i gruvan (källare) och städar..

Slipat spackel på mitt 4 rums projekt

Slipat spackel och spacklat en gång till i sovrum nummer 2.

ullberg
Gått och velat mellan att köra Sioo eller såpa på (relativt) nya farstukvisten. Kom fram till att jag blivit någon form av kulturhantverkare och körde på såpa. Ingenjören i mig har redan börjat klaga och om han får rätt i långa loppet kommer han aldrig ge sig med sitt tjat...

• Gilla
MB77
  • Laddar…
D09 skrev:
...Fixar med motorsåg som inte vill starta
Jag har som kvällsnöje läst igenom din tråd om motorsågen :)

Eftersom jag själv inte är någon motormänniska måste jag säga att jag är full av beundran över din uthållighet!
Du ger inte upp, fick mig att tänka på den här killen: https://www.youtube.com/watch?v=fHZlfjx0lbA

Hoppas att du får igång den snart, så sambon kan parkera bilen.
Men samtidigt blir det väl lite tomt utan det dagliga mecket ;)

PS
Kom ihåg att du lovat att köpa skyddsbyxor. Finns billiga på Jula.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.