Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

2234k läst  21,1k svar

1. H
    Verktygstokig · Nivå 11
  2. Dheri
    Husägare · Nivå 9
    Idag har jag spenderat eftermiddagen med att röja i verkstan så jag får plats att renovera fönster. Det gick bättre än förväntat, både i tom golvyta efter städning och tidsåtgång så jag plockade ner ett fönster och började skrapa. Hann med att få båda fönsterbågarna skrapade och oljade med halvolja. Förhoppningsvis har oljan sugits in tillräckligt för att jag ska kunna lägga på en första strykning med färg imorgon.

3. R
    Medlem · Nivå 17
  4. F
    Medlem Nivå 6
    Ja det var ju verkligen ett riktigt stort hål...inget leksakshål direkt. Nu förstår jag bättre din glädje över vattnet därnere!

• Laddar…
  5. H
    Verktygstokig · Nivå 11
  6. P
    Medlem Nivå 4
    Har grävt bort all växtlighet runt huset och grävt upp runt grunden, slipat, reparerat och målat grunden och sedan lagt marksten och makadam runt huset för att hålla bort allt organiskt. Har nog lastat ca 60 ton material för hand :D

7. K
    Medlem Nivå 15
    Hyrt ställning för målning. Bra när grannen har trappstege på 2,5 m. Gick utmärkt att montera ihop själv. Tvätta överdel på långsidor och måla ett par dagar. Sen skylift till gavelspetsar. Nästa gång det behöver målas är det inte jag som gör jobbet

8. nikasp
    Medlem · Nivå 13
    Enormt jäkla skönt, nu slipper jag rådda med presenningar varenda gång jag hinner jobba alldeles för lite. Teglet åkte på på 7 timmar inklusive lunch och fika.

Kvar är att kapa några pannor kring skorstenen, ringa in ortens plåtis som är 80+(!) för krage, vindskivor och vattbrädor, taksteg och glidskydd samt hängrännor. Sen målning ute om vi hinner och innejobb.

Redigerat 23 jul 17:19
  9. TeroM
    Renoverare · Nivå 20
    Visst är det skönt att åka från renoveringen hemma för avkoppling i Dalarna.

Idag ställningsbygge på altantaket och färdigställa panelen på gaveln på huset ...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    FB717AB6-CF4B-4E26-9A93-D0DB646BB7FF.jpeg

Och stolpen mitt i vyn kommer att försvinna snart, nya kablar redan nedgrävda.

10. Raskus
    Medlem · Nivå 10
    Jag såg till att tappa hjulet på släpvagnen på väg hem från grusgropen med matjord.
    Hjulet körde bokstavligt talat om mig.

11. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Se ut som om det rent viktmässigt är "rätt" lastat på det släpet. Många, inkl mig själv, hade nog fyllt hela ytan när man ändå är iväg och köper. Vilket för det mesta betyder rejält överlass.....

12. Needas
    Renoverare · Nivå 12